Cabaretul cuvintelor – glasul interior al lexicului
http://www.ziarulmetropolis.ro/cabaretul-cuvintelor-glasul-interior-al-lexicului/

Spectacolul “Cabaretul cuvintelor” de Matei Vişniec, în regia lui Alexandru Nagy se va juca vineri, 19 decembrie, la ora 19:30 la Teatrul Mignon, Bd. Hristo Botev nr 1, Bucureşti.

Un articol de Judy Florescu|12 Decembrie 2014

“Cabaretul cuvintelor” de Matei Vișniec este o punere în scenă poetică și tulburătoare, a regizorului de doar 24 de ani, Alexandru Nagy. Textul este abordat cu maturitate de tinerii actori Octavian Costin, Ionuț Niculae, Ștefan Pavel și Aida Avieriței. Cu scenografia realizată de Ioana Pașca, “Cabaretul Cuvintelor” este o producție Teatrului Independenților Profesioniști, proiect ce oferă artiștilor independenți șansa de a-și face meseria alfel decât au fost învățați în școală.

Cu tema – Fiecare cuvânt e o poveste, spectacolul ne propune mai multe situații de utilizare a cuvintelor care creează povești. Cuvintele nu sunt doar spuse, ci transformate în personaje. Fiecare cuvânt are personalitatea sa.

Lumină roșie, fum și o muzică molcomă pregătește spectatorii pentru a pătrunde în atmosfera spectacolului. Costumele se schimbă și odată cu ele se trece la alte personaje, fără ca actorii să iasă din scenă. Cuvintele se transformă. Folosite de la om la om, ele căpătă sensuri ușor diferite – cum vede patria un polițist, un student la actorie sau un politician? Cum poate deveni cuvântul mamă parte dintr-o expresie vulgară?

În spectacolul de la Teatrul Mignon, cuvintele sunt personajele, ele ne introduc în lumea poveștii. Dacă glasul nu ar exista, cuvintele ar fi doar o înșiruire de litere. Importanța cuvintelor crește și descrește în funcție de meseria celor care le folosesc: fericirea este un cuvânt urât pentru un vechi cuplu căsătorit, pe când pentru psihologul lor reprezintă o sursă de venit. Pentru un copil fără grai, cuvântul este ca aerul  – îl simți, dar nu îl poți vedea.

Stabilit în Franța din anul 1987, poetul și dramaturgul Matei Vișniec a studiat istoria și filozofia la Universitatea din București și a fost membru fondator al Cenaclului de Luni, coordonat de profesorul Nicolae Manolescu. Piesele scrise de Matei Vișniec au fost traduse în cel puțin 25 de limbi internaționale au fost jucate în peste 30 de țări, printre care:  România, Republica Moldova, Franța, Germania, Italia, Canada, Statele Unite, Argentina, Iran, Liban etc. “Cabaretul cuvintelor” (Le cabaret de mots) s-a jucat și la Festivalul de teatru de la Avignon în secțiunea OFF.

 

28
/04
/17

Lavinia Pele (25 de ani), nominalizată la Premiile UNITER pentru debut (cu rolul Doruleț din spectacolul „Visul unei nopți de iarnă”, de la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște). A studiat Teatrul la Cluj-Napoca (la clasa lui Miklos Bacs) și a făcut masterul la UNATC. Joacă și în „Zece pentru New York”, spectacolul aniversar de la Teatrul Metropolis. Ea este Fefe.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

20
/12
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Alina Petrică are 27 de ani. Joacă în „Aglaja”, la Centrul Cultural „Bălcescu”, în „Mon Cabaret Noir”, la Teatrelli, în „(D)efectul Placebo”, la Teatrul Național, în „Îmblânzirea scorpiei”, la Teatrul de Comedie, și este, din acest an, angajată a Teatrului Mic din București.

02
/11
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Olimpia Melinte, treizeci de ani, actriță, consacrată internațional cu pelicula spaniolă „Canibal”. În curând, va fi din nou pe marile ecrane, în „Perfect sănătos”, noul film al Ancăi Damian. Actriță, dar mai ales mama lui Sasha (doi ani). Un interviu sincer despre cinema și maternitate. Olimpia Melinte se întoarce, iar acum vrea să joace din nou și teatru. A se lua aminte.

Page 1 of 812345...Last »