Alina Cojocaru locuieşte în aer
https://www.ziarulmetropolis.ro/alina-cojocaru-locuieste-in-aer/

FOTOREPORTAJ Alina Cojocaru, „balerina deceniului”, prim-solistă a English National Ballet, a dansat în rol de silfidă – o creatură mitologică a aerului – pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Un articol de Adina Scorţescu|10 decembrie 2013

FOTOREPORTAJ Alina Cojocaru, „balerina deceniului”, prim-solistă a English National Ballet, a dansat în rol de silfidă – o creatură mitologică a aerului – pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Cu o zi înainte de spectacol, la o întâlnire cu jurnaliștii, Alina (32 de ani), cu un corp de copil îmbrăcat în blugi și cămașă neagră, spunea că cel mai frumos lucru în meseria ei sunt emoțiile – „ceva ce simți când te uiți la artist pe scenă”. A doua zi avea să danseze în baletul „La Sylphide” – cel mai nou spectacol al Operei Naționale București -,  pus în scenă de partenerul ei de viață (și fost partener de scenă la Royal Ballet, de unde și-au dat amândoi demisia anul acesta), Johan Kobborg.

Johan spunea acum o săptămână, într-un interviu pentru ziarul Adevărul: „Un balerin îşi foloseşte corpul pentru a spune o poveste, iar acest potenţial artistic îl atinge abia după 30 de ani. Sunt şi excepţii, cum e cazul Alinei Cojocaru, care stăpânea tehnica încă de la 18 ani.”

Care e povestea în „La Sylphide”? Tânărul James (interpretat, în seara premierei, de prim-solistul Royal Ballet Steven McRae) se îndrăgostește de o silfidă – o creatură zburătoare, diafană (Alina Cojocaru).

 „La un moment dat, pentru James, Silfida este un vis. Dar eu trebuie să fiu cât de reală pot, ca să fie visul real pentru el. La începutul spectacolului, Silfida stă în genunchi, lângă scaun, privindu-l pe el. Pentru mine, tot spectacolul pornește de acolo. Dacă eu stau jos și mă gândesc la faptul că am făcut asta de zece ani – să zicem -, o să fiu o silfidă tânără, foarte îndrăgostită. Dar dacă stau și mă gândesc că am făcut asta de o sută de ani, deja silfida mea o să aibă o altă mișcare, o altă greutate, o altă dorință, o altă pasiune pentru James. Totul depinde de cum mă simt în ziua respectivă. Dacă sunt foarte emoționată, foarte bucuroasă și copilăroasă, atunci silfida mea va avea aceleași emoții.”

Alina Cojocaru

PT-sylphide06

La petrecerea din ajunul nunţii, vrăjitoarea Madge (Alexandra Gavrilescu) îi spune logodnicei lui James că soţul ei va fi altul. Nimeni nu o crede.

PT-sylphide02.ok

Tulburat de apariţia Silfidei, James fuge după ea în pădure, acolo unde le va vedea şi pe celelalte silfide.

PT-sylphide22-ok

Dansează amândoi, fără nimeni altcineva în jur, ca şi cum n-ar exista nimeni altcineva pe lume.

PT-sylphide15 ok

James îi dă cadou o eşarfă primită de la vrăjitoarea Madge, care îi spune că aşa o va putea lega de el pe veci.

PT-sylphide29 -ok

Eşarfa e de fapt otrăvită, iar Silfida moare în braţele lui James.

PT-sylphide33 0k

Baletul „La Sylphide“ se termină tragic, dar este un spectacol despre pasiuni, iubire, răzbunare. Cât a fost vis şi cât a fost realitate? Cine ştie… cert e că Alina Cojocaru a dansat sâmbătă pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Foto: Petrică Tănase pentru Ziarul Metropolis (Petrică Tănase Photography)

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.