Cine sunt viitorii ACTORI TOTALI?
https://www.ziarulmetropolis.ro/cine-sunt-viitorii-actori-totali/

Rezultatele audiţiei pentru workshopul ce are ca temă Musicalul, workshop condus de Răzvan Mazilu în cadrul FNT 2014, au fost anunţate astăzi.

Un articol de Liliana Matei|29 iulie 2014

În urma audiţiei organizate de Festivalul Naţional de Teatru au fost selecţionaţi 25 de actori. Din juriul de preselecţie au făcut parte: Marina Constantinescu – directorul FNT, Răzvan Mazilu – coordonatorul proiectului şi Adrian George Popescu – consultant muzical.

În ordine alfabetică, actorii selectați sunt: Petre Ancuţa, Victor Bucur, Aylin Cadîr, Nicholas Caţianis, Idris Cristian Clate, George-Albert Costea, Eugeniu Cozma, Alexandra Duşa, Anca Florescu, Lucian Mihai Ionescu, Emilian Mârnea, Silviu-Ionuţ Mircescu, Alina Ioana Petrică, Bianca-Patricia Pintea, Simona Ada Pop, Ana Bianca Popescu, Ioana-Maria Repciuc, Gabriel Sandu, Rareş Florin Stoica, Andreea-Maria Şovan, Alexandru Ştefănescu, Sânziana Tarţa, Daniela Tocari, Meda Victor, Letiţia Vlădescu (foto sus).

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) a organizat în zilele de 18 şi 19 iulie 2014, la Teatrul Naţional din Bucureşti, Sala mică, o audiţie în vederea selecţiei pentru un workshop condus de Răzvan Mazilu, unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi dansatori şi coregrafi din România.

În cadrul celei de-a 24-a ediţii a FNT (24 octombrie – 2 noiembrie) va avea loc în premieră un workshop care are ca temă Musicalul. Miza: Actorul Total – actorul care face performanţă în teatru, coregrafie, şi muzică. S-au înscris actori absolvenţi ai facultăţilor de profil (Actorie), cu vârsta maximă admisă de 35 ani. Concurenţii au prezentat la preselecţie două momente muzical coregrafice şi un monolog (15 minute în total).

Cei admişi vor participa timp de trei săptămâni la un workshop de dans, actorie, dramaturgie şi muzică in perioada 13 octombrie – 2 noiembrie 2014. Produsul final va fi prezentat în festival ca producţie proprie a acestei ediţii.

Pentru prima dată în Festivalul Naţional de Teatru, musicalul a atras la preselecţia organizată de UNITER împreună cu dansatorul şi coregraful Răzvan Mazilu aproape 100 de tineri aspiranţi.

Foto: Adi Bulboacă

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

30
/01
/17

Tipătescu (terminând de citit o frază din jurnal): "... Ruşine pentru oraşul nostru să tremure în faţa unui om!... Ruşine pentru guvernul vitreg, care dă unul din cele mai frumoase judeţe ale României pradă în ghearele unui vampir!..." (indignat) "Eu vampir, 'ai?... Caraghioz!” - O scrisoare pierdută (1883), Ion Luca Caragiale. Astăzi se împlinesc 165 de ani de la nașterea celui mai important dramaturg român.

30
/01
/17

Pe 25 ianuarie 2017, la Teatrul de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera spectacolului ''Micul prinţ''. Povestea scrisă de Antoine de Saint-Exupéry (traducere Ileana Cantuniari) a fost pusă în scenă de regizorul Alexandru Dabija, cu semnătura scenografică a lui Mircea Cantor și muzica Adei Milea, micul prinţ fiind interpretat de Dorina Chiriac.

30
/01
/17

La un an de la moartea lui George Alexandru (1957-2016), Televiziunea Română şi Teatrul Nottara îi aduc un omagiu celui care, între copertele primelor și ultimelor sale spectacole, a interpretat zeci de roluri în teatru și film. Astfel, iubitorii teatrului pot vedea în această seară, de la ora 21.20, pe TVR 2, spectacolul IN MEMORIAM George Alexandru.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

30
/01
/17

Seară romantică la Sala Radio pentru iubitorii muzicii pe data de 3 februarie (vineri, de la ora 19.00). Orchestra Națională Radio dirijată de Gheorghe Costin și având-o ca solistă pe Cristina Anghelescu va interpreta un program ce va cuprinde lucrări celebre ale repertoriului romantic: C. M. von Weber - Uvertura operei Oberon, P. I. Ceaikovski - Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 și J. Brahms - Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.

29
/01
/17

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four împingeau granițele muzicii rock și stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte își juca propriul rol revoluționar.