Corespondenţă de la Berlin „Luminiţa de la capătul tunelului“
https://www.ziarulmetropolis.ro/corespondenta-de-la-berlin-luminita-de-la-capatul-tunelului/

EXCLUSIV Irina Margareta Nistor, critic de film, corespondenṭă specială de la Berlin pentru Ziarul Metropolis. „În sfârşit am ajuns la ea. Și este una strălucitoare, venită din lumea Fraţilor Lumière, e Luminiţa noastră, Gheorghiu, care a păşit pe covoarele roşii de la Cannes şi Los Angeles cu „Moartea Domnului Lăzărescu” şi  acum ca Doamna în […]

Un articol de Irina Margareta Nistor|17 februarie 2013

EXCLUSIV Irina Margareta Nistor, critic de film, corespondenṭă specială de la Berlin pentru Ziarul Metropolis.

„În sfârșit am ajuns la ea. Și este una strălucitoare, venită din lumea Fraților Lumière, e Luminița noastră, Gheorghiu, care a pășit pe covoarele roșii de la Cannes și Los Angeles cu „Moartea Domnului Lăzărescu” și  acum ca Doamna în roșu (și negru pe ecran) în filmul lui Călin Peter Netzer : „Poziția copilului” .

Pelicula a luat primul Urs de aur pentru lung metraj, după ce în 2004 România prin Cristi Puiu îl lua pentru unul pentru un scurt „Un cartuș de kent și un pachet de cafea ” cu Mimi Brănescu, care era tot un fiu plictisit de un tată disperat (senzaționalul, de curând sărbătorit: Victor Rebengiuc), iar în recentul premiat polițistul colosal de versatil, inițial just și apoi profitor, dar și Bogdan Mustață, a venit cu un trofeu din prețiosul metal, cu „O zi bună de plajă ” în 2007, cu Cerasela Iosifescu, care acum e polițista severă cu făptașul și miloasă, omenoasă cu familia victimei.

Mai mult Mustață a semnat regia și unei noi premiere, debutul său în lungmetraj „Lupul” în care joacă recenta shooting star tot la Berlinală, o altă tânără speranță deja confirmată în „Eu când vreau să fluie, fluier”, Ada Condeescu, al cărui regizor a luat un Urs de Argint, foarte promițătorul Florin Șerban.

Mare parte dintre actori sunt prezenți și pe scenele noastre și cred că ar trebui să nu ratăm niciun spectacol de-al lor, până va începe să ruleze, din 8 martie, în cinematografele și mall-urile autohtone marele învingător din seara de 16 februarie 2013, care fără scenariul de ceasornicar de Rolex al lui Răzvan Rădulescu, scris la patru mâini cu Netzer, și fără înterpretarea fără cusur a unei lungi liste de artiști de mare intensitate, n-ar fi ajuns pe prima pagină și în buletinele de știri de pe canalele europene!

Prin urmare, vânați afișele de la Metropolis sau de la alte teatre, importante, mai ales că-i au în repertoriu pe: Luminița Gheorghiu, Vlad Ivanov, Ilinca Goia, Florin Zamfirescu,  Oxana Moravec, Tania Popa, Adrian Titieni, Mimi Brănescu, Cerasela Iosifescu, Natașa Raab și poate se reapucă spectacole pe viu și Bogdan Dumitrache, ca să-i facă pe plac bunului său profesor, Mircea Albulescu!“.

Irina-Margareta Nistor

 Prezența la Berlinală este sponsorizată și în acest an de BEREA SILVA

 


07
/08
/23

Termeni precum doliu, pierdere, angoasă, suferință, nostalgie aparțin zonei afectului, individul trecând, în anumite momente ale vieții lui, prin această arie aproape sinonimică.

09
/07
/23

TESZT e uneori o nuntă pe o scenă. E o fată care plânge. O îmbrățișare în întuneric. O tărie pe care o bei ca să-ți faci curaj în fața adevărului. TESZT e uneori un cuvânt pe care îl așteptai, un om pe care îl admiri, care are în spatele lui alți 100 de oameni pe care îi admiri.

19
/07
/22

Prin anii nouăzeci, a existat o campanie publicitară care se intitula simplu si atrăgător: „Cu balonul în Arizona”. Pentru un copil de clasa a treia dintr-o Românie abia ieșită din comunism, perspectiva unei călători în America, și nu oricum, ci cu balonul, era irezistibilă.

10
/03
/22

Stiu, langa noi e RAZBOI. Însa acesta și victimele sale nu anuleaza micile războaie, adesea penibile! In pragul urmatorei evaluari a managerilor teatrelor bucureștene, scriu despre cea abia finalizată pentru anul 2020, cu speranta ca urmatoarea, deja anuntata, pentru 2021, va fi “PE BUNE”!

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

17
/09
/21

OPINIE Mai mulţi cineaşti români importanţi, deopotrivă producători şi regizori, printre care Stere Gulea, Tudor Giurgiu, Ada Solomon şi Nae Caranfil, îşi exprimă nemulţumirea faţă de felul în care se desfăşoară concursurile de finanţare organizate de Centrul Naţional al Cinematografiei.

30
/06
/21

OPINIE Paradoxul ediţiei din 2021 a Premiilor Gopo a fost că gala s-a desfăşurat în condiţii aproape normale, chiar dacă în aer liber, dar nominalizările şi trofeele au vizat doar cele câteva filme lansate în 2020, un an dezastruos, în care cinematografele au fost mai mult de trei sferturi din timp închise.

24
/03
/21

OPINIE Atunci când un succes internaţional aduce câte un film românesc în atenţia unui public mai larg decât grupul cinefililor fideli, mulţi simt o nevoie irepresibilă de a comenta. Asta nu ar fi o problemă, dacă discursul nu ar cădea în miştocăreală, rostită pe un ton superior: „Vă spun eu cum stă treaba cu cinematografia română!”.

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.