Dragoste la persoana a treia. Soap opera pentru marele ecran
http://www.ziarulmetropolis.ro/dragoste-la-persoana-a-treia-soap-opera-pentru-marele-ecran/

CRONICĂ DE FILM. La aproape zece ani de la succesul său major cu „Crash”, timp în care a mai realizat alte două filme, scenaristul şi regizorul canadian Paul Haggis a revenit în 2013 cu „Third Person”, ajuns acum pe marile ecrane de la noi sub titlul mai facil de „Dragoste la persoana a treia”.

Un articol de Ionuţ Mareş|6 Iulie 2014

Haggis apelează la convenția poveștilor plasate în orașe diferite – New York, Roma și Paris, unite însă prin faptul că sunt construcția în mișcare a unui scriitor american, Michael (Liam Neeson), care le împrumută personajelor părți din biografia, temperamentul și experiențele sale.

Mai exact, Haggis folosește eterna temă a încercării de exorcizare a obsesiilor și traumelor cu ajutorul literaturii. Deloc original.

Două dintre scheletele narative sunt clar marcate (prin câteva exagerări) ca fiind ficțiuni emanate din mintea scriitorului. Într-una din povești, un american misterios (Adrien Brody) se întâlnește într-un „bar americano” din Roma cu o femeie „focoasă” (citește „decolteu generos”), țigancă din România (Katy Louise Saunders) (puțina limbă română pe care se presupune că o vorbește câteodată este de neînțeles).

Mizanscenă banală, muzică siropoasă.

În cealaltă, la New York, o tânără (Mila Kunis) care pare că i-a făcut ceva foarte rău fiului ei, aflat acum în custodia tatălui (James Franco), încearcă fără prea mare succes să-și pună viața în ordine, cu ajutorul unei avocate (Maria Bello) și a unui job de cameristă.

Ambele fire se derulează sub un pronunțat semn al secretelor care bântuie conștiința personajelor și care ajung, după ocoluri, să fie devoalate (suferința interioară este exagerat pusă în scenă, diminuându-i-se astfel impactul). Ideea pe care Michael/Haggis se străduiește să o transmită este că nimic nu este dinainte cunoscut, totul e posibil (ignorând chiar și logica), totul evoluează odată cu capriciile creatorului.

Povestea centrală este cea a scriitorului însuși, care locuiește într-un hotel din Paris, în încercarea de a depăși, prin literatură, o dramă de familie despre care aflăm în final dintr-o convorbire la telefon cu soția Elaine (Kim Basinger) și pe care până atunci doar o intuim. În acest timp, Michael este vizitat de amanta sa Anna, o jurnalistă de monden aspirantă la statutul de scriitoare, interpretată de splendida Olivia Wilde.

În cazul acestui din urmă fir narativ (Anna are la rândul ei o mare traumă, prea ușor abordată), distincția dintre realitate și ficțiune nu mai este atât de clară. În felul în care este arătată, mai mult (semi)dezbrăcată și pusă permanent pe jocul seducției, Anna pare mai degrabă o fantezie a lui Michael, deși existența ei ar putea la fel de bine să fie reală. Camera de filmat a lui Gianfilippo Corticelli adoră chipul și corpul actriței, care pare a lua parte la un pictorial cu imagini în mișcare.

Nu au prea mare importanță ambiguitățile (căutate sau nu), atât timp cât aerul pe care îl degajă întregul film este de soap opera cu pretenții ceva mai mari. Nici mizanscena (banală), nici montajul (clasic) și nici muzica (siropoasă) nu se străduiesc să arate contrariul – că am avea de-a face cu mai mult decât simple variațiuni pe o temă epuizată. Și superficial tratată.

Distribuit de Ro Image 2000 și Programs4Media, filmul poate fi văzut în cinematografe începând cu 4 iulie.

INFO

Dragoste la persoana a treia (Third Person, SUA, 2014)

Regia: Paul Haggis

Cu: Liam Neeson, Mila Kunis, Adrien Brody, Olivia Wilde

Rating: ●●○○○

Foto din „Dragoste la persoana a treia“ – captură film



23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Asociația pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie - iunie 2017 cea de-a 4-a ediție a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunțate proiecții la Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad și Vălenii de Munte.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

Page 1 of 16412345...102030...Last »