Daniela Zbarcea organizează expoziția ,,Intersecții”
https://www.ziarulmetropolis.ro/daniela-zbarcea-organizeaza-expozitia-intersectii/

DanaArtGallery şi Teatrul Odeon vă invită să vizitaţi expoziţia INTERSECȚII a artistei Daniela Zbarcea, în perioada 24 martie – 15 aprilie 2013, la Galeria Odeon.

Un articol de Andrada Văsii|22 martie 2013

DanaArtGallery şi Teatrul Odeon vă invită să vizitați expoziția INTERSECȚII a artistei Daniela Zbarcea, în perioada 24 martie – 15 aprilie 2013, la Galeria Odeon.

O nouă expoziţie a Danielei Zbarcea – pictor grafician, curator – este o manifestare de etapă. Delimitarea temporară astfel aplicată are în vedere certitudinea celor care o cunosc – atât ca om, cât şi ca artist – că tânăra plasticiană va lucra şi în continuare fără zăbavă şi că drumurile care îi sunt deschise vor fi valorificate corespunzător.

Un element de expresivitate care leagă lucrările anterioare de cele recente este contrastul cromatic, de care artista nu se teme, chiar îl doreşte exacerbat, uneori până la limita stridenţei, fără a deveni astfel strigăt, ci propunere de a zăbovi trei secunde mai mult asupra unui chip, a unei stări, a unei posibile conexiuni, a unui vis (sunt titluri sau fragmente din titlurile unor lucrări din această expoziţie).

De aici şi casetările – delimitări programatice într-un flux spaţial care antrenează fondurile pânzelor – menite să propună, uneori în cheie figurativă, nuclee, deci spaţii de senină concentrare şi reflexie. În pătratele sau dreptunghiurile trasate cu siguranţă şi eleganţă se ivesc, ordonate în perspectivă ierarhică, busturi, portrete, siluete, imobile asemenea fotografiilor de epocă, fragile şi supra-expuse ca şi acestea, care afirmă: Iată omul! deşi trăsăturile acestuia s-au estompat până la des-figurare.

În alte lucrări artista renunţă la acest gen de prezentare, contrastele sunt evitate, rigoarea pare a slăbi şi o stare de lirism contemplativ se insinuează în dinamica fluxului de energii şi conexiuni. Deşi lipsite de figuraţie, asemenea lucrări par a fi transpuneri colorate ale unor privelişti, strălucind sub soarele şi în lumina oraşului ei natal (Constanţa). În ritmul alert al tuşelor se insinuează acum semne ale lumii văzute, care localizează, concentrează în contururi ferme, dau seama despre obiecte în contextul şi conotaţiile inedite pe care le propun. Asemenea prezenţe, ingenue de cele mai multe ori, conturate cu spontaneitate şi vioiciune, sunt exerciţii de admiraţie faţă de faptele realităţii, dar şi proiecţii spectaculare în imaginar. (Doina Păuleanu, critic de artă )

Daniela Zbarcea – artist vizual şi curator – a absolvit în 2002 Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi, Facultatea de Arte Plastice, Decorative şi Design.

Info:

Vernisajul va avea loc marți, 26 martie la ora 18.30.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.

30
/05
/22

Să presupunem că o sticlă de plastic, un pet, și-ar dori să plece dintr-un sat din Transilvania și ar vrea călătorească până la Marea Neagră, ori poate și mai departe. Credeţi că ar putea? La această întrebare și-au dorit să găsească răspunsul un grup de voluntari din România. Realizată într-un proiect inedit tip experiment, "Călătoria mea spre mare" este de fapt o poveste despre oameni, mentalităţi și educaţie.