„Amorul dănţuie şi feste joacă” , în deschiderea turneului Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău
https://www.ziarulmetropolis.ro/amorul-dantuie-si-feste-joaca-in-deschiderea-turneului-teatru-romanesc-la-bucuresti-si-chisinau/

Joi 11 septembrie 2014, de la ora 19.00, pe scena Sălii Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti va avea loc prima reprezentaţie a turneului TEATRU ROMÂNESC LA BUCUREŞTI ŞI CHIŞINĂU, cel mai amplu schimb cultural între două Teatre Naţionale – „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti şi „Mihai Eminescu” din Chişinău.

Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2014

În deschidere, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău aduce în faţa publicului bucureştean unul din spectacolele de mare succes ale repertoriului curent, „Amorul dănţuie şi feste joacă”.

Pornind de la patru comedii shakespeariene, în care dragostea joacă în voie şi le face feste celor cinci perechi de tineri îndrăgostiţi, regizorul Alexandru Vasilache a imaginat un scenariu teatral, muzical şi coregrafic antrenant, bazat pe ritualuri şi tradiţii ancestrale, în care jocul, gluma, portul popular şi obiceiurile româneşti îmbracă, cu har mioritic, hazul shakespearian.

„12 Scaune” după IIf şi Petrov este următorul spectacol al Naţionalului din Chişinău, care se joacă vineri, 12 septembrie, de la ora 19.oo, la Sala Studio.

O comedie muzicală despre subiecte arzătoare: goana după avere şi putere, minciuna, birocraţia, hoţia şi corupţia. Pe cele douăsprezece scaune ale vestiţilor scriitori satirici vor lua loc aproape toţi actorii trupei, împreună cu directorul teatrului, Petru Hadârcă, tot el fiind şi regizorul remarcabilei montări.

12 scaune

12 scaune

„Copiii foametei. Mărturii” de Alexei Vakulovski, regia Luminiţa Ţâcu, programat sâmbătă 13 septembrie, ora 20.00, la Sala Atelier, ne prilejuieşte întâlnirea cu un spectacol răscolitor şi un gen teatral mai nou, teatru-documentar.

O poveste plină de învăţăminte, despre sacrificiu, sinceritate, nobleţe şi omenie, care adună mărturii tulburătoare cu privire la foametea din 1946-1947 şi eroii ei, nişte copii maturizaţi înainte de vreme, în condiţii inumane.

Tânără regizoare transpune scenic cu sensibilitate şi curaj un roman ce ţinteşte în autorităţile perioadei staliniste. „Un spectacol care te face să tresari, să te cutremuri şi să rămâi îngrozit”.

Ultima zi a turneului la Bucureşti, duminică 14 septembrie, va începe la ora 11.00, la Sala

Hronicul Găinarilor

Hronicul Găinarilor

Media, cu expunerea „Un sfert de veac de revenire la normalitate lingvistică şi culturală în Basarabia (Republica Moldova)”, pe care o va face Acad. Valeriu Matei ca invitat al programului Conferinţele Teatrului Naţional din Bucureşti.

Seara vom putea urmări „Hronicul găinarilor” (ora 19.00, Sala Studio), o admirabilă transpunere scenică a romanului lui Aureliu Busuioc, totodată o recidivă regizorală, a artistului Petru Hadârcă, după premiera din 2011, de la Teatrul Naţional Radiofonic din Bucureşti.

Un spectacol amplu, viguros, actual, clocotind de viaţă, una dintre cele mai vitriolate poveşti despre hoţi, dar şi despre puterea care avea să încurajeze şi să legitimeze găinarii şi găinăritul, într-o expansiune fără limite.

Biletele au fost puse în vânzare la Agenția de bilete a Teatrului Național din Bucureşti şi online.

Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti va prezenta, între 23 şi 28 septembrie 2014, pe scena Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău, cu câte două reprezentaţii fiecare: „Dineu cu proşti” de Francis Veber, „Sinucigaşul” de Nikolai Erdman şi „Micul infern” de Mircea Ştefănescu, spectacole ale unui turneu de anvergură, aşezat sub un numitor comun, limba română.

Foto cu Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău – TNB

09
/11
/17

"Ayrton Senna, comedia muzicală" a avut premiera pentru presă, marţi seară, la Teatrul Riachuelo, din Rio de Janeiro, iar realizatorii speră ca prin acest spectacol să păstreze vie în memoria brazilienilor legenda pilotului triplu campion mondial de Formula 1.

09
/11
/17

"Lucian Pintilie este unul dintre puţinii regizori români înaintaţi în vârstă şi activi în perioada comunistă care îi influenţează pe realiştii sceptici ai generaţiei tinere, dintre care cei mai mulţi dispreţuiesc perspectiva obtuză şi alegorică, precum şi politica de compromis a vechii generaţii (...)” scria cunoscutul critic de film american A.O. Scott, în urmă cu 5 ani, în New York Times.

08
/11
/17

În 2018 Festivalul Internațional EUROPAfest, organizat de jmEvents, sărbătorește 25 de ani printr-o ediție aniversară. Primul eveniment muzical din România căruia Casa Regala i-a acordat Înaltul Patronaj încă din anul 2005, va oferi un regal de jazz, blues, pop și muzică clasică cu artiști din întreaga lume.

08
/11
/17

Teatrul Naţional Radiofonic – Radio România, în parteneriat cu Teatrul Metropolis din Bucureşti, organizează luni, 13 noiembrie 2017, de la ora 11.00, în Cafeneaua radiofonică de la Teatrul Metropolis, str. Mihai Eminescu, nr.89 - audiţia cu public, în avanpremieră, a spectacolului: OVIDIU – Exilatul de la Pontul Euxin – o biografie poetică dedicată împlinirii a 2000 de ani de la moartea poetului Publius Ovidius Naso.

08
/11
/17

"Îmi pare rău să o spun, dar nu mai există diferenţe, nu mai este respect. Nu am nimic împotriva persoanelor gay, dar, noi, bărbaţii, suntem făcuţi pentru a iubi femeile" - Alain Delon. Unul dintre simbolurile cinematografiei franceze împlinește, astăzi, 82 de ani!

07
/11
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Talent? Har? Inițiere? De mai bine de o sută de ani, critici de artă (și nu numai) din lumea întreagă privesc, discută, comentează opera celui care avea să promoveze esența simbolică a formei, ca manifestare artistică definitorie pentru secolul XX: Constantin Brâncuși (1876-1957).

07
/11
/17

Premiul Goncourt, cel mai prestigios trofeu din literatura francofonă, a fost decernat luni scriitorului Eric Vuillard pentru romanul "L'ordre du jour". Tot luni a fost atribuit și premiul Renaudot, care a revenit în acest an scriitorului Olivier Guez pentru volumul "La disparition de Josef Mengele".