Control N: de la „Love Building“ la cursuri de regie şi scenaristică
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-love-building-la-cursurile-control-n/

Regizoarea Iulia Rugină şi scenaristele Ana Agopian şi Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building, ţin cursuri de regie şi de scenaristică la Asociaţia Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Un articol de Corina Vladov|2 octombrie 2013

Regizoarea Iulia Rugină și scenaristele Ana Agopian și Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building“, țin cursuri de regie și de scenaristică la Asociația Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Cele trei tinere cineaste au început colaborarea încă din anii studenției, lucrând împreună, până în acest moment, la trei scurtmetraje („Bună Cristina! Pa Cristina!“; „Vineri în jur de 11“ și „30“), un mediumetraj („Captivi de Crăciun“) și un lung-metraj (Love Building). Cele trei sunt momentan în faza de dezvoltare cu alte două proiecte – un scenariu de scurtmetraj și unul de lungmetraj, lucrând, de asemenea, la producția unui scurtmetraj de animație – Skugos, a cărui premieră se preconizează pentru 2014.

Colaborarea lor a dus, în 2009, la înființarea Asociației Culturale Control N și la organizarea de cursuri și ateliere axate pe film, educația cinematografică stând la baza înființării Control N.

Control N curs

Invitaţie la cursurile Control N

„Control N și cursurile pe care le dezvoltăm în cadrul asociației au venit firesc din modul în care noi însene ne raportam, în urmă cu patru ani, la lecțiile de scenaristică de care aveam parte în tot soiul de ateliere și workshop-uri de dezvoltare de scenariu, unde am avut șansa să participăm cu proiectele noastre.

Apoi, lipsa unor astfel de cursuri în țară – dedicate celor pasionați, dar care nu au posibilitatea să pună lupa cu adevărat pe această pasiune a lor – ne-a făcut, de asemenea, să ne punem problema înfințării unor astfel de întâlniri. Apoi, de la un an la altul, lucrurile și atelierele propuse s-au dezvoltat, ajungând la sute de participanți”, spune Ana Agopian.

Din 2009 și până în prezent, Iulia, Ana și Oana au fost trainerii unor ateliere precum First Draft – atelier de scenaristică pentru începători, Director’s Cut – curs de regie de film pentru amatori sau First Season – curs de scenaristică de televiziune.

Cel mai recent proiect comun al grupului, în afara asociației pe care o reprezintă, este realizarea, alături de Actoriedefilm.ro, a lung- metrajului de debut – Love Building. Filmul, lansat în cinematografe pe 13 septembrie, a devenit, după primul weekend, cel mai bun film românesc independent, fiind vizionat de 10.200 de spectatori.

Dragostea nu mai e cum a fost odată ca niciodată – producţie Control N.

„Câteodată le spun Iuliei și Anei că simt că orice ne punem în minte, oricât de nebunesc și de greu de imaginat ar fi, iese. De data asta alți trei oameni cu idei nebunești și-au pus în minte un proiect pe cât de frumos, pe atât de greu de crezut că se va întampla și alți foarte mulți oameni, printre care și noi trei, s-au alăturat ideii lor și au făcut ca Love Building «să iasă».

Cred că toți cei implicați în filmul ăsta au avut un dram necesar (în existența oricărui om pasionat de ceea ce face) de nebunie și «au trăit fericiți până la adânci batrâneți» știind că într-o vară toridă au făcut să existe un «happy-ending», declară Oana Răsuceanu despre experiența Love Building.

 INFO

Cursurile țin 8 săptămâni (o ședință de 2 ore/săptămână), iar taxa de participare este de 1000 de lei (800 de lei, în cazul elevilor și studenților).

Mai multe detalii pe site-ul Control N, www.controln.ro

28
/02
/17

„Moonlight” / „În lumina lunii” a câștigat, ieri dimineață, premiul pentru Cel mai bun film la cea de-a 89-a ediție a galei Premiilor Oscar. Drama scrisă și regizată de Barry Jenkins a mai obținut statuetele pentru Cel mai bun actor în rol secundar (Mahershala Ali) și Cel mai bun scenariu adaptat (Barry Jenkins). Din 10 martie, Moonlight poate fi văzut în cinematografele din țară, distribuit de Transilvania Film.

28
/02
/17

CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN Despre filmul maghiar câştigător al Ursului de Aur, „A Teströl és Lélekröl”/„On Body and Soul”, regizat de Ildikó Enyedi. Şi despre „The Dinner”, în regia Oren Moverman şi cu Richard Gere şi Steve Coogan - o dramă americană desfășurată în jurul unei cine dintr-un restaurant simandicos.

27
/02
/17

Într-o zi de 27 februarie se năștea Elizabeth Taylor, ”actriţa cu ochi violet”, considerată cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Elizabeth Taylor, „ultimul star al Hollywoodului de altădată”, a fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, cea mai “scumpă”, pentru rolul din “Cleopatra” primind în anul 1962, peste un milion de dolari...

27
/02
/17

CORESPONDENȚĂ DE LA BERLIN Despre cât de greu se obţin biletele la proiecţiile din cadrul Festivalului de Film de la Berlin. Despre filmul care a deschis ediţia din acest an - "Django", povestea celebrului chitarist de jazz Django Reihardt. Şi despre o dramă japoneză plină de sensibilitate şi candoare.

26
/02
/17

Filmul „Lion/Saroo: Drumul spre acasă” care se bucură de un succes răsunător în toate colţurile lumii, se bazează pe o poveste reală, emoţionantă şi plină de candoarea şi speranţa regăsirii familiei.

25
/02
/17

În perioada 14-17 septembrie 2017, va avea loc a doua ediție a DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București. Proiecțiile, concertele, evenimentele și atelierele pentru copii și tineri se vor desfășura în mai multe cartiere ale capitalei.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.