A început eXplore dance festival #9!
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-explore-dance-festival-9/

Cea de-a noua ediţie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan şi performance-ului din România, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival a început la WASP — Working Art Spance and Production.

Un articol de Petre Ivan|4 octombrie 2014

Evenimentul marchează totodată sărbătorirea a doi ani de la deschiderea centrului de artă contemporană WASP — Working Art Space and Production, un spațiu independent ce se bucură în prezent de o activitate internațională intensă, găzduind rezidențe de creație și producție artistice, spectacole de dans și teatru contemporan, instalații new și trans-media, proiecții de film și evenimente speciale.

Cu un program concentrat și intens, ce chestionează mișcarea și prezența corpului, testând limitele tehnologiei versus arta conceptuală, dezvoltând dramaturgii în mișcare, eXplore dance festival a debutat în forță. Seara de deschidere a cuprins spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) și Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o recepție și de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — SÂMBĂTĂ, 4 OCTOMBRIE 2014

Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul într-un univers în care situațiile reale își pierd sensul? O continuare a rezidenței Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence explorează reprezentarea personală în lumea digitală și cea reală, în diferite situații. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, trăind în izolare totală, trăiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cercetează noțiuni pierdute și regăsite legate de viața în propria noastră piele.

Julia Danziger s-a născut în 1981 în Viena și a studiat muzica și antropologia socială și culturală. Între 2005-2009 s-a format în dans contemporan la nivel profesional în Europa. În prezent, lucrează ca dansator/performer și coregraf freelance. A fost implicată într-o serie de proiecte în Franța, Suedia și Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, și, alături de coregraful Anna Knapp, a fondat asociația House of Motion din Viena.
An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul conține nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

În cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvălui și performa pasaje din Unturtled #1-4 și Der Bau, un solo dezvoltat și prezentat inițial în contextul Live Legacy Project: o corespondență între dansul contemporan german și mișcarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o întreagă serie, creată împreună cu Laurent Goldring. În această serie, costumul e considerat obiect de tranziție, cândva proteză a unui ultim strat-lipsă al corpului, și, simultan, primul expus spațiului extern. Costumul, ca organ, face posibilă explorarea corpului și a spațiului înconjurător, care este în același timp și scenă, și decor.

Coregraf și performer stabilit în Berlin, Isabelle Schad explorează relația dintre corp, limbajul și reprezentările sale. A fost membră a Ultima Vez / Wim Vandekeybus în Bruxelles și a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre mulți alții. În prezent este co-inițiator al Good Work, Praticable și al spațiului de lucru Wiesenburg-Halle.

PROGRAM — DUMINICĂ, 5 OCTOMBRIE 2014

CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost inițial comisionat de către Petach Tikva Museum of Art pentru expoziția Set in Motion curată de Drorit Gur Arie și Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului și al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuți coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucrează cu artistul şi dramaturgul Itzik Giuli şi este cunoscută pentru colaborările cu numeroși artişti vizuali. Când curatorii Drorit Gur-Arie şi Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o nouă lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expoziţiei Set în Motion; Dance-Art-Community, ea a decis să se întoarcă la vechile sale lucrări, să le revizuiască, întrebându-se ce poate fi identificat ca amprentă în aceste materiale fizice şi emoţionale; care este genealogia lor?

4_© Gadi Dagon

© Gadi Dagon

Cum pot evolua? Şi cum poate acest lexicon de mişcare să fie transformat într-o serie de sloganuri, gesturi şi expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gândire reflexivă — o privire care nu este retrospectivă în esenţă, şi nici nu aspiră la recontrucția unor lucrări timpurii — ea a iniţiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emoţionale, comunale, spaţiale şi conceptuale.

Prin folosirea unor instrumente precum repetiţia, unisonul şi activităţile de grup ce nu îi sunt caracteristice, ea subliniază aceste vârfuri în moduri noi şi surprinzătoare. CLIMAX estompează graniţele dintre performer şi public, permiţând un nou contact între ei, călătorind prin intermediul intimităţii, forţei şi complicităţii.

Yasmeen, absolventă a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a câştigat numeroase premii, printre care un Bessie Award în New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenţă în Arte din partea Pais Foundation şi multe altele. Până în prezent, ea este autoarea a 10 lucrări: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) şi, cel mai recent, Ghost Exercise, alături de vechiul sau partener şi regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, şi lucrări mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola şi The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARȚI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERĂ
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discuție cu coregraful.

Corpul nostru este o arhivă în continuă evoluție, care încă prezintă mistere legate de eficiență și perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care îl cunoaștem. Cu fiecare pas pe care îl facem construim o parte din univers și, de fiecare dată când ne mișcăm, schimbăm lumea. Pe măsură ce începem să înțelegem aceste procese, realizăm că suntem dansați ca parte a unei organizații de activități ai cărei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populată de dansatori hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augumentate, care trăiesc într-o lume virtuală creată și organizată independent de dorința lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent întoarsă de la Viena, unde a beneficiat de o bursă danceWEB, își continuă seria de spectacole interdisciplinare care cercetează dezvoltarea dansului în raport cu știința. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, în urma a două rezidențe artistice, la WASP — Working Art Space & Production și în studiourile Battery Dance din New York.

O feerie tehnologică interactivă care vorbește despre dorința de îmbunătățire și fragilitate, 0002_birdville este o nouă cameră virtuală, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance în 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise și scurmetrajul de dans Silent Places (în colaborare cu Oleg Mutu).

Vezi trailer:
Programul complet al festivalului este disponibil aici.
Bilete și informații utile:

08
/09
/17

Artistul belgian Wim Vandekeybus va prezenta, alături de compania sa, Ultima Vez, miercuri, 27 septembrie, de la ora 20:00, la Sala Studio a Teatrului Național “I.L. Caragiale” Bucureşti, spectacolul “In Spite of Wishing and Wanting (Revival 2016)”, un eveniment ce readuce în atenția publicului român vocabularul inconfundabil al celebrului creator flamand, prezent în cadrul eXplore festival și în edițiile din 2010 cu Monkey Sandwich (Teatrul Odeon) și 2012 cu booting Looting (WASP-Working Art Space and Production).

07
/09
/17

„TragiComedy”, în regia și coregrafia lui Gigi Căciuleanu, un spectacol dedicat memoriei marii balerine Maya Plisețkaia, pe muzica lui Rodion Șcedrin, soțul artistei, va avea loc în cadrul Festivalului Internațional ,,George Enescu”, ediția a XXIII-a, vineri, 8 septembrie, ora 18:30, la Opera Națională București.

06
/09
/17

Soprana Kristine Opolais, recunoscută pentru rolurile sale de pe cele mai importante scene ale lumii, de la Metropolitan Opera New York, la Wiener Staatsoper, Teatro alla Scala şi Royal Opera House Covent Garden, va susține pe 22 septembrie un recital extraordinar pe scena Ateneului Român, în cadrul ediției 2017 a Festivalului Internațional George Enescu.

05
/09
/17

Și a venit a doua zi de festival. Și a venit Joshua Bell la București. Fostul copil-minune al viorii, ajuns acum la 50 de ani, devenit între timp și dirijor, și director muzical al Academy of St. Martin in the Fields (din 2011), e cunoscut nu doar pentru calitatea intepretărilor sale, ci și pentru apetența pentru joacă și pentru explorare.

02
/09
/17

Ediția 2017 a Festivalului Internațional George Enescu (2-24 septembrie, București, România) aduce lucruri inedite prin mai multe premiere: muzica clasică face pact cu tehnologia în trei opere cu proiecții multimedia live, muzica contemporană devine vedeta ediției și 30 dintre cei mai bine cotați compozitori contemporani ai momentului din lume vin la București pentru un dialog fără precedent între public, artiști români și artiști străini de anvergură, în timp ce un număr record de 37 de lucrări de George Enescu sunt interpretate în Festival, iar relația dintre matematică și muzică este prezentată într-o expoziție în premieră în România.

23
/08
/17

Primăria Capitalei prin ARCUB organizează în cadrul evenimentului aniversar Zilele Bucureștiului cel mai mare concert de muzică clasică, susținut de superstarul internațional soprana Angela Gheorghiu, pe 15 septembrie, de la ora 20:30, în Piața Constituției. Angela Gheorghiu superstar internațional, cea mai fascinantă și talentată artista de operă a timpurilor noastre, concertează la București sub bagheta maestrului Eugene Kohn, alături de Filarmonica George Enescu și tenorul Teodor Ilincăi.

21
/08
/17

Concertul de închidere al festivalului Vara Magică va avea loc miercuri, 23 august, de la ora 19.30, la Sala Mare a Ateneului Român și va avea în centru Orchestra de Tineret a Olandei (National Youth Orchestra (NJO), Netherland) care va cânta sub bagheta lui Mark Wigglesworth, solist Alexander Sitkovetsky (vioară) un program ce cuprinde Wagner - Uvertura şi Venusberg music din opera Tannhauser (Paris version), Korngold - Concertul pentru vioară şi orchestra, Stravinsky - Petrushka (versiunea 1911).

14
/08
/17

În urmă cu mai bine de două decenii, într-o zi de 14 august (1996), la reşedinţa sa din La Neuville-sur-Essonne, în apropiere de Paris, se stingea din viaţă Sergiu Celibidache, personalitate marcantă și controversată a secolului trecut, unul din cei mai de seamă dirijori ai lumii.

11
/08
/17

Romanian Sinfonietta Orchestra revine la Ateneul Român. Program integral Beethoven! Câteva dintre cele mai cunoscute capodopere ale titanului de la Bonn precum Uvertura „Egmont”, Concertul nr. 3 pentru pian și orchestră, Simfonia nr. 5 în do minor vor prinde astfel din nou viață în fața publicului în versiuni de nivel internațional.

09
/08
/17

Cântăreața islandeză Bjork urmează să lanseze un nou album care explorează universul întâlnirilor amoroase. "Sunt foarte încântată să vă anunț că noul meu album va fi lansat foarte curând", a anunțat recent pe Twitter artista.

08
/08
/17

Pe 13 și 16 septembrie nu rata înregistrarea concertului David Gilmour - Live At Pompeii la Happy Cinema București, Focşani și Buzău. La 45 de ani după ce David Gilmour a filmat ‘Live At Pompeii’ în legendarul Amfiteatru Roman, s-a întors pentru două show-uri spectaculoase, parte din turneul său de promovare a albumului ‘Rattle That Lock’.