Cabaretul cuvintelor – glasul interior al lexicului
http://www.ziarulmetropolis.ro/cabaretul-cuvintelor-glasul-interior-al-lexicului/

Spectacolul “Cabaretul cuvintelor” de Matei Vişniec, în regia lui Alexandru Nagy se va juca vineri, 19 decembrie, la ora 19:30 la Teatrul Mignon, Bd. Hristo Botev nr 1, Bucureşti.

Un articol de Judy Florescu|12 Decembrie 2014

“Cabaretul cuvintelor” de Matei Vișniec este o punere în scenă poetică și tulburătoare, a regizorului de doar 24 de ani, Alexandru Nagy. Textul este abordat cu maturitate de tinerii actori Octavian Costin, Ionuț Niculae, Ștefan Pavel și Aida Avieriței. Cu scenografia realizată de Ioana Pașca, “Cabaretul Cuvintelor” este o producție Teatrului Independenților Profesioniști, proiect ce oferă artiștilor independenți șansa de a-și face meseria alfel decât au fost învățați în școală.

Cu tema – Fiecare cuvânt e o poveste, spectacolul ne propune mai multe situații de utilizare a cuvintelor care creează povești. Cuvintele nu sunt doar spuse, ci transformate în personaje. Fiecare cuvânt are personalitatea sa.

Lumină roșie, fum și o muzică molcomă pregătește spectatorii pentru a pătrunde în atmosfera spectacolului. Costumele se schimbă și odată cu ele se trece la alte personaje, fără ca actorii să iasă din scenă. Cuvintele se transformă. Folosite de la om la om, ele căpătă sensuri ușor diferite – cum vede patria un polițist, un student la actorie sau un politician? Cum poate deveni cuvântul mamă parte dintr-o expresie vulgară?

În spectacolul de la Teatrul Mignon, cuvintele sunt personajele, ele ne introduc în lumea poveștii. Dacă glasul nu ar exista, cuvintele ar fi doar o înșiruire de litere. Importanța cuvintelor crește și descrește în funcție de meseria celor care le folosesc: fericirea este un cuvânt urât pentru un vechi cuplu căsătorit, pe când pentru psihologul lor reprezintă o sursă de venit. Pentru un copil fără grai, cuvântul este ca aerul  – îl simți, dar nu îl poți vedea.

Stabilit în Franța din anul 1987, poetul și dramaturgul Matei Vișniec a studiat istoria și filozofia la Universitatea din București și a fost membru fondator al Cenaclului de Luni, coordonat de profesorul Nicolae Manolescu. Piesele scrise de Matei Vișniec au fost traduse în cel puțin 25 de limbi internaționale au fost jucate în peste 30 de țări, printre care:  România, Republica Moldova, Franța, Germania, Italia, Canada, Statele Unite, Argentina, Iran, Liban etc. “Cabaretul cuvintelor” (Le cabaret de mots) s-a jucat și la Festivalul de teatru de la Avignon în secțiunea OFF.

 

02
/11
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Olimpia Melinte, treizeci de ani, actriță, consacrată internațional cu pelicula spaniolă „Canibal”. În curând, va fi din nou pe marile ecrane, în „Perfect sănătos”, noul film al Ancăi Damian. Actriță, dar mai ales mama lui Sasha (doi ani). Un interviu sincer despre cinema și maternitate. Olimpia Melinte se întoarce, iar acum vrea să joace din nou și teatru. A se lua aminte.

19
/10
/16

Crede că cea mai mare problemă a generației lui este că trăiește într-un context haotic. Se simte norocos că face parte din trupa lui Victor Ioan Frunză și crede că atunci când ți se întinde o mână trebuie s-o prinzi. Face teatru cu voluptate, iar cele mai recente roluri în care-l puteți vedea sunt Mozart și Tipătescu în spectacolele „Amadeus” și „O scrisoare pierdută” de la Teatrul Metropolis.

15
/08
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Actriță, tânără, douăzeci și doi de ani, masterandă, categoric talentată. Joacă déjà la Godot, în “Sâmbătă: averse!”. Interpretează o jurnalistă. Iulia joacă bine, matur, inteligent, fără trac. O credeam mai în etate. Am văzut-o, am plăcut-o, am remarcat-o, după care puteți constata și dumneavoastră - am întâlnit o fată cu simțul umorului, fără fasoane, sinceră, care știe bine și cine e și unde vrea să ajungă.

20
/07
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI  Denisa Nicolae, actriţă. 29 de ani. Parteneră în teatru, dar şi pe scena vieţii, cum frumos spune şi clişeul, a actorului Liviu Romanescu. Activează împreună în Vanner Collective, o întreprindere teatrală co-întemeiată de Liviu. Aşa a învăţat el în Anglia, unde a făcut carte (teatru!) pe la Oxford, că e bine.

05
/07
/16

NOUA GENERAȚIE DE ACTORI. Liviu Romanescu, tânăr actor român. Până-n 30. Cunoscut pentru rolurile din “Emancipare” (Teatrul de Comedie) sau “Lungs” (Green Hours) sau „Paganini” (Metropolis). A studiat la UNATC, dar și la Oxford. Este co-fondator al unei companii de teatru româno-britanice, aflată la început de drum. Liviu Romanescu, moldovean la bază. De la Iași. Noua generație.

06
/04
/16

Continuăm campania „100 de tineri artişti pentru 100 de ani de România“ cu un nou interviu-portret. Ilona Brezoianu, douăzeci şi şase de ani. Actriţă în mare vogă la Bucureşti. Face furori, la Godot, cu spectacolul “Fata din Curcubeu”, de Lia Bugnar. În curând, o veţi vedea şi pe marile ecrane, în noul lungmetraj al lui Cristi Puiu. Ilona, aşadar.

06
/09
/15

Gala Tânărului Actor HOP va avea loc la Costineşti, între 8 şi 11 septembrie 2015 şi este organizată de UNITER şi Vox Maris Grand Resort. Site-ul Uniunii Teatrale din România, www.uniter.ro, i-a prezentat în ultima lună pe tinerii calificați în marea finală, printr-o serie de interviuri. Ziarul Metropolis vă arată ce au răspuns zece dintre ei, la întrebarea: „de ce te-ai făcut actor/actriță?“

31
/08
/15

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Lia Sinchevici (25 spre 26 de ani). Actriţă. Basarabeancă. Finalistă în acest an la Gala  HOP, care urmează să aibă loc la Costineşti. A jucat deja în filme de serie B. A jucat şi cu Jean-Claude Van Damme, şi cu Shia LaBeouf. Acum îşi construieşte un nume în teatrul românesc. Cum? Lia Sinchevici e – toată – o poveste.

Page 1 of 712345...Last »