Ansamblul de Stat al Baletului pe Gheata din St. Petersburg revine in Romania cu un turneu in patru orase
https://www.ziarulmetropolis.ro/ansamblul-de-stat-al-baletului-pe-gheata-din-st-petersburg-revine-in-romania-cu-un-turneu-in-patru-orase/

Ansamblul de Stat al Baletului pe Gheaţă din St. Petersburg, condus de artistul emerit al Rusiei Konstantin Rassadin, fost solist al Mariinski Ballet, revine în luna ianuarie 2013 în România pentru un turneu ce va include patru oraşe – Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Sibiu – şi trei spectacole diferite. Potrivit unui comunicat PR&MORE remis marţi […]

Un articol de Andrada Văsii|5 decembrie 2012

Ansamblul de Stat al Baletului pe Gheaţă din St. Petersburg, condus de artistul emerit al Rusiei Konstantin Rassadin, fost solist al Mariinski Ballet, revine în luna ianuarie 2013 în România pentru un turneu ce va include patru oraşe – Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Sibiu – şi trei spectacole diferite.

Potrivit unui comunicat PR&MORE remis marţi AGERPRES, pentru reprezentaţiile din cele patru oraşe, cu artişti premiaţi, coregrafii de excepţie şi costume fastuoase, în sălile de teatru vor fi instalate peste două tone de gheaţă.

Ansamblul numără peste 50 de balerini patinatori, mulţi campioni europeni, mondiali sau olimpici la patinaj artistic, majoritatea maeştri ai sportului în Rusia.

Iubitorii muzicii clasice vor avea ocazia să vadă la Bucureşti, pe 19 ianuarie, la Sala Palatului, în premieră absolută, spectacolul „Romeo şi Julieta”, în timp ce pe 17 ianuarie, la Cluj-Napoca, melomanii vor putea urmări, la Teatrul Naţional, spectacolul „Lacul lebedelor”. Spectacolul „Spărgătorul de nuci” va fi prezentat pe 15 ianuarie la Sala Olimpia din Timişoara şi pe 18 ianuarie, în Sala Transilvania din Sibiu.

Ansamblul de Stat al Baletului pe Gheaţă din St. Petersburg a fost înfiinţat în 1967 de coregraful Konstantin Boiarski, combinând pentru prima dată în lume baletul clasic cu patinajul artistic. Singurul ansamblu de balet pe gheaţă cu drepturi pentru această denumire este condus în prezent de directorul artistic Konstantin Rassadin, artist emerit al Rusiei şi fost solist al Mariinski Ballet, elev al lui Rudolf Nuriev. Ca balerin, Rassadin a dansat alături de nume precum Mihail Barîşnikov şi Natalia Makarova. Directorul muzical şi unul dintre fondatorii baletului este Leo Korkin, dirijor care a condus şi orchestra simfonică a Academiei din Sankt Petersburg.

Repertoriul Ansamblului de Stat al Baletului pe Gheaţă din St. Petersburg include „Lacul lebedelor”, „Frumoasa din pădurea adormită”, „Cenuşăreasa”, „Spărgătorul de nuci” şi, din acest an, „Romeo şi Julieta”.

Turneul din această iarnă al Ansamblului de Stat al Baletului pe Gheaţă din St. Petersburg este susţinut de Ambasada Federaţiei Ruse la Bucureşti.

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.