Directorul Operei din Cluj, Rares Trifan, a fost desemnat referent la ICR New York
http://www.ziarulmetropolis.ro/directorul-operei-din-cluj-rares-trifan-a-fost-desemnat-referent-la-icr-new-york/

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York. ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate. Astfel, în urma […]

Un articol de Andrada Văsii|7 Ianuarie 2013

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York.

ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate.

Astfel, în urma concursului organizat de Institutul Cultural Român, în perioada 23 noiembrie 2012 – 4 ianuarie 2013, au fost desemnaţi în funcţiile de referenţi la ICR Praga – Denisse Ionescu, la ICR Praga – Teodora Cojocaru, la ICR Viena – Radu Naghiu, la ICR Berlin – Raluca Betea, la ICR Berlin – Daniela Duca, la ICR Roma – Andrei Vasilica, la ICR Roma – Ispas Daniela Mihaela, la ICR New York – Trifan Rareş Cristian, la ICR Bruxelles – Mirona Măgeanu, la ICR Stockholm – Petre (Buligescu) Luiza-Maria, la ICR Londra – Gabriela Mocanu, iar la ICR Varşovia – Bogdan Nicolae Ionescu.

Rareş Cristian Trifan, desemnat referent la ICR New York, ocupă în prezent şi funcţia de director al Operei din Cluj-Napoca, potrivit site-ului operacluj.ro.

Rareş Trifan a fost trimis în judecată, în octombrie 2011, pentru conflict de interese, după ce procurorii au stabilit că, în calitate de director general al Operei, a încheiat, în 23 februarie 2009, un contract cu sine însuşi, în calitate de regizor, având ca obiect regizarea unei opere. În urma încheierii respectivului contract, Trifan a obţinut 7.250 de euro. La momentul respectiv, Sergiu Bogdan, avocatul lui Rareş Trifan, a spus că directorul nu a încălcat nicio lege, iar contractul pentru care este cercetat a fost verificat de Ministerul Culturii (în subordinea căruia se află Opera din Cluj, n.r.) care a constatat că este în “perfectă legalitate”, după cum a transmis la momentul respectiv corespondentul MEDIAFAX. În februarie 2012, Rareş Trifan a fost achitat de Curtea de Apel Cluj, sentinţa putând fi atacată în zece zile de la pronunţare.

Pe de altă parte, în ultimii ani, Rareş Trifan a fost de mai multe ori în conflict cu angajaţi ai Operei din Cluj, care au cerut conducerii Ministerului Culturii demiterea sa pentru “management defectuos”. Acuzaţiile au fost respinse de fiecare dată de Trifan.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Rareş Trifan nu a putut fi contactat.

Pe de altă parte, Andrei Vasilica, referent la ICR Roma, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, lucrează la ICR – Direcţia Generală Institute Culturale din Străinătate, pe postul de expert II, potrivit declaraţiilor sale de avere din 2010 şi 2011, postate pe site-ul ICR.

De asemenea, Denisse Ionescu, referent la ICR Praga, în urma concursului organizat, lucrează la ICR Bucureşti din 2012, pe postul de expert, potrivit site-ului ICR.

Pe de altă parte, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, au fost desemnaţi: director adjunct la ICR Berlin – Dana Bizuleanu (Sighişoara), director adjunct la ICR Lisabona – Gelu Savonea (Bucureşti) şi director adjunct la ICR New York – Mihaela Cropsey (Washington D.C.).

Dana Bizuleanu este student-doctorand la Catedra de Literatură Română, Teoria Literaturii şi Etnologie, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit blogului studenţilor la Facultatea de Litere a UBB (studentilitereubb.blogspot.ro).

Pe de altă parte, potrivit site-ului ICR, pentru funcţia de director adjunct al ICR Varşovia concursul se va relua “cu participanţi care cunosc limba poloneză”. Între timp, se prelungeşte cu un an mandatul directorului adjunct aflat în funcţie, Monica Voitovici.

“Aceste desemnări se transferă spre aprobare Ministerului Afacerilor Externe şi Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional”, se mai spune pe site-ul ICR.

Potrivit sursei citate, directorul adjunct al ICR Viena se stabileşte după interviul cu cei trei candidaţi rămaşi în competiţie (Andra Bruciu Cozlean, Ilinca Macarie, Roberto Dietrich).

Pe de altă parte, într-un comunicat remis sâmbătă agenţiei MEDIAFAX de către ICR Bucureşti, se spune că “în vederea ocupării unor posturi (director adjunct şi referent) din Institutele Culturale Române din străinătate, Institutul Cultural Român a organizat, în premiera, concursuri anunţate public”.

Potrivit comunicatului, s-au înscris 189 de candidaţi pentru 5 posturi de director adjunct (30 de candidaţi) şi 12 posturi de referent (159 de candidaţi).

“Comisia, alcătuită conform legii, a analizat dosarele de concurs şi a stabilit, în conformitate cu regulamentul anunţat, candidaţii eligibili. În cazul în care candidaţii au fost la egalitate va fi organizat interviu, conform regulamentului, în intervalul 7-11 ianuarie 2013”, se mai spune în comunicat.

Potrivit aceluiaşi comunicat, “au fost respectate toate prevederile regulamentului, candidaţii provenind din diferite localităţi ale ţării”, iar “criteriile de concurs au fost anuntaţe public în noiembrie 2012”.

“Institutul Cultural Român va continua practica scoaterii la concurs a posturilor. Candidaţii care nu au reuşit pot opta pentru înscrierea la concurs, în perioada următoare, în vederea ocupării posturilor ce vor fi vacantate”, se mai spune în comunicat.

ICR a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate în data de 23 noiembrie 2012. Rezultatele concursului au fost făcute publice pe 4 ianuarie 2013, cu 17 zile mai repede decât termenul anunţat iniţial pentru publicarea rezultatelor. În anunţul, postat pe site-ul ICR pe 23 noiembrie, se spune: “Rezultatele vor fi anunţate pe site-ul Institutului Cultural Român (www.icr.ro.) în data de 21 ianuarie 2013”.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, componenţa comisiilor de concurs nu a fost făcută publică.

 

 

Sursa: Mediafax

24
/02
/17

Când îl văd îmi dispare complet cheful pentru micul dejun frugal, pe care îl servesc cu religiozitate (3-4 ouă – fierte, ochiuri sau omletă- un copănel de pui sau câteva felii zdravene de șuncă, ceva mezeluri la grămadă, niște castraveciori murați sau gogoșari în oțet, un codru de brânză și ce mai pică), parcă mă văd la bătrânețe, adică peste două –trei luni, mimând mișcare cu gândul la ce o să mănânc după.

24
/02
/17

Centrul Cultural Casa Artelor și Primăria Sectorului 3 îi invită pe bucureșteni astăzi, între orele 18.00 și 21.00, la "ZIUA DRAGOBETELUI", ediția a IV-a, un eveniment dedicat iubirii și tradițiilor românești. La ora 19.00, în Cupola Casei Artelor, toți cei care doresc să închine un pahar de vin în cinstea iubirii autentic românești, vor fi invitați la o prezentare de vinuri, urmată de o degustare.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

Teatrul Evreiesc de Stat continuă familiarizarea publicului cu dramaturgia unuia dintre cei mai valoroşi dramaturgi israelieni contemporani, Hillel Mittelpunkt. După comedia Varşovia.Ghid Turistic, ”Şofer / Pictor” aduce în scenă doi protagonişti complet diferiţi, forţaţi să trăiască împreună într-un spaţiu închis. Premiera oficială a spectacolului va avea loc pe 24, 25 şi 26 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

23
/02
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE În 1789 se năştea la Hotahova (azi în Albania) un om cu destin neobişnuit. La zece ani vine în Ţara Românească, face studii de filosofie la Viena şi de medicină în Germania, la Halle; revine la Bucureşti şi aici are o carieră spectaculoasă, cu reverberaţii până astăzi în Grecia. S-a stins din viaţă în 1874. E vorba de Apostol Arsaki.

23
/02
/17

A fost o vreme când la Bucureşti s-a construit mult, somptuos şi durabil. În istoria Europei răstimpul e cunoscut drept la belle époque; în România a fost vorba de domnia regelui Carol I. Să amintim doar câteva clădiri ridicate atunci şi cu care ne mândrim şi azi în faţa străinilor, încercând  să-i convingem că am fost „micul Paris”. Aşa dar: Ateneul român, Ministerul Agriculturii, Palatul Cantacuzino, Palatul de Justiţie, Poşta, CEC-ul, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Bursei, Palatul Asigurări Generala, Bufetul de la Şosea, Palatul Camerei Deputaţilor (azi muzeul Patriarhiei), Fundaţia universitară Carol I

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

23
/02
/17

Reîntors recent la Teatrul Național din Iași, Radu Afrim pune în scenă spectacolul Măcelăria lui Iov, un text provocator, semnat de Fausto Paravidino, unul dintre cei mai în vogă dramaturgi europeni ai momentului. Măcelăria lui Iov se va juca la Naţionalul ieşean, în premieră pe ţară, sâmbătă, 25 februarie, și duminică, 26 februarie, de la ora 19.30, la Sala Teatru³. Următoarele reprezentații ale spectacolului (nerecomandat persoanelor sub 16 ani) vor avea loc pe 7 şi 12 martie, de la ora 19.00.

23
/02
/17

Se întâmpla de Dragobete, în anul 1929. Pentru prima oară în România, miza unui concurs de frumusețe era participarea la celebrul „Miss Univers”. După desfășurarea semifinalelor, organizate pe județe, Magda Demetrescu, “orfană de doar 17 ani, adoptată şi crescută de una dintre mătuşile sale.”- potrivit presei vremii - avea să fie declarată la începutul lunii martie „Miss România”.

22
/02
/17

Cu 30.000 de bilete individuale epuizate în primele ore de la punerea în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10, în rețeaua Eventim, și un total de 34.000 de bilete epuizate în primele 24 de ore, Festivalul Internațional George Enescu a înregistrat și pentru ediția 2017 noi recorduri de vânzare. Abonamentele pentru ediția 2017, puse în vânzare pe 5 decembrie, s-au epuizat, de asemenea, într-un timp record.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

22
/02
/17

Într-o zi de 22 februarie se năștea actrița italiană Giulietta Masina, al cărei destin a fost legat de o altă biografie celebră din lumea filmului, cea a regizorului Federico Fellini, soţul ei. Tot într-o zi de 22 februarie se năștea poetul şi fabulistul Grigore Alexandrescu, cel care va consacra în literatura română ca specii literare autonome epistola, meditaţia şi satira, și se stingea din viață Andy Warhol, unul dintre cei mai reprezentativi artişti americani ai mişcării pop.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

Page 1 of 59512345...102030...Last »