Cum s-a văzut FNT-ul la Teatrul Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-s-a-vazut-fnt-ul-la-teatrul-nottara/

După Fest(in) pe Bulevard, un festival iniţiat şi organizat de Teatrul Nottara, pentru Teatrul Nottara a urmat a 24-a ediţie a Festivalul Naţional de Teatru, organizat de UNITER, în care au fost selectate două producţii ale teatrului – Noul locatar de Eugène Ionesco şi Aniversarea de Thomas Vinterberg şi Mogens Rukov.

Un articol de Petre Ivan|4 noiembrie 2014

Regizorul Gábor Tompa a montat Noul locatar (Teatrul Nottara), piesă scrisă de Eugène Ionesco (traducerea: Vlad Russo și Vlad Zografi), care a avut premiera pentru presă în deschiderea stagiunii, în zilele de 20 şi 21 septembrie 2014.

Piesa Noul locatar a fost scrisă în trei zile, pe când însuşi Eugène Ionesco se muta, de la un număr la altul, pe aceeaşi stradă. Este un text mai puţin montat, care însă a avut câteva realizări memorabile, printre care şi cea de la Northern Stage Ensemble din Newcastle, în anul 2004, în regia aceluiaşi Gábor Tompa.

Aniversarea de Thomas Vinterberg și Mogens Rukov, în traducerea şi regia lui Vlad Massaci, continuă să se joace cu sălile pline la cinci ani de la premieră. În rolul

Alexandru Repan si Eduard Epure in Aniversarea

Alexandru Repan si Eduard Epure in Aniversarea

principal: maestrul Alexandru Repan.

Pe lângă participarea la Festivalul Naţional de Teatru, Teatrul Nottara a fost şi gazda a două producţii ale Naţionalul clujean: Amalia respiră adânc de Alina Nelega, în regia lui Tudor Luncanu şi Trilogia Aureliu Manea de Aureliu Manea, în regia lui Gábor Tompa.

Amalia respiră adânc este un text puternic prin amintirile dureroase pe care le evocă din perioada comunistă. Anca Hanu s-a pliat pe această partitură actoricească cu dăruire şi credinţă, dând naştere unui one-woman show emoţionant.
Trilogia Aureliu Manea este un spectacol inedit prin toate datele sale: scrise de Aureliu Manea, adaptate de András Visky, sub îndrumarea regizorală a lui Gábor Tompa, în spaţiul imaginat de scenografa Carmencita Brojboiu.

Despre acest spectacol, regizorul mărturiseşte: Piesele lui Aureliu Manea trebuie luate ca atare, ca nişte viziuni extraordinare, care de fapt nu vorbesc despre un singur obiect, ci vorbesc despre un eu, dar şi despre un univers. În acest eu e cuprins întreg universul. (…)”

Foto: Nottara, ,,Noul locatar” (Mihaela Marin), ,,Aniversarea” (Ciprian Duică)

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.