EXIT la teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/exit-la-teatrul-odeon/

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite   vineri, 7 decembrie, ora 19.30, Sala Studio la spectacolul lectură   EXIT   de Fausto Paravidino traducerea Cerasela Barbone regia Kovács Zsuzsánna cu: Crina Mureşan, Relu Poalelungi, Sabrina Iaşchevici, Silvian Vâlcu   Spectacolul are loc în prezenţa autorului, urmat de discuţii cu publicul   INTRAREA LIBERĂ   […]

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2012

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite

 

vineri, 7 decembrie, ora 19.30, Sala Studio

la spectacolul lectură

 

EXIT

 

de Fausto Paravidino
traducerea Cerasela Barbone
regia Kovács Zsuzsánna
cu: Crina Mureşan, Relu Poalelungi, Sabrina Iaşchevici, Silvian Vâlcu

 

Spectacolul are loc în prezenţa autorului, urmat de discuţii cu publicul

 

INTRAREA LIBERĂ

 

Exit este al doilea spectacol lectură, după Nunzio de Spiro Scimone din data de 26 noiembrie, prezentat în cadrul  proiectului internaţional de promovare a dramaturgiei contemporane Fabulamundi. Playwriting Europe, organizat împreună cu Asociaţia Culturală PAV din Roma, Italia şi cu sprijinul Institutului Italian de Cultură din Bucureşti

 

Sinopsis

A şi B sunt un cuplu, dar ceva nu mai funcţionează. O chestiune de politică internă între un profesor universitar şi soţia lui. Vorbesc între ei şi cu publicul, pentru a înţelege care sunt motivele crizei care se dezvăluie a fi multiple: politica, copiii, lipsa lor, sexul, gelozia şi chiar o chestie de şosete.

Povestea lor nu pare să mai aibă soluţii de ieşire din criză, aşa că pleacă în afara casei în căutarea sinelui. Aceasta este acum o chestiune de politică externă. E inutil să spunem că în afara cuibului vor întâlni alte personaje: C, o tânără studentă şi D, un alt bărbat, care cel mai probabil este menit să fie liantul ce le uneşte destinele. Exit este o piesă profundă, delicată şi amuzantă, care ne arată încercările protagoniştilor de a ieşi dintr-o reţea strânsă de legături, sau dintr-o viaţă care nu se mai potriveşte cu aşteptările lor. Între acţiune şi naraţiune adresată publicului, căile lor avansează simultan, intersectându-se în modul cel mai neaşteptat, până la reglarea socotelilor.

 

Fausto Paravidino

S-a născut la Genovaîn 1976, iar în momentul de faţă locuieşte mai mult la Roma.La 19 ani a început să frecventeze şcoala de Recitaţie a Teatrului Stabile din Genova, apoi s-a mutat la Roma, unde a continuat să fie actor de teatru, apoi de cinema şi televiziune şi a început să scrie piese de teatru: Trinciapollo, Gabriele, 2 Fraţi, Boala familiei M, Natură moartă într-un şanţ, Alune (pentru proiectul Connection al “National Theatre” din Londra), Genova 01 (pentru Royal Court), Morbid, Exit, Cazul B, Jurnalul Marieipia, care sunt reprezentate mai peste tot în Europa şi au câştigat numeroase premii în Italia şi în străinătate.

Traduce din limba engleză mai ales opere de Shakespeare şi Pinter, a scris pentru Radio 2 şi Radio 3, iar ca regizor a pus în scenă piesele sale, dar şi ale altor autori. Primul său film ca regizor, Texas, scris împreună cu Iris Fusetti şi Carlo Orlando, a fost prezentatla Festivalul de Film dela Veneţia în 2005.

Piesa sa, Boala familiei M, a fost montată în 2008 de Radu Afrim la Teatrul Naţional din Timişoara şi în 2011 la Paris, la Comédie Française.

Piesa Exit, scrisă în 2011, a fost regizată de Paravidino însuşi la Teatro Stabile din Bolzano.

 

Kovács Zsuzsánna s-a născut în 1986, la Sf. Gheorghe. A absolvit în 2008 U.N.AT.C. I. L. Caragiale, Facultatea de Teatru, secţia Regie, iar în 2011 Masterul în Arta Regizorului de Teatru, în cadrul aceleeaşi universităţi. A montat spectacolul Nefericiţii de Füst Milán (găzduit de Teatrul Odeon), care a fost prezentat şi la Paris în cadrul „Nuits Théâtrales au Palais de Behague” şi Central Park West de Woody Allen la Godot Cafe – Teatru, București. A făcut asistenţă de regie la spectacolele Mizantropul, regia Bocsárdi László şi Pasărea Albastră, regia Victor Ioan Frunză. În 2011 a primit pentru Nefericiţii Premiul pentru cea mai bună regie şi cel mai bun spectacol la Gala Absolvenţilor.

 

Proiectul Fabulamundi. Playwriting Europe este dedicat dramaturgiei contemporane, traducătorilor, autorilor şi textelor lor.

Obiectivul constă în a crea un teritoriu comun pentru construirea unei dramaturgii europene, propunând un discurs critic asupra textelor noi de teatru printr-o platformă de confruntare şi schimb reciproc între dramaturgiile naţionale şi diversele tipologii de punere în scenă, totul pentru a individualiza diferenţele şi punctele de contact.

Traducerea textelor şi răspândirea lor este primul pas necesar pentru a începe procesul de cunoaştere şi aprofundare reciprocă între ţările europene participante. Autorii îşi vor însoţi peste hotare propriile opere, citite şi interpretate pe scenele din străinătate, şi se vor întâlni cu artiştii şi publicul ţării gazdă.

Fabulamundi doreşte astfel să contribuie la crearea unui teatru european care să fie comun şi în acelaşi timp să acumuleze experienţe, conţinuturi şi practici distinctive pentru fiecare ţară.

În această primă ediţie 2012 ţările participante la acest proiect la nivel de autori şi texte sunt: Italia, Spania, Germania şi România.

 

 

 

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.