De trei ori horror
http://www.ziarulmetropolis.ro/de-trei-ori-horror/

Competiţia de lungmetraje din cea de-a doua zi a Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Braşov a propus trei filme venite din culturi diferite (americană, franceză şi irlandeză), bine jucate şi bine regizate.

Un articol de Ionuţ Mareş|3 Octombrie 2014

Prima din cele două zile din competiția de lungmetraje de la Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Braşov a adus joi trei filme (toate din 2014 și în premieră în România) care, deși încadrabile aceluiași gen, sunt realizate în stiluri diferite. Dar au și câțiva tropi comuni și indispensabili pentru filmele horror (din care iese în evidență prezența copiilor ca mijloc la îndemână de a manipula emoțiile spectatorului).

„At Devil’s Door (Home)”/„La poarta Diavolului”, un film american regizat de Nicholas McCarthy, urmează tiparul clasic, aproape desuet, al genului. Și are o serie de mărci care sunt ușor de recunoscut. La nivel narativ oferă ca premise dispariția și sinuciderea unei fete, o casă bântuită de o forță malefică și morți neelucidate.

Nu lipsesc nici câteva simboluri care au bântuit imaginația autorilor de filme horror de-a lungul timpului: diavolul care pătrunde în trupuri de femei, crucea, oglinda care reflectă realități paralele, ideea de bani ca ochi al dracului, copilul înfricoșător.

Și în privința conceptului regizoral, „At Devil’s Door” punctează unele semne clasice: cadre întunecate pe fundal sonor de furtună, tăieturi bruște la montaj, muzică amenințătoare, apariții și dispariții în plan secund.

În schimb, filmul francez „Aux yeux de vivants”, scris și regizat de Alexandre Bustillo și Julien Maury, aduce prospețime, fiind un concurent serios la Trofeul Dracula. Deși producție franceză, setting-ul urmărește tiparele din filmele americane de gen, pe care le însușește riguros, dar le revigorează spectaculos.

Și răstoarnă ideea clasică ce i-a speriat întotdeauna pe producătorii americani: poți omorî adulții, însă în niciun caz copiii, presupusa limită de suportabilitate a spectatorului.

Cei doi regizori nu menajează însă publicul și îmbină sugestia terifiantă cu violența explicită și pe alocuri greu de suportat, într-un film inteligent și indispensabil pentru pasionați.

Cel de-al treilea film prezentat în competiție a fost „The Canal”/„Canalul”, de irlandezul Ivan Kavanagh. Pornit de la ideea casei bântuite de posibila fantomă a unui tată și soț care și-a ucis familia la începutul secolului 20, filmul se transformă în povestea unui bărbat care pare că începe să-și piardă mințile după ce descoperă că soția are un amant.

Filmul este construit din perspectiva subiectivă și alterată a protagonistului, astfel că spectatorul este atras fără drept de apel în obsesiile acestui narator deloc credibil, în mintea sa marcată de drama sentimentală și de filmele cu crime vechi de un secol pe care le vede în calitate de angajat al Arhivei de Filme.

„The Canal” este un horror intens și bine strunit, cu o coloană sonoră puternică și exemplar executată. Și reușește să-și depășească genul, prin întrebarea pe care o lansează: cât de mult influențează imaginile și filmele imaginarul omului modern?

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Asociația pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie - iunie 2017 cea de-a 4-a ediție a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunțate proiecții la Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad și Vălenii de Munte.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

Page 1 of 16412345...102030...Last »