Cinesseur’s best films of 2016 predictions: Crème de la crème. Predicțiile lui Paul Merson
http://www.ziarulmetropolis.ro/cinesseurs-best-films-of-2016-predictions-creme-de-la-creme-predictiile-lui-paul-merson/

Paul Merson, faimosul analist sportiv al celor de la Sky Sports, s-a încumetat în penultima zi a anului să ne ofere (în premieră & exclusivitate) previziunile sale legate de tradiţionalul şi mult aşteptatul “Crème de la crème”, cine-retrospectiva lui 2016 by Cinesseur.

Un articol de Petre Ivan|30 Decembrie 2016

The Neon Demon, de Nicolas Winding Refn

Ineluctabil – spune Merson – imarcesibilul top al lui Cinesseur  va îngloba The Neon Demon, filmul lui Nicolas Winding Refn. Ar fi o decizie nejustificată, parțial nesăbuită, din partea sa, ca unul dintre redutabilii regizori-poeţi ai vremurilor noastre (și al vremurilor ce vor să vie) să rămână “decât” înglodat în blatul rumen și pufos al elitistelor producții cinematografice ale anului. Intuiția îmi spune că acest “trip plastic şi sonor pe frontiera abstracţionismului ireductibil” se va cocoța în top, undeva între locurile fruntașe și podium. With that in mind, I’m going to sit on the fence, așteptând glacial, și oarecum rigidizat, anunțul oficial al președintelui cinesseur.blogspot.ro, de la ora 21.00.

PREDICȚIA LUI PAUL: The Neon Demon, cu părere de rău, (doar) locul 4 în top

Toni Erdmann, de Maren Ade

Filmul nemțoaicei Maren Aden a obținut multe premii anul acesta, printre care și titlul de cel mai bun film european al anului la gala Premiilor Academiei Europene de Film (așa numitele “Oscaruri europene”). A impresionat la Cannes, dar și la Cluj, și a schimonosit numeroase nume din virtualul românesc individualiCrème de la crèmezându-le prin fraternizare. Filmată aproape integral în România și coprodusă de Ada Solomon, singura peliculă lansată în 2016 și inclusă în Top 100 cele mai bune filme ale secolului 21 nu poate lipsi din farfuria festivă a talentatului Mr. Cinesseur.

PREDICȚIA LUI PAUL: Toni Erdmann, cu părere de bine, (doar) locul 7 în top

Arrival, de Denis Villeneuve

Un nou SF introspectiv, poetic și plin de suspans după Interstellarul din 2014 al lui Christopher Nolan. Pur și simplu nu știu cum ar putea lipsi din top Arrival-ul canadianului Denis Villeneuve, un film care, mă tem (dar nu prea tare) are toate datele să devină un clasic al genului. Să mai amintesc că Amy Adams… Mai bine nu!

PREDICȚIA LUI PAUL: Arrival, cu părere de rău, (doar) locul 9 în top

Rester Vertical, de Alain Guiraudie

Bunul simț îmi spune că Rester Vertical, considerat filmul-șoc al ediției de anul acesta a Festivalului de la Cannes, se află acolo, la loc călduț, între nici prea prea, nici foarte foarte, în preferințele prietenului nostru pe anul 2016. Această fabulă imposibil de rezumat, mai deraiată și fantezistă decât L’Inconnu du lac, precedenta „realizare” a lui Alain Guiraudie, merită puțină bunăvoința, chiar dacă unii dintre dvs s-ar putea să ieșiți din sală bulversați și aproape inconștienți, precum protagonistul Leo, plecat în căutarea lupului din pădure.

PREDICȚIA LUI PAUL: Rester Vertical, cu părere de bine, (doar) locul 6 în top

Julieta, de Pedro Almodóvar

Îmi place Almodóvar. Și mi-a plăcut mai mereu (cu mici excepții în ultimii ani) când l-am socotit pe nedrept retrogradabil. Întoarcerea (“Volver-iană”, corect!) lui Don Pedro la propriul său univers feminin înseamnă o reinventare (ușor melodramatică) a cineastului spaniol și, totodată, o îndepărtare de „clasicul” Almodovar, fără a renunța la distinctiva sa melancolie.

PREDICȚIA LUI PAUL: Julieta, cu părere de bine, (doar) locul 5 în top

Paterson, de Jim Jarmusch

Acesta este un film cu totul și cu totul special pentru prietenul nostru. Nu întrebați de ce, pentru că nu am de gând să mi Crème de la crèmepetrec anul nou pe fundul Dâmboviței. Și cu asta nu am spus chiar totul, dar nici nu insist. Mai spun doar că dacă “Crème de la crème” – Cinesseur’s best films of 2016 ar fi avut, prin lege, numai trei titluri, epustuflantul poem cinematic reușit de Jarmusch, despre un blajin șofer de autobuz (Adam Driver) care trăiește în orășelul omonim din New Jersey și este pasionat de poezie, ar fi ocupat, cu mici excepții, cel puțin o poziție!

PREDICȚIA LUI PAUL: Paterson, cu părere de rău, (doar) locul 3 în top

The Handmaiden, de Chan-wook Park

Noul Park Chan-wook, mai năstrușnic aici decât oricând și oriunde, va prinde fără ezitare topul Cinesseur 2016, inimaginabil fără film asiatic pe frontispiciul său. Chiar dacă anul acesta frontispiciul va echivala cu subsolul clasamentului, unde plâpânda feblețe Hull City s-a instalat confortabil încă din ajunul Crăciunului.

PREDICȚIA LUI PAUL: The Handmaiden, cu părere de foarte bine, (doar) locul 10 în top

The Ornithologist, de João Pedro Rodrigues

Aceasta este misteroasa poveste a unui ornitolog solitar, scrisă și pusă în scenă de tânărul regizor portughez João Pedro Rodrigues. Un film pe care, recunosc, nu l-am văzut, dar despre care am informații (pe surse) că ar avea legături cu regnul și “regimul” nedemascat încă în totalitate condus de Apichatpong Weerasethakul. Ei bine, chiar un astfel de titlu să lipsească din năvodul preafericitului moș Cinesseur? I don’t think so!

PREDICȚIA LUI PAUL: The Ornithologist, cu părere de rău, (doar) locul 8 în top

Elle, de Paul Verhoeven

Thrillerul lui Paul Verhoeven, cu o Isabelle Huppert în formă maximă, șochează și amuză deopotrivă vorbind cu delicatețe & violență despre ipocriziile diurne (și mai ales nocturne) ale actualei societăți. Verhoeven, ajuns la aproape 80 de ani, pare aici un fel de Antonio Conte (stră)mutat pe Emirates Stadium în plin sezon. Revăd în minte scenele din Elle și nu am niciun dubiu, filmul ăsta nu –i poate da pace, câte zile o avea, omului nostru…

PREDICȚIA LUI PAUL: Elle, cu părere de “csf, ncsf”, locul 1 în top

Ma Loute, de Bruno Dumont

Dacă cinefilii (din estul continentului) ar fi fost pregătiți pentru aceast film versatil, unul care amintește la tot pasul de creațiile unor Buster Keaton, Bergman, Fellini, Jacques Tati sau chiar Stanley Kubrick – am fi desfăcut acum un Prosecco (îl găsiți la Carrefour cu 35 de lei) în onoarea marelui învingător. Dar cum vor mai cădea câteva guverne până la o înțelegere a geniului lui Dumont, mai amânăm umpic, măiflăcăi, momentul. Pun rămășag pe o bere Paulaner că la fel întrevede mersul treburilor (și al trenurilor) Le directeur du cinesseur.blogspot.ro.

PREDICȚIA LUI PAUL Ma Loute, cu părere de rău, (doar) locul 2 în top

Crème de la crème

* * * * *

Menţiuni (onorante şi onorabile)

Cu speranța în suflet că amicul nu a reușit să vadă nevăzutele Manchester by the Sea (deși asta pare deja un afront incalificabil la memoria lui Sir Fergie), Moonlight sau chiar Silence-lui Scorsese, la capitolul menţiuni (onorante şi onorabile) și se vor afla – nu vă faceți iluzii deșarte – pelicule ebluisante precum: Hell or High Water, de David Mackenzie, Aquarius, de Mendonça Filho, La La Land, de Damien Chazelle, Nocturnal Animals, de Tom Ford și, de ce nu populara comedie clocită pe îndelete de Puiu, Sieranevada.

Foto: Cinesseur’s best films of 2016 predictions: Crème de la crème. Predicțiile lui Paul Merson

27
/04
/17

Ce ştim, de fapt, despre cinema-ul american de autor al momentului? Ce se află dincolo de Hollywood? Filmul american independent pare să o ducă bine. Şi propune, prin câţiva regizori, o estetică aparte: un cinema al discreţiei, al emoţiilor sugerate, al anti-spectacularului fără teribilism.

24
/04
/17

Un serial despre Albert Einstein, realizat de cineaştii Brian Grazer şi Ron Howard, premiaţi cu Oscar, va avea premiera la National Geographic, pe 30 aprilie, de la ora 21.00. Cu această ocazie, National Geographic a lansat o pagină web dedicată producţiei, prin care utilizatorul poate vizita virtual casa lui Einstein.

24
/04
/17

Ciocnirea/ Clash, filmul despre Primăvara Arabă, regizat de Mohamed Diab, a fost desemnat marele câştigător al Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica. Cinepolitica, unicul festival de film politic din România, a adunat în programul de anul acesta 14 filme, aproximativ 2.500 de spectatori.

23
/04
/17

Biletele pentru continuarea mult aşteptată a poveştii din Universul Marvel se pot achiziţiona începând cu data de 21 aprilie. Filmul „Gardienii Galaxiei Vol. 2” va ajunge în cinematografele din România începând din seara datei de 4 mai. Cumpărarea biletelor în avans îţi oferă posibilitatea de a fi printre primii care se reîntâlnesc cu gaşca de eroi improbabili.

21
/04
/17

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, va avea premiera oficială în România la cea de-a 16-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie). Filmul se va bucura de o serie de proiecții speciale în Cluj, în prezența regizorului și a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

21
/04
/17

Începe ediția a 2-a a Audience Award Film Festival: filmele premiate de public la marile festivaluri ale lumii, „Café Society” de Woody Allen, „Insyriated” și „Complet străini” în premieră în România, trei proiecții inedite sing-along și concerte de neratat, la Cinema Muzeul Țăranului și la Clubul Țăranului.

21
/04
/17

Momentul de grație / Their Finest (r. Lone Scherfig), un film de epocă plin de detalii sublim recreate, încărcat de emoție, dramatism dar și de umor britanic autentic, va fi proiectat în închiderea celei de-a șasea ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica, duminică, 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Cinepolitica are loc în perioada 20 – 23 aprilie la Cinema Elvire Popescu și Institutul Balassi din București.

20
/04
/17

„4 Blocks”, cea mai titrată miniserie europeană a momentului, va fi lansată în România, luna viitoare, de canalul de televiziune TNT. Producția a avut premiera mondială în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin 2017, primele două episoade fiind proiectate în cadrul secțiunii „Berlinale Special Series”.

20
/04
/17

Ultima zi, cel mai recent lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, va fi lansat în cinematografele românești în 12 mai, distribuit de Independența Film. După ce a fost prezentat în avanpremieră internațională la TIFF 2016, unde a primit Premiul pentru Cel mai bun lungmetraj românesc, Ultima zi va închide anul acesta Festivalul Filmului European, în 11 mai.

18
/04
/17

INTERVIU Am stat de vorbă cu cineastul și profesorul universitar Copel Moscu, inițiatorul și directorul Cinepolitica, despre ce înseamnă un film politic, despre rolul unui astfel de festival și despre atracțiile noii ediții, care începe joi, la București, cu ultimul film al lui Andrzej Wajda, „Imaginea de apoi”.

18
/04
/17

Filmele premiate de public la Berlin, Sundance, Toronto, Vilnius sau Veneția vin la Audience Award Film Festival, unde „Insyriated” și „Perfetti Sconosciuti” vor avea proiecții în premieră.

Page 1 of 17012345...102030...Last »