Câștigătorul Leului de Aur la Veneţia 2014, Roy Andersson, în deschiderea BIEFF
http://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorul-leului-de-aur-la-venetia-2014-roy-andersson-in-deschiderea-bieff/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF deschide cea de-a cincea ediţie cu premiera românească a celui mai recent lungmetraj semnat de maestrul nedisputat al umorului absurd, Roy Andersson („Ingmar Bergman în variantă slapstick”, după cum l-a numit publicaţia Village Voice).

Un articol de Liliana Matei|2 Decembrie 2014

Filmul ,,A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, laureat cu Leul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia în urmă cu doar două luni, va rula în cadrul BIEFF, la CinemaPRO, pe 10 decembrie.

Încheind trilogia despre ce înseamnă a fi om (alături de Songs From the Second Floor şi You, The Living – difuzat la prima ediție BIEFF) ,,A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” îi urmăreşte pe Sam și Jonathan, o variantă modernă a lui Don Quijote şi Sancho, doi agenți de vânzări, ce fac comerț ambulant cu diverse mărunţişuri şi se ceartă continuu.

Purtându-ne într-o drumeție caleidoscopică prin mai multe destine umane, cei doi inspiră în aceeaşi măsură ilaritate şi solemnitate. Parcurgem filmul, degustând frumusețea și absurditatea momentului prezent, înconjurați de oameni mult prea similari cu noi. Este o călătorie care dezvăluie frumusețea momentelor singulare, umorul și tragedia ascunsă în noi, grandoarea vieții, precum și fragilitatea fundamentală a omenirii.

Andersson creează ceva „asemeni unei colaborări între Monty Python și Samuel Beckett, în ultimele zile ale Noii Obiectivități”, după cum spune Robbie Collin, jurnalist pentru The Telegraph, adăugând „trebuie doar să te uiți, apoi să apuci o plasă și să încerci să-ţi convingi sufletul să coboare înapoi din tavan.”

Vorbind despre film, Andersson subliniază: „În ultimele mele două filme am îndrăznit să părăsesc realismul și naturalismul, intrând pe teritoriul esteticii abstracte. Această ambiție reflectă curentul artistic Noua Obiectivitate, care a cuprins Germania în anii 1920. Amestecul lor de realitate şi fantezie a dus la un fel de super-realism, o ambiție pe care o am, de asemenea, pentru A PIGEON SAT ON A BRANCH…, în care abstractizarea urmează să fie condensată, purificată, și simplificată; secvenţele trebuie să apară curățate, ca amintirile și visele. ”

Filme-dans, la BIEFF 2014

După succesul impresionant avut anul trecut, programul dedicat filmelor-dans revine la Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF, de această dată în parteneriat cu unul dintre cele mai importante festivaluri europene de film coregrafic CINEDANS – Dance on Screen Festival Amsterdam.

Cinematograful și dansul fuzionează în şapte scurtmetraje fermecătoare, în care corpul uman devine sinonim cu emoția, un mijloc de definire a propriei identități, de revendicare a spațiului urban, o expresie a dragostei și a comunității.

I AM THE ONLY spune povestea maturizării unui băiat în contextul unei relații problematice dintre el și familia lui. În imagini simbolice, ni se arată personalitatea neînfricată, în plin proces de dezvoltare a copilului, în contrast cu atitudinea irațională, temătoare a rudelor sale mai în vârstă. (Gabriela Lupu, BIEFF)

Continuând povestea maturizării personale, INTRINSIC MORAL EVIL urmăreşte doi barbați ce intră într-un joc, trupurile lor atrăgându-se și respingându-se printr-o senzualitate sinuoasă. Corpurile dar si identitățile lor se urmăresc reciproc spre destinația lor finală – cea a auto-emancipării și mândriei, strălucind în fața prejudecăților. (Andrei Tănăsescu, BIEFF)

Trecând la experienţa universală a iubirii, FLIGHT OF LIFE priveşte către un cuplu tânăr ce ia micul dejun împreună și se îndreaptă, şofând pe coasta unui munte, spre o petrecere. O dramă efervescentă, FLIGHT OF LIFE poartă privitorul într-o călătorie atemporală și fatidică ce leagă două suflete de cursul vieții. (Andrei Tănăsescu, BIEFF)

De asemenea abordând tema dragostei, BETWEEN ENTRANCE AND EXIT este un film îmbogățit cu o joacă abilă în convențiile genului de film (thriller, comedie burlescă, melodramă) ce prezintă viața ca pe o casă bântuită, abandonată, în captivitatea căreia se găsesc amintirile unei povești de dragoste sfâșietoare. Într-o relație disfuncțională, ca un pian dezacordat, cei doi protagoniști se caută și se găsesc în mod repetat într-un labirint de camere și oglinzi, fiecare reprezentând o altă etapă a unui cerc vicios de dragoste și ură. (Gabriela Lupu, BIEFF)

Îndreptându-și privirea de la experiente personale trăite în intimitate, la interacţiunea dintre oameni și mediul în care acestia trăiesc, HORIZON aduce o perspectivă proaspătă asupra rolului spațiului urban. Deși tratat cu umor, filmul relevă un subiect serios și anume că orizontul rămâne doar un concept într-o societate obsedată de ascensiune. (Gabriela Lupu, BIEFF)

Câştigător al premiului acordat de public la CINEDANS, SLOW este un performance care prezintă organismul uman dezarmat, înconjurat de jungla oraşului, marcând într-un mod încântător și excepţional contrastul dintre traseul corpului uman lipsit de apărare si lumea agitată ce-l înconjoară.

De asemenea concentrat asupra relaţiei dintre individ şi mediul (de data aceasta comunitar) în care acesta trăieşte, THE GINGER CONNECTION este un film despre outsiders și despre sentimentul de apartenență, despre legatura nespusă dintre oamenii roșcati, vazută în corelație cu dansul. Antrenant, cu un potențial de manifest socio-artistic, filmul degajă optimism, îndemnând minoritațile să se adune. (Gabriela Lupu, BIEFF)

27
/04
/17

Ce ştim, de fapt, despre cinema-ul american de autor al momentului? Ce se află dincolo de Hollywood? Filmul american independent pare să o ducă bine. Şi propune, prin câţiva regizori, o estetică aparte: un cinema al discreţiei, al emoţiilor sugerate, al anti-spectacularului fără teribilism.

24
/04
/17

Un serial despre Albert Einstein, realizat de cineaştii Brian Grazer şi Ron Howard, premiaţi cu Oscar, va avea premiera la National Geographic, pe 30 aprilie, de la ora 21.00. Cu această ocazie, National Geographic a lansat o pagină web dedicată producţiei, prin care utilizatorul poate vizita virtual casa lui Einstein.

24
/04
/17

Ciocnirea/ Clash, filmul despre Primăvara Arabă, regizat de Mohamed Diab, a fost desemnat marele câştigător al Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica. Cinepolitica, unicul festival de film politic din România, a adunat în programul de anul acesta 14 filme, aproximativ 2.500 de spectatori.

23
/04
/17

Biletele pentru continuarea mult aşteptată a poveştii din Universul Marvel se pot achiziţiona începând cu data de 21 aprilie. Filmul „Gardienii Galaxiei Vol. 2” va ajunge în cinematografele din România începând din seara datei de 4 mai. Cumpărarea biletelor în avans îţi oferă posibilitatea de a fi printre primii care se reîntâlnesc cu gaşca de eroi improbabili.

21
/04
/17

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, va avea premiera oficială în România la cea de-a 16-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie). Filmul se va bucura de o serie de proiecții speciale în Cluj, în prezența regizorului și a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

21
/04
/17

Începe ediția a 2-a a Audience Award Film Festival: filmele premiate de public la marile festivaluri ale lumii, „Café Society” de Woody Allen, „Insyriated” și „Complet străini” în premieră în România, trei proiecții inedite sing-along și concerte de neratat, la Cinema Muzeul Țăranului și la Clubul Țăranului.

21
/04
/17

Momentul de grație / Their Finest (r. Lone Scherfig), un film de epocă plin de detalii sublim recreate, încărcat de emoție, dramatism dar și de umor britanic autentic, va fi proiectat în închiderea celei de-a șasea ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica, duminică, 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Cinepolitica are loc în perioada 20 – 23 aprilie la Cinema Elvire Popescu și Institutul Balassi din București.

20
/04
/17

„4 Blocks”, cea mai titrată miniserie europeană a momentului, va fi lansată în România, luna viitoare, de canalul de televiziune TNT. Producția a avut premiera mondială în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin 2017, primele două episoade fiind proiectate în cadrul secțiunii „Berlinale Special Series”.

20
/04
/17

Ultima zi, cel mai recent lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, va fi lansat în cinematografele românești în 12 mai, distribuit de Independența Film. După ce a fost prezentat în avanpremieră internațională la TIFF 2016, unde a primit Premiul pentru Cel mai bun lungmetraj românesc, Ultima zi va închide anul acesta Festivalul Filmului European, în 11 mai.

18
/04
/17

INTERVIU Am stat de vorbă cu cineastul și profesorul universitar Copel Moscu, inițiatorul și directorul Cinepolitica, despre ce înseamnă un film politic, despre rolul unui astfel de festival și despre atracțiile noii ediții, care începe joi, la București, cu ultimul film al lui Andrzej Wajda, „Imaginea de apoi”.

18
/04
/17

Filmele premiate de public la Berlin, Sundance, Toronto, Vilnius sau Veneția vin la Audience Award Film Festival, unde „Insyriated” și „Perfetti Sconosciuti” vor avea proiecții în premieră.

Page 1 of 17012345...102030...Last »