„Emoție în stare pură” şi „magie” – noua premiera a Naționalului din Timisoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/emotie-in-stare-pura-si-magie-noua-premiera-a-nationalului-din-timisoara/

Maria de Buenos Aires, noua premieră a Teatrului Naţional din Timisoara, spectacol semnat de Ada Lupu pe muzica lui Astor Piazzolla şi libretul lui Horacio Ferrer, a stârnit ropote de aplauze şi exclamaţii precum: „Emoţie în stare pură”, „magie”, „fabulos”

Un articol de Petre Ivan|23 septembrie 2014

Noua premiera a Teatrului Național din Timisoara este un spectacol în care Nuevo Tango Quintet cântă live și îi susține sonor pe actorii Sânziana Târța, Victor Bucur, Claudia Ieremia, Ion Rizea, Cristina König, Iuliana Crăescu, Corina Dohanici, Adriana Sâncrăian, Matei Chioariu, Raul Bastean, Raul Lăzărescu, Adrian Cozan, ca și pe dansatorii Cristina Daju și Silviu Gușat.

Un spectacol unde teatrul, muzica și dansul se întâlnesc în coregrafia semnată de Răzvan Mazilu, ținutele designeruluI Alina Lățan și cu pantofii speciali de dans creați de Dumitru Mihăică, în spațiul scenografic construit de Zsolt Fehervari.

Mi-am dorit foarte mult ca acest spectacol să fie mai mult decât o întâlnire între diferite forme de artă,și între artiști diferiți, mi-am dorit ca acest spectacol să fie un loc și un timp în care să ne descoperim și să trăim împreună emoții, senzații – actori, muzicieni, dansatori  și public deopotrivă; mi-am dorit ca Maria de Buenos Aires  să devină o experiență personală a fiecărui spectator în parte. Sper că am reușit și acest lucru mă face foarte fericită. – Ada Lupu, regizorul spectacolului.

Maria de Buenos Aires nu este singurul spectacol al Naționalului care se joacă cu casa închisă. La fel se întâmplă şi cu M-am hotărât să devin prost, Anna Karenina, Boala familiei M, O scrisoare pierdută sau Piața Roosevelt.

Foto: Maria de Buenos Aires, noua premiera – Adrian Pîclișan / TNTm

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.