„Desant în alb.Ocolind o expoziţie“, la Aiurart
http://www.ziarulmetropolis.ro/desant-in-alb-ocolind-o-expozitie-la-aiurart/

Vernisajul expoziţiei ,,Desant în alb” va avea loc astăzi în spaţiul de artă contemporană Aiurart. Cei cinci artişti care ocolesc o expoziţie sunt Peter Lober, Alexander Wissel, Wanda Koller, Moritz Fiedler, Johannes Bendzulla.

Un articol de Andrada Văsii|2 August 2013

Vernisajul expoziţiei „Desant în alb” va avea loc astăzi în spațiul de artă contemporană Aiurart. Cei cinci artişti care ocolesc o expoziţie sunt Peter Lober, Alexander Wissel, Wanda Koller, Moritz Fiedler, Johannes Bendzulla.

Cei cinci tineri artişti germani lucrează împreună de mai mulţi ani, fără a constitui însă un grup artistic.

Ferindu-se nu doar de această titulatură, ci şi de întregul ansamblu de aspiraţii, iluzii, dependenţe şi constrângeri impuse de un grup artistic structurat ca atare, ei au preferat mereu să colaboreze în acţiuni şi evenimente care nu le-au afectat independenţa, dar le-au păstrat vie starea de spirit, fermentul angajării colective într-o direcţie obscură ca ţel, dar împărtăşită cu fervoare.

Proiecte de grup

În combinaţii de câte doi sau trei, nu întotdeauna aceiaşi, ei au pus la cale o reţea browniană de mişcări şi gesturi artistice, o serie impresionantă de acţiuni, evenimente şi expoziţii deconcertante pentru oricine ar căuta un fir unic, o platformă ideologică comună care să lege genul neo-dadaist de performance electro-punk-rock al grupului Lederlust (Moritz Fiedler şi Alexander Wissel), incizia metafizică a enunţurilor vizual-textuale post-conceptualiste ale lui Peter Lober, cabaretul apocaliptic-muzeal epuizant al Clubului Single (instrumentat de Alexander Wissel în ultimii doi ani), coregrafia dezarticulată vizual şi sonor a cuplului Wanda Koller şi Moritz Fiedler sau scanările caligrafice ale lui Johannes Bendzulla.

DESANT_IN_ALB

Eliberare de rigorile analizei critice

Laolaltă pentru prima dată în Bucureşti, cei cinci prieteni se lansează într-un Blitzkrieg total, un eveniment în care instalaţiile, fotografiile, muzica şi performance-ul se vor combina pentru a produce acea unică marcă a acţiunilor lor comune, ivite din îmbinarea unui concept „slab” al artei cu un concept „tare” al situării în prezent şi al regăsirii în actul artistic.

În descendenţa „operei de artă totale”, demersul lor se nutreşte din atmosfera paradoxală a artei lifestyle curente, arta retrasă concomitent din consumism şi din patetism, din estetismul intelectualist şi din critica politică, dar atinsă de energie, exasperare şi idee.

Eliberată de prejudecăţile şi normele de definire ale artei contemporane, eliberată de rigorile factice ale „proiectelor”, „implicării sociale” sau „analizei critice”, arta lor îşi arogă apanajul dificil (acum) al gratuitului. Proaspăt şi decomplexat, desantul lor în alb, în gol, marchează gradul zero al libertăţii artistice în actualitate.

Articol preluat înparteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

26
/03
/17

Muzeul Național de Artă al României, în parteneriat cu Institutul Francez, vă invită marți, 28 martie 2017, orele 18.30, la conferința „Victor Brauner, pictopoet și iluminator”, susținută de Mihaela Petrov, critic și istoric de artă. Conferința face parte din seria de evenimente ce marchează luna martie ca lună a Francofoniei.

20
/03
/17

Fotograful Mircea Albuțiu vă prezintă 10 imagini din seria de 40, numită New Energy. Seria a fost expusă la Arcade 24 în Bistrița Năsăud în septembrie 2015; în 28 aprilie 2017 va fi vernisată la Teatro Jose Lucio da Silva din Leiria, Portugalia iar în august 2017 la sediul ICR din Lisabona.

01
/03
/17

Povestea mărţişorului a supravieţuit în diferite forme până în prezent, de la firul simplu răsucit în alb şi roşu până la cel virtual. Mărţişor, Mărţişug sau Marţ era consemnat de etnologii începutului de secol XX ca obicei de 1 martie, prezent nu numai la români, dar şi la bulgarii şi albanezii din Balcani. Ţăranii păstrau obiceiul în fiecare început de primăvară, ca semn protector împotriva bolilor şi a nenorocului.

27
/02
/17

O schiţă realizată de Rembrandt, care reprezintă un câine, a fost autentificată după ce timp de 250 de ani a fost atribuită unui pictor german specializat în tablouri cu animale. Descoperirea a fost descrisă drept ”o senzaţie” de reprezentanţii Muzeului Herzog Anton Ulrich, din Braunschweig, unde schiţa a fost expusă timp de mai multe decenii şi era prezentată ca o lucrare a artistului Johann Melchior Roos.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

13
/02
/17

Deschiderea ediției din acest an a Carnavalului de la Veneția (11-28 februarie) a fost marcată de un show acvatic spectaculos, la care au participat, ca în fiecare an, numeroși vizitatori. Show-ul inaugural, pus în scenă pe Canalul Cannaregio, a celebrat sâmbătă seara temele frumuseții, mării și vanității, printr-o paradă a creaturilor marine.

Page 1 of 3112345...102030...Last »