De la Cannes la București, QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF!
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-cannes-la-bucuresti-quinzaine-des-realisateurs-revine-la-bieff/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.   QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediţiei de anul acesta – 90 […]

Un articol de |10 octombrie 2012

Festivalul Internaţional de Film Experimental București BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.

 

QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediției de anul acesta – 90 de minute de experimente cinematografice captivante, prezentate în premieră în România.

Secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes creată de Sindicatul Regizorilor Francezi în timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, QUINZAINE DES REALISATEURS şi-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes să descopere în mod constant viitorii săi autori prestigiosi. Înca de la începuturile sale, QUINZAINE DES REALISATEURS a prezentat primele filme ale lui Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Jim Jarmusch, Michael Haneke, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Programul va fi reprezentat la București de domnul Christophe Leparc, managing director al QUINZAINE DES REALISATEURS, invitat de asemenea în calitate de membru al juriului BIEFF 2012. Colaborarea BIEFF cu QUINZAINE DE REALISATEURS este posibilă datorită sprijinului generos oferit de Institutul Cultural Francez și UNIFRANCE.

QUINZAINE DES REALISATEURS propune publicului bucureștean o selectie de filme extrem de speciale, care, după premiera mondială de la Cannes, au sedus audiențele și juriile a numeroase festivaluri de film din întreaga lume.

Desemnat Cel Mai Bun Scurmetraj la QUINZAINE DES REALISATEURS 2012, THE CURSE este o tulburatoare parabolă socială, despre conflictul între libertatea personală și convențiile sociale. Tânăra protagonistă, Fatine, încă necăsătorită, e surprinsă într-un moment intim cu iubitul ei de către un copil din sat, urmat apoi de un întreg grup de copii care încep s-o șantajeze, amenințând să-i dezvăluie secretul. Din frică profundă față de oprobiul public, tânăra cedează treptat presiunilor lor. Ce pare la început un joc devine o alunecare periculoasă pe panta (auto)degradării umane: Fatine ajunge să se prostitueze pentru o pungă de bomboane și o Coca Cola. Mai mult decât o victimă a societății, tânăra devine o victimă a ei însăși. Faptul că agresorii sunt copii face ca situația să fie cu atât mai amenințătoare și mai opresivă.

 DrawnFromMemory2

Punând în discuție granița dintre realitate și ficțiune, DRAWN FROM MEMORY e un fermecator scurt metraj auto-reflexiv, în care tehnica „filmului în film” este explorată într-un mod inovator. Un student la film realizează împreună cu bunica sa, al cărei mare vis a fost să devină actriță, o reinterpretare a unor scene memorabile din filme clasice precum The Birds, Psycho sau Rosemary’s Baby. Pe parcurs, Alzheimer-ul de care suferă bunica avansează, interpretarea rolurilor devenind imposibilă. Demersul regizorului Marcin Bortkiewicz e unul extrem de personal, filmul devenind o scrisoare de dragoste adresată bunicii și cinema-ului în aceeași măsură.

 Konigsberg2

„Un poem filosofic de mare rafinament” (potrivit NISIMASA – Rețeaua Europeană a Asociațiilor Tinerilor Profesioniști de Cinema), KONIGSBERG e o savuroasă tragi-comedie „existențialistă”, amintind de umorul absurd, reflexivitatea melancolică și estetica picturală a filmelor lui Roy Andersson. Domnul Konigsberg pare să aibă o viață perfectă: are o mică afacere prosperă, e un fericit soț si tată înconjurat de o familie iubitoare, în timpul liber savurează plăceri precum vânătoarea. Sub masca acestei fericiri se ascunde însa o tristețe iremediabilă: vânătoarea e mai degrabă o terapie decât un hobby, în vreme ce familia înseamnă mai curând indiferență, necomunicare și singuratate. Domnul Konigsberg simte că pierde rațiunea de a exista.

 TheLivingDead2

Amintind de poezia alienării din filmele lui Gus van Sant, seducătorul THE LIVING DEAD este un portret senzual al unei tinere generații „pierdute”, consumate de un perpetuu hedonism autodestructiv. Adolescenții par să facă tot ce parinții lor le interzic: droguri, alcool, sex anonim. Filmul însa merge în adancime, căutând motivele lor profunde. Într-o societate alienantă și materialistă, auto-distrugerea pare să devină forma lor autentică de exprimare și protest. Într-o narațiune curajos fragmentată, la granița realismului cu suprarealismul și oniricul, THE LIVING DEAD tulbură, seduce, provoacă.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, Jameson, JTI, Romania Film, Fundația Konrad Adenauer, UNIFRANCE, Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, ALLTUR, Institutul Polonez, Kraftmark, Design Forge.

PARTENERI MEDIA: Radio Guerrilla, Cinemagia, Cinemarx, Filmreporter, Cinefan, HBO, 24FUN, B365, Liternet, VICE, Orasulm.eu, Artactmagazine, Metropotam.ro, Filmetari, Veiozaarte, 121, Urban.ro, Hotcity.ro, Studentie.ro, Port.ro, Hipmag.ro, ifestival.ro.

 

23
/02
/17

Reîntors recent la Teatrul Național din Iași, Radu Afrim pune în scenă spectacolul Măcelăria lui Iov, un text provocator, semnat de Fausto Paravidino, unul dintre cei mai în vogă dramaturgi europeni ai momentului. Măcelăria lui Iov se va juca la Naţionalul ieşean, în premieră pe ţară, sâmbătă, 25 februarie, și duminică, 26 februarie, de la ora 19.30, la Sala Teatru³. Următoarele reprezentații ale spectacolului (nerecomandat persoanelor sub 16 ani) vor avea loc pe 7 şi 12 martie, de la ora 19.00.

23
/02
/17

Se întâmpla de Dragobete, în anul 1929. Pentru prima oară în România, miza unui concurs de frumusețe era participarea la celebrul „Miss Univers”. După desfășurarea semifinalelor, organizate pe județe, Magda Demetrescu, “orfană de doar 17 ani, adoptată şi crescută de una dintre mătuşile sale.”- potrivit presei vremii - avea să fie declarată la începutul lunii martie „Miss România”.

22
/02
/17

Cu 30.000 de bilete individuale epuizate în primele ore de la punerea în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10, în rețeaua Eventim, și un total de 34.000 de bilete epuizate în primele 24 de ore, Festivalul Internațional George Enescu a înregistrat și pentru ediția 2017 noi recorduri de vânzare. Abonamentele pentru ediția 2017, puse în vânzare pe 5 decembrie, s-au epuizat, de asemenea, într-un timp record.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

22
/02
/17

Într-o zi de 22 februarie se năștea actrița italiană Giulietta Masina, al cărei destin a fost legat de o altă biografie celebră din lumea filmului, cea a regizorului Federico Fellini, soţul ei. Tot într-o zi de 22 februarie se năștea poetul şi fabulistul Grigore Alexandrescu, cel care va consacra în literatura română ca specii literare autonome epistola, meditaţia şi satira, și se stingea din viață Andy Warhol, unul dintre cei mai reprezentativi artişti americani ai mişcării pop.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

21
/02
/17

Foștii membrii Beatles Paul McCartney și Ringo Starr au avut prima lor colaborare după șapte ani. Veteranii muzicieni, singurii membri în viață ai celebrului grup din Liverpool, s-au reunit la sfârșitul săptămânii trecute pentru o colaborare de studio la ultimul album al lui Ringo Starr.

21
/02
/17

Corul Național de Cameră “Madrigal-Marin Constantin” va susține un concert extraordinar pentru a marca Ziua Madrigalului, pe 26 februarie 2017, începând cu ora 17:00, la Sala de Spectacol “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică București. Concertul este consacrat împlinirii a 92 de ani de la nașterea regretatului dirijor și compozitor Marin Constantin, fondatorul Corului Madrigal.

21
/02
/17

În fiecare an, la 21 februarie, se celebrează Ziua Internațională a Limbii Materne, un eveniment ce promovează diversitatea culturală și lingvistică din întreaga lume.

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.