„Amorul dănţuie şi feste joacă” , în deschiderea turneului Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău
http://www.ziarulmetropolis.ro/amorul-dantuie-si-feste-joaca-in-deschiderea-turneului-teatru-romanesc-la-bucuresti-si-chisinau/

Joi 11 septembrie 2014, de la ora 19.00, pe scena Sălii Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti va avea loc prima reprezentaţie a turneului TEATRU ROMÂNESC LA BUCUREŞTI ŞI CHIŞINĂU, cel mai amplu schimb cultural între două Teatre Naţionale – „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti şi „Mihai Eminescu” din Chişinău.

Un articol de Petre Ivan|2 Septembrie 2014

În deschidere, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău aduce în faţa publicului bucureştean unul din spectacolele de mare succes ale repertoriului curent, „Amorul dănţuie şi feste joacă”.

Pornind de la patru comedii shakespeariene, în care dragostea joacă în voie şi le face feste celor cinci perechi de tineri îndrăgostiţi, regizorul Alexandru Vasilache a imaginat un scenariu teatral, muzical şi coregrafic antrenant, bazat pe ritualuri şi tradiţii ancestrale, în care jocul, gluma, portul popular şi obiceiurile româneşti îmbracă, cu har mioritic, hazul shakespearian.

„12 Scaune” după IIf şi Petrov este următorul spectacol al Naţionalului din Chişinău, care se joacă vineri, 12 septembrie, de la ora 19.oo, la Sala Studio.

O comedie muzicală despre subiecte arzătoare: goana după avere şi putere, minciuna, birocraţia, hoţia şi corupţia. Pe cele douăsprezece scaune ale vestiţilor scriitori satirici vor lua loc aproape toţi actorii trupei, împreună cu directorul teatrului, Petru Hadârcă, tot el fiind şi regizorul remarcabilei montări.

12 scaune

12 scaune

„Copiii foametei. Mărturii” de Alexei Vakulovski, regia Luminiţa Ţâcu, programat sâmbătă 13 septembrie, ora 20.00, la Sala Atelier, ne prilejuieşte întâlnirea cu un spectacol răscolitor şi un gen teatral mai nou, teatru-documentar.

O poveste plină de învăţăminte, despre sacrificiu, sinceritate, nobleţe şi omenie, care adună mărturii tulburătoare cu privire la foametea din 1946-1947 şi eroii ei, nişte copii maturizaţi înainte de vreme, în condiţii inumane.

Tânără regizoare transpune scenic cu sensibilitate şi curaj un roman ce ţinteşte în autorităţile perioadei staliniste. „Un spectacol care te face să tresari, să te cutremuri şi să rămâi îngrozit”.

Ultima zi a turneului la Bucureşti, duminică 14 septembrie, va începe la ora 11.00, la Sala

Hronicul Găinarilor

Hronicul Găinarilor

Media, cu expunerea „Un sfert de veac de revenire la normalitate lingvistică şi culturală în Basarabia (Republica Moldova)”, pe care o va face Acad. Valeriu Matei ca invitat al programului Conferinţele Teatrului Naţional din Bucureşti.

Seara vom putea urmări „Hronicul găinarilor” (ora 19.00, Sala Studio), o admirabilă transpunere scenică a romanului lui Aureliu Busuioc, totodată o recidivă regizorală, a artistului Petru Hadârcă, după premiera din 2011, de la Teatrul Naţional Radiofonic din Bucureşti.

Un spectacol amplu, viguros, actual, clocotind de viaţă, una dintre cele mai vitriolate poveşti despre hoţi, dar şi despre puterea care avea să încurajeze şi să legitimeze găinarii şi găinăritul, într-o expansiune fără limite.

Biletele au fost puse în vânzare la Agenția de bilete a Teatrului Național din Bucureşti şi online.

Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti va prezenta, între 23 şi 28 septembrie 2014, pe scena Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău, cu câte două reprezentaţii fiecare: „Dineu cu proşti” de Francis Veber, „Sinucigaşul” de Nikolai Erdman şi „Micul infern” de Mircea Ştefănescu, spectacole ale unui turneu de anvergură, aşezat sub un numitor comun, limba română.

Foto cu Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău – TNB

28
/03
/17

Editura Humanitas Fiction îi aşteaptă pe iubitorii de carte miercuri, 29 martie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38), la lansarea volumului "Fata cu fragi" de Lisa Strømme, recent apărut în colecţia Raftul Denisei în traducerea Irinei Bojin, un roman despre tumultoasa poveste de dragoste care a inspirat celebrul tablou Strigătul de Edvard Munch.

28
/03
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE În 1960 se năştea la Brăila o mică făptură căreia i s-a prezis un viitor strălucit. Proorocirea s-a împlinit doar până la o vreme. Ca şi alţi mulţi români, şi-a făcut studiile la Paris; a debutat în oraşul natal la 21 de ani dar consacrarea a început să se contureze la Paris, graţie lui Ch. Gounod care i-a încredinţat rolul Margaretei din opera Faust.

28
/03
/17

Într-o zi de 28 martie se nășteau Mario Vargas Llosa şi Maxim Gorki şi se stingeau din viaţă Eugen Ionescu, Grigoraș Dinicu, Gheorghe Tomozei, Ștefan Radof, Virginia Woolf, Serghei Rahmaninov, Marc Chagall, Billy Wilder şi Peter Ustinov.

28
/03
/17

Ieri, în ultima zi a Salonului Cărţii de la Paris, desfăşurat în perioada 24-27 martie 2017, standul României a fost inclus, pe primul loc în topul celor mai frumoase standuri de la Livre Paris 2017, în clasamentul realizat de site-ul actualitte.com. “Standul României ne captează întotdeauna atenţia. Ambianţa de artă contemporană este dată de oglinzi şi de o instalaţie de neoane, dar luminile sunt atenuate pentru a nu intimida publicul”, a scris actualitte.com.

28
/03
/17

One-man show, spectacol de teatru-dans, teatru nonverbal, ”perform(D)ance” de și cu Paul Cimpoieru. Regizorul, coregraful și dans-actorul Paul Cimpoieru a crescut în pepiniera de talente și limbaj artistic a Companiei Passepartout D.P. (unde a ajuns printr-o întâmplare), iar ulterior și-a continuat evoluția într-un mod uimitor pentru cineva care nu are niciun fel de studii de teatru sau dans ”oficiale”, caci este absolvent de Politehnică și fost inginer de telecomunicații.

28
/03
/17

O pictură timpurie a lui Leonardo da Vinci (1452-1519) va putea fi admirată din nou de către public la Florența, după aproape șase ani de restaurare. Maestrul renascentist a pictat "Adorația Magilor" în jurul anului 1481, însă lucrarea nu a fost niciodată terminată.

28
/03
/17

Manager al Teatrului Național din Cluj și al festivalului ”Întâlnirile internaționale de la Cluj”, organizate de TNC, co-fondator (împreună cu Alexandru Dabija și Marcel Iureș) al primul teatru intependent românesc, Teatrul Act, Distinguished Professor la University of California, autor al mai multor cărți de teoria teatrului, literatură și eseistică, regizor al multor zeci de spectacole de teatru, dintre care nu puține au luat premii importante și au călătorit în turnee internaționale. Un nume cu reverberații teatrale importante, niciodată liniare, deseori surprinzătoare: Mihai Măniuțiu. Aici, în calitate de regizor al unui spectacol pe care, într-un cuvânt, l-aș numi stupefiant: ”Iarna”.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

27
/03
/17

Mare comedie, mare!, în capitala țării noastre. A avut loc la, Palatul Național al Copiilor, spectacolul “All Inclusive” (după o piesă de Alexandru Popa), în regia lui Vlad Zamfirescu.

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

Page 1 of 60512345...102030...Last »