Aproape în regia lui Cristi Juncu, la „Teatrul Nottara“
https://www.ziarulmetropolis.ro/aproape-in-regia-lui-cristi-juncu-la-teatrul-nottara/

Vineri, 13 decembrie, de la ora 19.00, la Teatrul „Nottara”, în Sala „Horia Lovinescu”, se va juca spectacolul Aproape de John Cariani, regia: Cristi Juncu, scenografia: Cosmin Ardeleanu.

Un articol de Andrada Văsii|9 decembrie 2013

Vineri, 13 decembrie, de la ora 19.00, la Teatrul „Nottara“, în Sala „Horia Lovinescu“, se va juca spectacolul „Aproape“, de John Cariani, în regia lui Cristi Juncu şi în scenografia lui Cosmin Ardeleanu.

Din distribuţie fac parte tinerii actori ai Teatrului „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea: Cătălin Vieru, Olimpiu Blaj, Mădălina Ciotea, Alex Calangiu, Reka Szasz, Amalia Huțan, Florin Beciu, Ioana Predescu și Gabriel Tudorin.

Teatrul „Anton Pann” a luat fiinţă, ca instituţie profesionistă, în mai 1990 prin decizia Prefecturii Vâlcea şi este continuatorul unei îndelungate tradiţii teatrale locale, care este veche de peste 100 de ani. Teatrul popular din Râmnicu Vâlcea a fost în anii 1960-1980 unul dintre teatrele de amatori cele mai apreciate din ţară, fiind răsplătit cu numeroase premii naţionale şi internaţionale.

„Lăpuşneanu“, după Costache Negruzzi, regizat de Dan Micu şi „Piaţeta“, de Carlo Goldoni, în regia lui Silviu Purcărete sunt doar două dintre spectacolele de referinţă ale Teatrului. Pintre regizorii importanţi care au lucrat la Teatrul „Anton Pann” îi amintim pe: Alexandru Dabija, Cristian Juncu, Vlad Massaci, Horaţiu Mihaiu.

Este pentru prima oară când actorii Teatrului „Anton Pann” joacă pe scena Teatrului „Nottara”, iar spectacolul Aproape, pus în scenă de Cristi Juncu, este prezent pentru a doua oară la Bucureşti, după succesul de la Teatrul Bulandra, în iunie 2012.

Aproape de spectatori, la Teatrul Nottara

Despre montarea regizorului Cristi Juncu şi actorii care fac parte din distribuţie, Dana Ionescu scria pe site-ul Yorick: „o coerenţă scenică exprimată în primul rând prin firescul care domnește pe scenă. Nicio o boare de artificial, de forţat de „neautentic” n-a bătut, cel puţin la reprezentaţia pe care am văzut-o eu, ceea ce este, fără îndoială, şi meritul tinerilor actori de la Teatrul „Anton Pann”, artişti la care lucrul „cu mănuşi” al regizorului a dat roade.

Jucându-se cu poftă, „Aproape” spune (a se citi: „sugerează”) lucruri cât se poate de serioase, întâmplări de văzut pentru toţi ochii şi de auzit pentru toate urechile. Ordonate de un povestitor, pus pe şotii, pe care regizorul l-a învestit cu putere asupra poveştilor, întâmplările despre dragoste şi alţi demoni şi îngeri sunt materia vie cu care fiecare îşi scrie propria poveste. În viaţa de pe scenă şi în cea din afara ei.”

Aproape

Scenă din spectacolul „Aproape“

Este un spectacol despre iubire şi despre încercările neaşteptate pe care trăirea acestui sentiment le pricinuieşte locuitorilor unui micuţ orăşel, Almost, din statul american Maine.

Info:

Biletele pot fi achiziţionate de la Casa de bilete a Teatrului Nottara (Bd. Magheru nr. 20), iar preţul lor este 20 lei şi 10 lei (pentru studenţi şi elevi).

Foto credit: Teatrul Anton Pann, spectacolul Aproape

01
/10
/17

REPORTAJ „Linişte! Motor! Se filmează!” – o după-amiază pe platoul de filmare la „Moromeţii 2”, pe care regizorul Stere Gulea îl realizează în aceste zile chiar în satul Talpa şi în legendara casă folosită în clasicul film de acum trei decenii.

01
/10
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Istoria noastră e destul de plină de lucruri întunecate. Printre ele, sistemul concentraționar – unul dintre cele mai cumplite din lagărul socialist. Fără a căuta explicații de ce a fost așa, numeroasele mărturii publicate după revoluție dau măsura acestei cumplite experiențe îndurate de zeci de mii de români. Ele nu pot fi clasificate, nici stabili o ordine a valorii, a interesului lor. Fiecare trăire îngrozitoare de acest fel rămâne unică.

29
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Noul documentar al lui Alexandru Solomon, „Ouăle lui Tarzan”, filmat în Abhazia, în special la un institut de experimente pe maimuţe iniţiat de sovietici în anii `20, este foarte probabil şi cel mai ambiţios film al său.

29
/09
/17

Reputatul regizor maghiar Bela Tarr, cunoscut pentru filme precum The Turin Horse si Satantango, si cineastul francez Laurent Cantet, castigatorul premiului Palme d'Or in 2008 cu drama Entre les murs, sunt doi dintre invitatii de onoare ai editiei a 8-a a Les Films de Cannes a Bucarest.

29
/09
/17

Teatrul Naţional Radiofonic continuă proiectul, de înaltă ţinută artistică, inaugurat recent cu un real succes: „Ne auzim la... Metropolis”. Luni, 2 octombrie 2017, la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti (strada Mihai Eminescu nr. 89) va avea loc o întâlnire de suflet, în care va fi evocată personalitatea excepţională a regizorului Ion Vova, la 100 de ani de la naştere.

28
/09
/17

Pentru turistul care pune pentru prima dată piciorul în Asia, Thailanda e o altă planetă. Cu amestecul lui fascinant de zgârie-nori și mizerie, cu aglomerația lui teribilă, cu tuk-tuk-urile care se strecoară peste tot și trenurile suspendate, cu mâncarea preparată în plină stradă, cu aromele lui tari, cu ghirlandele de flori, cu templele ca-n povești, Bangkokul nu seamănă cu nimic.

28
/09
/17

Sub patronajul Ambasadei Regatului Belgiei la București, sâmbătă 30 septembrie va avea loc la ora 19:00, la Biserica Sf Tereza din București (Șos. Olteniței 3-5), al doilea din cele cinci concerte de muzică sacră și poezie belgiană din cadrul Festivalului de Muzică Sacră Belgiană, organizat de Asociația Culturală de Prietenie România-Belgia. La concertul de sâmbăta aceasta, în prezența Ambasadorului Regatului Belgiei la București, publicul va putea audia lucrări semnate de Jacques-Nicolas Lemmens și Cesar Franck (compozitori celebri în secolul IX) și doi compozitori contemporani (Jan Van Landeghem și Raoul de Smet, care au scris două lucrări special pentru această serie de concerte).

28
/09
/17

Icoană absolută, Brigitte Bardot continuă să dezlănţuie pasiuni. Cu părul ei despletit, picioarele goale, hainele minimaliste, mimica bosumflată, atitudinile ei neglijente, latura sălbatică, sinceritatea, natura ei rebelă şi sexualitatea neînfrânată, Bardot a schimbat radical imaginea femeii. BB împlinește, astăzi, 83 de ani!

28
/09
/17

Muzeul Județean de Istorie Brașov strânge obiecte cu valoare muzeală din fostele cartiere muncitorești și invită elevi să realizeze fotografii și să descopere amintirile generației bunicilor lor.

28
/09
/17

„Ouăle lui Tarzan”, de Alexandru Solomon, a fost selectat în competiţia Russian Open Documentary Film Festival „Artdocfest” 2017, care va avea loc la Moscova în perioada 6 - 12 decembrie. Producţia românească va concura cu şase documentare în festivalul din Rusia, care a fost fondat în 2007.

28
/09
/17

Leonardo DiCaprio și Martin Scorsese vor colabora din nou într-un film biografic despre viața fostului președinte al SUA Theodore Roosevel. DiCaprio îl va interpreta pe Roosevelt, a cărui președinție (1901-1909) a fost un element cheie în conservarea spațiilor naturale și faunei sălbatice prin promovarea de parcuri naționale.

27
/09
/17

INTERVIU Oana Răsuceanu și Asociația Culturală Control N invită liceenii să-și danseze poveștile, între 9 și 15 octombrie, în cadrul atelierului de dans contemporan pentru adolescenți Dance Yourself. Iată despre ce e vorba!

27
/09
/17

„Bacalaureat”, filmul pentru care Cristian Mungiu a câștigat premiul de regie la Cannes, „Ana, mon amour”, de Călin Peter Netzer, laureat cu un Urs de Argint la Berlin, „Fixeur”, de Adrian Sitaru, propunerea României la Oscar, dar și „6,9 pe scara Richter”, noua comedie muzicală a lui Nae Caranfil, vor putea fi văzute la cea de-a treia ediție a Zilelor Filmului Românesc (ZFR) la Chișinău.

27
/09
/17

După HABEMUS BEBE, Asociația Art No More revine în toamna aceasta cu un nou spectacol de teatru. Este vorba despre IDENTIC NATURAL, proiect teatral care exploatează una dintre cele mai discutate teme contemporane: ce mâncăm. Un spectacol despre lipsa de informare în domeniul alimentației, despre dificultatea de a alege dintre sute de produse de același tip și dificultatea de a discerne între miile de păreri contradictorii.