Dragoș Bâscă, promoter muzical: „Mă interesează ca publicul să aibă o experiență memorabilă”
http://www.ziarulmetropolis.ro/dragos-basca-promoter-muzical-ma-intereseaza-ca-publicul-sa-aiba-o-experienta-memorabila/

INTERVIU Dragoş Bâscă, manager al Twin Arts, lucrează cu muzicieni români încă din 2003. În 2011 a lansat proiectul Jazz Night Out, care i-a adus la Bucureşti pe unii dintre cei mai importanţi muzicieni de jazz din lume. În primăvara aceasta, la Sala Radio, îi putem asculta pe Hiromi (25 martie) şi pe Dhafer Youssef (10 aprilie).

Un articol de Adina Scorţescu|10 Martie 2014

INTERVIU Dragoș Bâscă, manager al Twin Arts, lucrează cu muzicieni români încă din 2003. În 2011 a lansat proiectul Jazz Night Out, care i-a adus la București pe unii dintre cei mai importanți muzicieni de jazz din lume. În primăvara aceasta, la Sala Radio, îi putem asculta pe Hiromi (25 martie) și pe Dhafer Youssef (10 aprilie).

Cum ați început să fiți promoter muzical? Cât e business și cât e pasiune?

Acum 11 ani am organizat primul nostru concert la Iaşi. A fost o întâmplare. Eram prieteni buni cu mulţi muzicieni din scena locală şi mai mult ei ne-au convins că am putea face asta. Concertele nu au fost însă singura noastră activitate acolo. Am avut şi un club, am organizat lansări de carte, piese de teatru, expoziţii, lansări de filme etc.

Din 2011 ne-am relocat la Bucureşti unde ne-am concentrat în special pe concerte rock, jazz şi blues şi am dezvoltat parteneriate importante cu Institutul Cultural Polonez, şi ambasadele Japoniei, Israelului, Elveţiei, Armeniei.

Cred că e extraordinar de important să fii pasionat de ceva ce ulterior s-ar putea transforma într-un business. Desigur, pasiunea nu garantează succesul, dar un antreprenor pasionat de ce face va avea mai multă forţă să depăşească obstacolele ce par uneori insurmontabile.

Care sunt obiceiurile dumneavoastră de meloman?

Sunt ascultător de muzică de când mă ştiu şi colecţionar de la 15-16 ani. Am început cu casete, iar acum colecţionez în continuare cd-uri. Sunt într-o perpetuă căutare muzicală şi ascult cu aceeaşi bucurie metal, jazz şi rock.

Audiţiile le fac pe un sistem audio dedicat (cd player + amplificator + boxe ) şi la căşti direct din telefon când merg pe jos. În ultima vreme, am fost mai mult la concerte de rock, evenimente outdoor şi mai puţin în cluburi.

Se spune despre piața muzicală de la noi că e ,,la început”. Cum arată o piață matură?

Da, e loc de mai mult bine pe scena noastră muzicală. Mai mult curaj şi mai multă muncă de self promotion ar ajuta o parte din artişti să ajungă ceva mai departe. Vorbim de cei care pot genera vânzări de bilete la concertele lor. Restul sunt într-o piaţă paralelă a evenimentelor private, care din cauza diminuărilor de bugete din companii realizează acum că şi-au alienat publicul ţintă.

O piaţă muzicală matură în primul rând are artişti de export şi putere de absorbţie mare a evenimentelor. Dacă, în ceea ce priveşte evenimentele, în ultimii ani piaţa s-a dezvoltat, artiştii români care sunt cumpăraţi de promoteri din alte ţări sunt extrem de puţini. România nu suportă comparaţie nu doar cu ţări ca SUA , UK, Franţa sau Italia, dar nici măcar cu ţările scandinave.

Din 2012 organizați Jazz Night Out. Ce este acest proiect și care a fost concertul care v-a adus cea mai mare bucurie?

E o călătorie aventuroasă în care ne însoţeşte şi publicul. Aducem muzicieni valoroşi şi încercăm să scoatem spectatorii din zona de confort şi să experimenteze. I-am adus până acum în Bucureşti pe Nik Bärtsch’s Ronin, Hiromi Trio Project feat, Anthony Jackson & Simon Phillips, Eric Sardinas, Avishai Cohen Trio, Tigran Trio, Vijay Iyer Trio şi pe câştigătorii unui Grammy anul acesta, americanii Snarky Puppy.

Pe lângă publicul avizat, suntem mai mult decât interesaţi să îi aducem în sălile de concerte şi pe cei care nu au nici un fel de experienţă anterioară cu Jazz-ul. Vrem să demonstrăm oamenilor că preţiozitatea cu care se „operează” atunci când e vorba de jazz poate fi abandonată. Trebuie să fii relaxat şi să iubeşti muzica, sunetele şi instrumentele. Restul se întâmplă în timpul concertului.

Toate concertele şi momentele petrecute cu muzicienii au fost minunate, dar îmi vin în minte momentele în care Vijay Iyer a trebuit să repete într-o casă particulară la pian timp de o oră, iar eu ascultam nebunia de note revărsate dincolo de uşă.

Sau cel în care Simon Phillips o privea pe Hiromi în timpul unui solo. Era multă căldură şi bucurie în ochii lui şi ne-a povestit ulterior ca în tot turneul a privit-o vrăjit din backstage.

Ce concerte organizează Twin Arts anul acesta?

Anul acesta am anunţat deja mai multe concerte la Sala Radio. Pe 25 martie va concerta pianista japoneză Hiromi, de data aceasta în recital solo, iar pe 10 aprilie tunisianul Dhafer Youssef, care cântă la oud şi voce în formulă de cvartet.

Pe 14 octombrie vom avea două concerte: seara va fi deschisă de vocalista sud-coreeană de jazz Youn Sun Nah care face furori în Europa şi care va cânta în formula de duo cu minunatul chitarist suedez Ulf Wakenius.

Continuăm cu unul dintre cei mai importanţi trompetişti europeni, italianul Paolo Fresu şi al său Devil Quartet. De menţionat că Youn Sun Nah va concerta în premieră în România, iar Paolo Fresu va cânta pentru prima dată la Bucureşti. Curând vom anunţa şi alte concerte, aşa că fiţi cu ochii pe noi.

Ce v-a determinat s-o „aduceți”, din nou, pe Hiromi la București?

Primul concert Hiromi la Bucureşti, în 2012, a fost sold out cu o săptămână înainte de data anunţată şi mulţi doritori nu au putut să o vadă. Există deci public numeros pentru Hiromi, iar un recital solo este cu totul altă experienţă decât o formulă de trio. Un lucru important de spus este că, spre deosebire de trupele rock, formulele de jazz sunt foarte fluide şi muzicienii dezvoltă mereu proiecte surprizatoare ce merită urmărite.

Fiecare nou album sau nou proiect include an de an aceleaşi oraşe importante în turneul artiştilor. Bucureştiul poate şi trebuie să fie aşezat pe această hartă pentru că are un public minunat. După toate datele, acest concert va fi din nou sold out, pentru că mai sunt foarte puţine bilete.

Suntem fericiţi că avem alături de noi în acest proiect Ambasada Japoniei şi branduri valoroase ca Yokogawa, Honda, Yamaha şi agenţia de turism Free Spirit.

Cum alegeți spațiile în care vor avea loc concertele?

Ne interesează ca publicul să aibă o experienţă memorabilă şi o sală cu acustică bună şi confortabilă contează mult. Credem că în acest moment Sala Radio este cea mai bună sală de concerte pentru proiectele noastre.

Pe lângă Sala Radio, organizăm concerte şi în Silver Church, unul dintre puţinele cluburi din Bucureşti cu o scenă rezonabilă pentru muzicieni şi zonă de backstage, ca să nu mai vorbim de personalul excelent pregătit pentru evenimente.

Lăsând deoparte evenimentele organizate de Twin Arts, care ar fi pentru dumneavoastră Top 3 al concertelor din 2014?

Având în vedere că anul abia a început, aş putea mai degrabă să spun la ce îmi doresc să ajung anul acesta:

1. Tori Amos – ar fi a doua oară când o văd, sunt pasionat de muzică şi versurile ei de multă vreme.

2. Aş fi mers la Michael Gira (Swans), dar e pe 25 martie, când avem Hiromi, aşa că recomand altora să meargă.

3. Pentru că am auzit multe lucruri frumoase despre el, festivalul North Sea Jazz din Olanda.

Foto: Twin Arts

 

23
/03
/17

În Gaziantep, legenda spune că în noaptea de 22 martie Sultana Nevruz, transformată în pasăre traversează văzduhul, anunțând sosirea Primăverii. Brățările de la mâini și picoare umplu cerul cu sunete mirifice iar voalurile ei împodobesc pământul în mii de culori. Pe 27 martie (ora 19:00), la Opera Naţională din Bucureşti vor fi prezentate tradiţiile lumii turce, în spectacolul de sunete şi culori susţinut de Orchestra Naţională de Instrumente Folclorice Turksoy.

22
/03
/17

Vineri, 24 martie 2017, de la ora 19.00, dirijorul Cristian Măcelaru, unul dintre cei mai reprezentativi dirijori români pe scenele muzicale din Statele Unite și Europa, revine la Sala Radio, alături de Orchestra Națională Radio, într-un concert care o avea ca protagonistă pe tânăra pianistă Alexandra Dariescu.

19
/03
/17

La Ateneul Român, la Sala Mare, duminică, 19 martie, când se împlinesc 100 de ani de la naşterea pianistului şi compozitorului Dinu Lipatti (1917 - 1950), va avea loc, de la ora 19.00, un concert extraordinar susţinut de Camerata Regală şi dirijat de maestrul Horia Andreescu.

18
/03
/17

În perioada 28 martie - 8 aprilie 2017, Opera Comică pentru Copii organizează cea de-a treia ediție a Festivalului “Hänsel și Gretel”, ce va cuprinde nu mai puțin de 40 de evenimente. În cele 12 zile de festival, copiii se vor putea bucura de o mulțime de spectacole dintr-o diversitate de genuri, de la teatru, balet sau operă, până la musical și concerte lecție. Majoritatea reprezentațiilor programate sunt deja sold out.

17
/03
/17

JAZZ™ 2017 anunță încă o premieră pentru Timișoara: China Moses, artista americană care va umple de energie scena din Parcul Castelului. Reinventează vocal jazz-ul, rupe limitele și contrângerile, iar vocea ei transmite emoție, pasiune și profunzime, odată cu fiecare cuvânt.

14
/03
/17

Celebrul pianist Dan Grigore, artist singular, încadrat de celebra publicație Les grands pianistes du XX-ème siècle între 4 cele mai importante nume ale pianisticii pe care România le-a dat lumii, alături de Clara Haskil, Dinu Lipatti și Radu Lupu, va concerta la Sala Radio vineri, 17 martie 2017, în compania Orchestrei Naționale Radio.

13
/03
/17

Cu ocazia aniversării de 20 ani, Radio România Muzical organizează, în colaborare cu Muzeul Național Cotroceni, un recital susținut de pianista Luiza Borac, joi, 23 martie, de la ora 19.00. Recitalul este dedicat Centenarului Dinu Lipatti, în 19 martie împlinindu-se 100 ani de la nașterea acestui pianist-simbol pentru cultura românească, în același timp, și un compozitor inspirat.

13
/03
/17

Prima adaptare pentru operă a celebrului album rock "The Wall" al trupei britanice Pink Floyd a fost un mare succes sâmbătă la Montreal, unde a și încolțit ideea acestui concept în imaginația fondatorului formației, Roger Waters, în urmă cu 40 de ani. Basistul și creatorul Pink Floyd a fost aplaudat minute în șir în picioare.

09
/03
/17

Richard Clayderman a revenit în 2017 în România, într-un turneu organizat de Phoenix Entertainment. De Ziua Femeii, The Prince of Romance, cum este supranumit artistul francez Richard Clayderman, s-a aflat la Sala Palatului din București. Spectacolele din acest se desfășoară între 6 și 10 martie în Timișoara, Târgu-Mureș, București, Constanța și Galați.

Page 1 of 10012345...102030...Last »