Don Giovanni in premiera la Opera Nationala Bucuresti
https://www.ziarulmetropolis.ro/don-giovanni-in-premiera-la-opera-nationala-bucuresti/

În luna dedicată iubirii, Don Juan, unul dintre cele mai carismatice personaje din toate timpurile, mereu asociat aventurilor amoroase, revine pe scena Operei Naţionale Bucureşti. La aproape un deceniu de la ultima premieră a operei Don Giovanni la Bucureşti, o nouă producţie a lucrării situate pe locul 10 în topul celor mai cântate opere din […]

Un articol de Andrada Văsii|13 februarie 2013

În luna dedicată iubirii, Don Juan, unul dintre cele mai carismatice personaje din toate timpurile, mereu asociat aventurilor amoroase, revine pe scena Operei Naţionale Bucureşti. La aproape un deceniu de la ultima premieră a operei Don Giovanni la Bucureşti, o nouă producţie a lucrării situate pe locul 10 în topul celor mai cântate opere din lume (conform www.operabase.com) va avea premiera duminică, 17 februarie, de la ora 18.30, într-o viziune regizorală aparţinând Andei Tabacaru Hogea.

 

Astfel, sub bagheta dirijorului Vlad Conta, artiştii Operei Naţionale Bucureşti (ONB) vor interpreta o operă la fel de atrăgatoare ca şi personajul său principal: „Opera lui Mozart rămâne inegalabilă, proaspătă la fiecare montare, de parcă neobositul Don Juan însuşi ar fi inoculat-o cu energia sa. O operă despre seducţie, despre relaţia dintre etic şi estetic, despre forţa dorinţei şi a frumuseţii”, este de părere Vlad Conta.

 

 Vlad Conta, dirijor al ONB din anul 2001, are, în afara succesului naţional, o carieră internaţională impresionantă: director muzical la Regina Symphony Orchestra (Canada), prim-dirijor invitat la Teatro Regio di Torino (Italia),  şef de orchestră la Teatrul Municipal din Biel-Bienne (Elveţia), maestru corepetitor la Opera din Monte Carlo şi la Grand Théâtre din Geneva etc.

 

Noua producţie ONB este pusă în scenă de către regizoarea Anda Tabacaru Hogea, care, de-a lungul carierei, a colaborat cu diferite teatre lirice din ţară şi a montat mai multe spectacole de operă, dintre care amintim La Traviata şi Simon Boccanegra de Giuseppe Verdi, L’Elisir d’amore şi Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, Cosi fan tutte de W. A. Mozart, Mefistofele de Arrigo Boito, Gianni Schicchi de Giacomo Puccini, Oedipe de George Enescu etc. În Japonia, la Hiroshima, a montat Carmen de Georges Bizet, respectiv La Bohème şi Tosca de Giacomo Puccini, susţinând, timp de opt ani, cursuri de măiestrie artistică.

 

 

Conform documentelor din arhiva Operei Naţionale Bucureşti, premiera românească a operei Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart a avut loc în anul 1834, cu o trupă germană condusă de Theodor Müller. O altă producţie, cu o trupă mixtă, română-italiană a fost prezentată în stagiunile 1886-1887 şi 1899-1900. După instituţionalizarea ONB, opera Don Giovanni a fost prezentată în 1936 la Bucureşti, sub bagheta dirijorului Ionel Perlea. În 1967, prinde viaţă pe scenă o nouă producţie a operei Don Giovanni. De data aceasta, creatorii sunt: dirijorul Mircea Popa (ulterior producţia a fost preluată de dirijorul Paul Popescu), regizorul Hero Lupescu, maestrul de cor Stelian Olariu, scenografii Roland Laub pentru decoruri şi Ofelia Tutoveanu pentru costume şi coregraful Vasile Marcu. În stagiunea 1994 – 1995, un nou Don Giovanni soseşte pe scena Operei Naţionale Bucureşti, la data de 7 mai 1995. Dirijorul Lucian Anca, regizorul Alexandru Darie, scenografa Maria Miu şi maestrul de cor Stelian Olariu propun publicului o nouă montare cu cele mai bune voci ale teatrului.

 

Duminică, 17 februarie, ora 18.30 – Sala Mare 

PREMIERĂ

Don Giovanni

operă în două acte de Wolfgang Amadeus Mozart (ediţia Viena, 1788)

libretul de Lorenzo da Ponte, după mitul lui Don Juan,

inspirat de principalele surse muzicale, literare şi populare ale timpului

 

Dirijor: Vlad Conta

Regie: Anda Tabacaru Hogea

Scenografie: Anca Albani

Coregrafie: Mălina Andrei
Maestru de cor: Stelian Olariu

Asistent regie: Cătălin Voineag

Asistent coregrafie: Rodica Fiastru

Lighting design, video: Gabriel Kosuth

Distribuţia:

Don Giovanni: Daniel Pop

Comandorul: Horia Sandu

Donna Anna: Iulia Isaev

Don Ottavio: Augustin Hotea

Donna Elvira: Crina Zancu

Leporello: Cătălin Ţoropoc

Masetto: Iustinian Zetea

Zerlina: Maria Jinga

Solişti balet:

Alter ego – Mugur Valsami, Trei femei – Megumi Koshi, Miki Iwafuchi, Shino Ota

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.