Palmaresul festivalului de Film de la Roma
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-de-film-de-la-roma-palmaresul-celei-de-a-vii-a-editii/

Juriul celei de-a VII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film, care s-a desfăşurat la Roma în perioada 9 – 17 noiembrie, prezidat de regizorul american Jeff Nichols şi compus din Timur Bekmambetov (producător din Rusia), Valentina Cervi (actriţă, Italia), Chris Fujiwara (critic de film, director al Festivalului de la Edinburgh), Leyla Hatami (actriţă, Iran) şi […]

Un articol de Andrada Văsii|19 noiembrie 2012

Juriul celei de-a VII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film, care s-a desfăşurat la Roma în perioada 9 – 17 noiembrie, prezidat de regizorul american Jeff Nichols şi compus din Timur Bekmambetov (producător din Rusia), Valentina Cervi (actriţă, Italia), Chris Fujiwara (critic de film, director al Festivalului de la Edinburgh), Leyla Hatami (actriţă, Iran) şi P.J.Hogan (regizor, Australia), a acordat următoarele premii:

 

Premiul ‘Marc’Aurelio’ de Aur pentru cel mai bun film: „Marfa Girl” de Larry Clark, SUA

Premiul pentru cea mai bună regie: Paolo Franchi pentru „E la chiamano estate”, Italia

Premiul Special al Juriului: „Ali ha gli occhi azzurri” de Claudio Giovannesi, Italia

Premiul pentru cel mai bun actor: Jeremie Elkaim pentru „Main dans la main”, de Valerie Donzelli, Franţa

Premiul pentru cea mai bună actriţă: Isabella Ferrari pentru „E la chiamano estate”, Italia

Premiul pentru cel mai bun actor debutant: Marilyne Fontaine pentru „Un enfant de toi”, de Jacques Doillon, Franţa

Premiul pentru cel mai bun scenariu: Noah Harpster şi Micah Fitzerman-Blue pentru „The Motel Life”, SUA

Premiul pentru cea mai bună contribuţie tehnică, pentru imagine: Arnau Valls Colomer pentru „Mai morire”, de Enrique Rivero, Mexic

Premiul Publicului pentru cel mai bun film: „The Motel Life” de Alan şi Gabriel Polsky, SUA

Juriul prezidat de actorul american Matthew Modine a acordat Premiul pentru cel mai bun film de debut operei: „Ali ha gli occhi azzurri” de Claudio Giovannesi, Italia

Premiile secţiunii CineMaxxi, acordate de Juriul prezidat de regizorul scoţian Douglas Gordon

Premiul pentru cel mai bun film: „Avanti Popolo” de Michael Wahrmann, Brazilia

Premiul Special al Juriului : „Picas” de Laila Pakalnina, Letonia

Premiile secţiunii „Prospettive Italia”

Premiul pentru cel mai bun film italian a fost obţinut de opera: „Cosimo e Nicole”, de Francesco Amato

Premiul pentru cel mai bun documentar italian: „Pezzi”, de Luca Ferrari.

Sursa: Agerpres

05
/02
/17

În cadrul VAULT Festival 2017, în perioada 8-12 februarie, Atelier Studio Theatre şi Institutul Cultural Român prezintă la Londra premiera britanică a cunoscutei piese a lui Matei Vişniec „Şi cu violoncelul ce facem?”

03
/02
/17

Marele Bal al Operei din Cluj Napoca va avea loc, în acest an, pe 4 martie 2017, la un sfert de secol, de la prima ediţie. Eveniment unic de impact național, amplă manifestare cultural-artistică polivalentă şi gală dedicată valorii, devenit tradiţie la Cluj, Marele Bal al Operei ajunge la cea de-a XXII-a ediţie.

03
/02
/17

Universitatea de Arte din Târgu-Mureș și Teatrul Nottara, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură din București, prezintă miercuri, 8 februarie 2017, de la ora 19:30, în sala „George Constantin“ a Teatrului Nottara, spectacolul-lectură Dama de cupă de Gianni Spezzano, piesa câștigătoare a Concursul European de Dramaturgie PopDrama.

03
/02
/17

Teatrul Tineretului are plăcerea de a anunța cea dintâi premieră a anului 2017: Un stejar de Tim Crouch, regia Bobi Pricop. Reprezentațiile vor avea loc cu participarea extraordinară a actorilor Claudiu Bleonț și Ana Ciontea, în zilele de sâmbătă, 4 februarie, și duminică, 5 februarie, de la ora 19.00.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

03
/02
/17

Concluzie: e unul dintre cele mai frumoase, luminoase, bine jucate, credibile și emoționante spectacole pe care le-am văzut de multă vreme încoace. Simplu. Iar o prietenă actriță îmi șoptește că rar vezi mașiniștii aplaudând o piesă din culise. Înseamnă că chiar „a coborât Îngerul”. Un spectacol frumos te pune pe gânduri (nu negre), îți dă bucurie (nu -doar- hlizeală goală) și îți dă un ”ceva” pe care îl porți, apoi, cu tine ca pe o bijuterie pe dinăuntru, mult timp.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

Ștefan Bănică dă viață unui nou personaj fascinant din galeria dramaturgului Neil Simon, Jake, singurul rol masculin din piesa “Jake și femeile lui”. Piesa este regizată de Claudiu Goga, iar din distribuție fac parte: Carmen Tănase, Anca Dumitra, Andreea Vasile, Luminița Erga, Ada Galeș, Diana Roman, Nadiana Sălăgean, Roberta Mitache – femeile care populează lumea reală și imaginară a lui Jake, interpretat de Ștefan Bănică.

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.