„Alice în țara minunilor” devine „Alice în țara minunilor digitale”, la 150 de ani de la lansare
https://www.ziarulmetropolis.ro/alice-in-tara-minunilor-devine-alice-in-tara-minunilor-digitale-la-150-de-ani-de-la-lansare/

La un secol şi jumătate de la lansare, „Alice în ţara minunilor” este transformată într-un spectaculos music-hall plasat sub semnul digitalului, cu ajutorul rockerului Damon Albarn. Inspirat din capodopera lui Lewis Carroll, spectacolul de aproape două ore şi jumătate, intitulat „wonder.land”, în stilul unui e-mail, se joacă de la începutul săptămânii la National Theatre din Londra, urmând să fie prezentat şi pe scena Theatre du Chatelet din Paris, în iunie 2016

Un articol de Petre Ivan|26 noiembrie 2015

Musicalul cu arii de operă rock începe în camera lui Aly, adolescentă metisă complexată, aflată în conflict cu părinții și hărțuită de colegii de clasă, care încearcă să îi distrugă reputația postând mesaje insultătoare pe rețelele de socializare.

Pentru a scăpa, ea se conectează cu telefonul mobil la „wonder.land”, lume virtuală care reconstituie „țara minunilor” imaginată de reverendul englez Charles Lutwidge Dodgson — numele real al lui Lewis Carroll — acum un secol și jumătate, în 1865.

În universul de pixeli care îi promite să „îi împlinească visurile”, Aly o creează pe Alice, avatarul său, pe care o înzestrează cu calitățile care, după părerea ei, îi lipsesc: frumusețe, inteligență, aptitudinea de a fi iubită.

Ideea (de a transfera spectacolul într-o lume virtuală) este o reacție la relația fiicei mele cu rețelele de socializare și cu alte lucruri pe care le găsește pe internet și pe care eu nu le înțeleg întotdeauna. – Damon Albarn

Prima scenă dă tonul spectacolului: când Aly tastează pe telefon, imaginile electronice din „wonder.land” sunt proiectate pe un ecran, interacționând cu actorii.

Regizorul Rufud Norris încearcă să ilustreze prin montarea asociată cu digitalul raporturile sociale induse de noile tehnologii sau felul în care aparatele mobile ajung să fie prelungiri ale oamenilor și aspirațiilor lor.

„Wonder.land” vorbește și despre dificultățile adolescenței, despre greutatea de a-și construi o identitate, de a se accepta: „Urăsc ceea ce sunt”, spune Aly.

Foto: Alice în țara minunilor – Damon Albarn / Facebook

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

10
/04
/24

Massive Attack, Bring Me The Horizon, Queens of The Stone Age, Chase and Status, Sean Paul și Paolo Nutini – așa arată capul de afiș al celei de-a 10-a ediții a festivalului Electric Castle. Alți 300 de artiști din toate genurile muzicale vor fi prezenți la castelul Banffy, din Bonțida, între 17 și 21 iulie, pentru a crea o nouă ediție epică, eclectică, exotică, explozivă.

09
/04
/24

Sorin Zlat Trio propune iubitorilor de jazz un nou concert pe scena Sălii Mari de la ARCUB – Hanul Gabroveni, Changing Times, un mix între cool jazz, post-bop, jazz contemporan și muzică de avangardă, pe 24 aprilie, de la ora 19.00.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.