Dan Condurache: „Mai bine mori tu decât să moară actorul din tine“
https://www.ziarulmetropolis.ro/dan-condurache-mai-bine-mori-tu-decat-sa-moara-actorul-din-tine/

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte foarte îndrăgostit.

Un articol de Corina Vladov|28 mai 2013

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte îndrăgostit.

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 1 iunie, la Digi24.

Iată şi alte declaraţii făcute de Dan Condurache:

„Teatrul trebuie slujit, în orice situaţie. Nu ai voie să te îmbolnăveşti, decât în ziua liberă, şi nici atunci. Părinţii trebuie să-şi aleagă ziua când să moară, pentru că fără prezenţa ta totală aici nu se poate nimic.“

„Este o meserie care ucide – când joci mult, când joci puţin, când joci prost, când joci bine, când nu joci deloc… Şi ucide începând cu cercul familiei, cu cercul prietenilor şi, la urmă, te lasă descoperit, rupt în bucăţi. Nu rămâi decât un fir de nisip, aşa. Rezistă cine poate.“

Dan Condurache

„Cred că trebuie să rămâi foarte foarte foarte îndrăgostit. Apoi, ajungi la iubire, iubirea se transformă în respect… ca într-o căsnicie de durată. E un lucru foarte greu să rămâi îndrăgostit, până la limita imposibilului chiar. Adică mai bine mori tu decât actorul din tine. Ceea ce e extrem de dur şi de greu de întreţinut… Să simţi de fiecare dată când urci pe scenă acelaşi gol în stomac e un lucru interesant ca experienţă umană.“

„Nu pot să decretez că a fost mai bine în alte perioade. Pentru că, dacă spui că a fost mai bine, se zice că eşti nostalgic. Dacă spui că e prost acum, se zice că nu te-ai adaptat… Trebuie să fie un efort conjugat ca spectatorul să fie adus în sala de teatru. Prin tot ce se poate, la nivel artistic şi avut grijă că s-au schimbat sensibilităţile, s-a schimbat gustul publicului. La Teatrul Mic cred că este o perioadă mai lungă de redefinire.“

„Noi, pe vremuri, nu voiam să vedem celebra serie BD. Dar abia apoi ne-am dat seama că acei actori, dacă s-ar fi născut pe orice alt meridian, ar fi fost mult mai tari decât mulţi alţi actori de comedie de afară. Dar, asta-i viaţa!“

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.