Directorul Operei din Cluj, Rares Trifan, a fost desemnat referent la ICR New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/directorul-operei-din-cluj-rares-trifan-a-fost-desemnat-referent-la-icr-new-york/

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York. ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate. Astfel, în urma […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York.

ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate.

Astfel, în urma concursului organizat de Institutul Cultural Român, în perioada 23 noiembrie 2012 – 4 ianuarie 2013, au fost desemnaţi în funcţiile de referenţi la ICR Praga – Denisse Ionescu, la ICR Praga – Teodora Cojocaru, la ICR Viena – Radu Naghiu, la ICR Berlin – Raluca Betea, la ICR Berlin – Daniela Duca, la ICR Roma – Andrei Vasilica, la ICR Roma – Ispas Daniela Mihaela, la ICR New York – Trifan Rareş Cristian, la ICR Bruxelles – Mirona Măgeanu, la ICR Stockholm – Petre (Buligescu) Luiza-Maria, la ICR Londra – Gabriela Mocanu, iar la ICR Varşovia – Bogdan Nicolae Ionescu.

Rareş Cristian Trifan, desemnat referent la ICR New York, ocupă în prezent şi funcţia de director al Operei din Cluj-Napoca, potrivit site-ului operacluj.ro.

Rareş Trifan a fost trimis în judecată, în octombrie 2011, pentru conflict de interese, după ce procurorii au stabilit că, în calitate de director general al Operei, a încheiat, în 23 februarie 2009, un contract cu sine însuşi, în calitate de regizor, având ca obiect regizarea unei opere. În urma încheierii respectivului contract, Trifan a obţinut 7.250 de euro. La momentul respectiv, Sergiu Bogdan, avocatul lui Rareş Trifan, a spus că directorul nu a încălcat nicio lege, iar contractul pentru care este cercetat a fost verificat de Ministerul Culturii (în subordinea căruia se află Opera din Cluj, n.r.) care a constatat că este în „perfectă legalitate”, după cum a transmis la momentul respectiv corespondentul MEDIAFAX. În februarie 2012, Rareş Trifan a fost achitat de Curtea de Apel Cluj, sentinţa putând fi atacată în zece zile de la pronunţare.

Pe de altă parte, în ultimii ani, Rareş Trifan a fost de mai multe ori în conflict cu angajaţi ai Operei din Cluj, care au cerut conducerii Ministerului Culturii demiterea sa pentru „management defectuos”. Acuzaţiile au fost respinse de fiecare dată de Trifan.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Rareş Trifan nu a putut fi contactat.

Pe de altă parte, Andrei Vasilica, referent la ICR Roma, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, lucrează la ICR – Direcţia Generală Institute Culturale din Străinătate, pe postul de expert II, potrivit declaraţiilor sale de avere din 2010 şi 2011, postate pe site-ul ICR.

De asemenea, Denisse Ionescu, referent la ICR Praga, în urma concursului organizat, lucrează la ICR Bucureşti din 2012, pe postul de expert, potrivit site-ului ICR.

Pe de altă parte, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, au fost desemnaţi: director adjunct la ICR Berlin – Dana Bizuleanu (Sighişoara), director adjunct la ICR Lisabona – Gelu Savonea (Bucureşti) şi director adjunct la ICR New York – Mihaela Cropsey (Washington D.C.).

Dana Bizuleanu este student-doctorand la Catedra de Literatură Română, Teoria Literaturii şi Etnologie, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit blogului studenţilor la Facultatea de Litere a UBB (studentilitereubb.blogspot.ro).

Pe de altă parte, potrivit site-ului ICR, pentru funcţia de director adjunct al ICR Varşovia concursul se va relua „cu participanţi care cunosc limba poloneză”. Între timp, se prelungeşte cu un an mandatul directorului adjunct aflat în funcţie, Monica Voitovici.

„Aceste desemnări se transferă spre aprobare Ministerului Afacerilor Externe şi Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional”, se mai spune pe site-ul ICR.

Potrivit sursei citate, directorul adjunct al ICR Viena se stabileşte după interviul cu cei trei candidaţi rămaşi în competiţie (Andra Bruciu Cozlean, Ilinca Macarie, Roberto Dietrich).

Pe de altă parte, într-un comunicat remis sâmbătă agenţiei MEDIAFAX de către ICR Bucureşti, se spune că „în vederea ocupării unor posturi (director adjunct şi referent) din Institutele Culturale Române din străinătate, Institutul Cultural Român a organizat, în premiera, concursuri anunţate public”.

Potrivit comunicatului, s-au înscris 189 de candidaţi pentru 5 posturi de director adjunct (30 de candidaţi) şi 12 posturi de referent (159 de candidaţi).

„Comisia, alcătuită conform legii, a analizat dosarele de concurs şi a stabilit, în conformitate cu regulamentul anunţat, candidaţii eligibili. În cazul în care candidaţii au fost la egalitate va fi organizat interviu, conform regulamentului, în intervalul 7-11 ianuarie 2013”, se mai spune în comunicat.

Potrivit aceluiaşi comunicat, „au fost respectate toate prevederile regulamentului, candidaţii provenind din diferite localităţi ale ţării”, iar „criteriile de concurs au fost anuntaţe public în noiembrie 2012”.

„Institutul Cultural Român va continua practica scoaterii la concurs a posturilor. Candidaţii care nu au reuşit pot opta pentru înscrierea la concurs, în perioada următoare, în vederea ocupării posturilor ce vor fi vacantate”, se mai spune în comunicat.

ICR a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate în data de 23 noiembrie 2012. Rezultatele concursului au fost făcute publice pe 4 ianuarie 2013, cu 17 zile mai repede decât termenul anunţat iniţial pentru publicarea rezultatelor. În anunţul, postat pe site-ul ICR pe 23 noiembrie, se spune: „Rezultatele vor fi anunţate pe site-ul Institutului Cultural Român (www.icr.ro.) în data de 21 ianuarie 2013”.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, componenţa comisiilor de concurs nu a fost făcută publică.

 

 

Sursa: Mediafax

30
/01
/17

Pe 25 ianuarie 2017, la Teatrul de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera spectacolului ''Micul prinţ''. Povestea scrisă de Antoine de Saint-Exupéry (traducere Ileana Cantuniari) a fost pusă în scenă de regizorul Alexandru Dabija, cu semnătura scenografică a lui Mircea Cantor și muzica Adei Milea, micul prinţ fiind interpretat de Dorina Chiriac.

30
/01
/17

La un an de la moartea lui George Alexandru (1957-2016), Televiziunea Română şi Teatrul Nottara îi aduc un omagiu celui care, între copertele primelor și ultimelor sale spectacole, a interpretat zeci de roluri în teatru și film. Astfel, iubitorii teatrului pot vedea în această seară, de la ora 21.20, pe TVR 2, spectacolul IN MEMORIAM George Alexandru.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

30
/01
/17

Seară romantică la Sala Radio pentru iubitorii muzicii pe data de 3 februarie (vineri, de la ora 19.00). Orchestra Națională Radio dirijată de Gheorghe Costin și având-o ca solistă pe Cristina Anghelescu va interpreta un program ce va cuprinde lucrări celebre ale repertoriului romantic: C. M. von Weber - Uvertura operei Oberon, P. I. Ceaikovski - Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 și J. Brahms - Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.

29
/01
/17

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four împingeau granițele muzicii rock și stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte își juca propriul rol revoluționar.

29
/01
/17

A cucerit internetul cu poveştile despre munca lui de agent la Rutieră. Marian Godină este, poate, cel mai popular poliţist din România. Duminică, 29 ianuarie, Cătălin Ştefănescu l-a invitat la o şuetă Garantat 100%. De la 22.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

28
/01
/17

Seria de concerte Jazz Nouveau, organizată de Club Control în parteneriat cu Twin Arts, continuă și în 2017. Pe 30 ianuarie, la Jazz Nouveau concertează grupul american Erik Friedlander’s Oscalypso, o premieră pentru România.

28
/01
/17

Peste 2.000 de copii provenind din medii defavorizate au văzut, până în prezent, spectacolele Operei Comice pentru Copii (OCC), prin campania „Bilet în așteptare”.

27
/01
/17

Vreți să știți cum iubeau Mozart, George Bush, Frida Kahlo sau Napoleon Bonaparte? Poveștile de dragoste au aprins dintotdeauna inimi și condeie în aceeași măsură și multe pagini din literatura lumii s-au născut din iubiri fericite sau triste, din inimi frânte, din îndepărtări sau trădări.

27
/01
/17

Peter Gate, compozitor și muzician experimentalist prin proiectul lui muzical unic, dorește introducerea conceptului de cultură experimentală bazat pe creativitate și valoare. Sursa inspirațională pentru proiectul The Deep Sound of Maramureș constă în colectarea și revalorificarea sunetelor vechi din zona Maramureșului, proiectul fiind de asemenea un proiect de turism cultural.

27
/01
/17

La Sala Radio, pe 1 februarie 2017, de la ora 19.00, Orchestra de Cameră Radio va susține un concert dirijat de RALF SOCHACZEWSKY care îl va avea ca solist pe violoncelistul OCTAVIAN ALIN LUP. Programul va cuprinde F. Mendelssohn-Bartholdy, Simfonia pentru coarde în sol minor, MWV nr. 12, J. Haydn, Concertul în re major pentru violoncel şi orchestră, Hob. VIIb/2 si W. A. Mozart, Simfonia nr. 39 în Mi bemol major, KV 543.

27
/01
/17

Teatrul Apollo111 anunță a doua producție proprie: După Ploaie, în regia lui Alexandru Maftei. Bazat pe un text al cunoscutului autor catalan Sergi Belbel, spectacolul spune o poveste care se petrece într-un viitor apropiat, într-o lume în care nu a mai plouat de doi ani, fumatul este complet interzis, iar corporațiile, ca simbol al autorității supreme, intervin nu doar în aspectele profesionale ale vieții angajaților, ci și în cele private. Din distribuție fac parte, printre alții, Ioana Flora, Andrei Aradits și Dana Voicu. Scenografia este semnată de Vali Ighigheanu. Premiera va avea loc pe 18 februarie.