Cum am devenit stupid – premiera Teatrului Naţional din Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-am-devenit-stupid-premiera-teatrului-national-din-iasi/

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Naţional din Iaşi – Sala Uzina cu Teatru – preziuntă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

Un articol de Petre Ivan|6 februarie 2014

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Național din Iași – Sala Uzina cu Teatru – prezintă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

„Douăzeci şi cinci de ani. Aceasta e vârsta eroului lui Martin Page, Antoine, un rebel politicos, un revoltat de bibliotecă, neadaptat lumii actuale, în care a avut ghinionul sa se nască, ataşat unor valori culturale şi morale de tradiţie, atât de ignorate, de reformate şi renovate de contemporanii sai, încât el pare desuet, bizar, de mâna a doua…”, spune Irina Popescu Boieru, regizorul spectacolului Cum am devenit stupid.

Cum am devenit stupid

Irina Popescu Boieru – Vârsta teatrală: 25 de ani

Irina Popescu Boieru are în branşă reputaţia unui regizor care face alegeri inspirate, multe dintre spectacolele sale fiind modele de longevitate.

„Douăzeci şi cinci de ani. Atâţia ani de viaţă are personajul acestei piese şi, printr-o ciudată coincidenţă, vârsta eroului meu coincide cu vârsta mea teatrală. După un sfert de secol de activitate artistică, uite că mă abţin de la orice bilanţ.

Imi amintesc că am debutat în anul în care în Romania a avut loc ceea ce s-a numit apoi Revoluţia Română.Şi ca tot ceea ce s-a petrecut ulterior în societate s-a răsfrânt şi asupra artei teatrale. Tocmai de aceea evit orice bilanţ.

Nu de alta, dar mă tem să nu cumva să ajung la  o concluzie despre întreaga mea activitate de până acum, precum cea a lui Antoine despre întreaga lui viaţă: Sufăr de depresie de douăzeci şi cinci de ani”. – a mai precizat Irina Popescu Boieru, în legătură cu noul ei spectacol.

Cum am devenit stupid

Cum am devenit stupid, distribuția:

Cosmin Panaite/ Andrei Grigore Sava, Radu Ghilaş, Haruna Condurache,  Oana Sandu,  Constantin Avădanei, Emil Coşeru, Brânduşa Aciobăniţei,  Georgeta Burdujan, Radu Homiceanu, Andreea Boboc

Foto cu Cum am devenit stupid – Teatrul Național din Iași

16
/03
/17

CRONICĂ DE FILM „Silence”, cel mai nou film al legendarului regizor american Martin Scorsese, realizat după un roman japonez, aspiră la clasicism.

15
/03
/17

Judith State este Sandra din filmul „Sieranevada”, în regia lui Cristi Puiu, fapt care îi aduce o nominalizare la Premiile Gopo pentru „Cea mai bună actriță într-un rol secundar”. Însă Judith State nu este actriță, ea vine din zona dansului. Cum se împacă, așadar, filmul și dansul contemporan?

15
/03
/17

Face parte din generaţia tânără de actori şi a absolvit Facultatea de Teatru de la Universitatea, Iaşi, la clasa profesorului Sergiu Tudose, în 2003. A debutat ca actor la Teatrul Național din Târgu Mureş. Colaborează permanent cu Teatrul "Tony Bulandra" din Targoviște, Teatrul “L.S. Bulandra” din București și urmează să joace la Teatrul Metropolis din București, în spectacolul “Histerical blindness”, în regia lui Cristi Juncu, spectacol care se află deja în repetiții și care va avea premiera în primăvara lui 2017.

15
/03
/17

Între permanenţele istoriei noastre se numără, fără discuţie, acţiunile de tip hei rup! Când, în apropierea jubileului de 40 de ani de domnie ai regelui Carol I, în 1906, s-a hotărât omagierea într-un fel a monarhului şi implicit a realizărilor din timpul lui, şantierul apărut pe mlaşinile şi smârcurile Filaretului au stârnit uimire.

15
/03
/17

Cea de-a XI-a ediție a Premiilor Gopo, eveniment care răsplătește anual performanța în cinematografia românească, va avea loc marți, 21 martie 2017, în Sala Mare a Teatrului Național „Ion Luca Caragiale” din București.

15
/03
/17

În colaborare cu partenerul său pe termen lung, celebra secțiune a Festivalului de Film de la Cannes, Quinzaine des Réalisateurs, BIEFF 2017 aduce în România cel mai recent lungmetraj al legendarului Alejandro Jodorowsky, una din figurile emblematice ale cinema-ului de avangardă, renumit pentru provocatoarele sale capodopere suprarealiste din anii ‘70 („Santa Sangre”, „El Topo”, „The Holy Mountain”).

14
/03
/17

Aşa îl socoteau englezii pe inginerul Gogu Constantinescu (1881-1965), în ajunul Primului Război Mondial. Pricina era puzderia de aplicaţii, inovaţii şi proiecte cu care genialul inventator venea în lumea tehnică a Marii Britanii.

14
/03
/17

Teatrul Național București vă invită la conferința susținută de Andrei Pleșu, cu titlul „Veselul Caragiale?”, la Sala Studio, 19 martie 2017, ora 11.00. În urmă cu mai bine de zece ani, Andrei Pleșu susținea prima sa conferință la Naționalul bucureștean, captivând publicul cu un cuceritor discurs Despre inimă.

14
/03
/17

Celebrul pianist Dan Grigore, artist singular, încadrat de celebra publicație Les grands pianistes du XX-ème siècle între 4 cele mai importante nume ale pianisticii pe care România le-a dat lumii, alături de Clara Haskil, Dinu Lipatti și Radu Lupu, va concerta la Sala Radio vineri, 17 martie 2017, în compania Orchestrei Naționale Radio.

14
/03
/17

O știm și o îndrăgim din “Saltimbancii (1981) – adaptarea nuvelei lui Cezar Petrescu "Fram, ursul polar" -, din „Iarna Bobocilor” (1977), din „Pruncul, Petrolul şi Ardelenii” (1981), din „Faleze de nisip” (1983) și din multe alte filme. Anul trecut, la două decenii de la retragerea din viața publică, actrița a primit premiul de excelenţă la cea de-a 15-a ediţie a TIFF. Carmen Galin împlinește, astăzi, 71 de ani!

14
/03
/17

În era internetului și a vieții trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capșa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generație. O combinație echilibrată de umor și înțelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoșător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

13
/03
/17

Nominalizat la Premiile Gopo din acest an, la categoria „Cel mai bun actor într-un rol principal”, pentru rolul Hogaș din „Câini”, actorul Gheorghe Visu spune că cel mai mult în filmul lui Bogdan Mirică i-a plăcut să tragă cu pistolul, la final.