Festivalul Naţional de Teatru a acordat premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-a-acordat-premiul-asociatiei-internationale-a-criticilor-de-teatru/

Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) a fost acordat pentru prima oară, în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Festivalul Naţional de Teatru, spectacolului „Casa M”, invitat din Chişinău, în regia Luminiţei Ţicu, şi actriţei Ioana Manciu pentru rolurile din spectacolul „Jocuri din curtea din spate” de Edna Mazya, de la Teatrul Act, […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) a fost acordat pentru prima oară, în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Festivalul Naţional de Teatru, spectacolului „Casa M”, invitat din Chişinău, în regia Luminiţei Ţicu, şi actriţei Ioana Manciu pentru rolurile din spectacolul „Jocuri din curtea din spate” de Edna Mazya, de la Teatrul Act, în regia lui Bobi Pricop.

Premiul acordat de membrii AICT poartă denumirea de Premiul Tânăra Speranţă.

Juriul care a desemnat câştigătorul distincţiei a fost format din cei trei membri ai AICT: Yun-Cheol Kim, profesor universitar la Academia Centrala de Drama din Seul (Coreea de Sud), director-fondator al publicaţiei internaţionale on-line „Critical Stages”, preşedintele AICT, Raymond Bertin, critic de teatru şi ziarist, membru al redacţiei revistei „Jeu” din Montreal (Canada) şi Octavian Saiu, teatrolog, profesor universitar, vicepreşedinte al Secţiei române a AICT.

Festivalul Naţional de Teatru s-a încheiat duminică, la Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, cu spectacolul „Măsură pentru măsură” în regia lui Silviu Purcărete, realizat la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova.

Cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru s-a desfăşurat în perioada 26 octombrie – 4 noiembrie pe nouă dintre scenele capitalei – Teatrul Naţional Bucureşti, Opera Naţională Bucureşti, Teatrul Odeon, Teatrul „Bulandra”, Teatrul Metropolis, ArCuB, Teatrul ACT, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”, Club „La Scena” – aducând în atenţia spectatorilor bucureşteni 32 de spectacole grupate în şase secţiuni.

Evenimentul a fost deschis la Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti cu spectacolul de teatru coregrafic „D’ale noastre”, realizat de Gigi Căciuleanu după texte de I.L. Caragiale.

Organizatorii festivalului au propus, în acest an, un pilon tematic central – opera regizorală a lui Silviu Purcărete, unul dintre cei mai faimoşi artişti români. Festivalul a stat, totodată, sub semnul celor doi autori cărora UNESCO le-a dedicat anul 2012: suedezul August Strindberg, comemorat la 100 de ani de la dispariţie, şi conaţionalul I. L. Caragiale, de la a cărui naştere se împlinesc 160 de ani de la naştere şi de la a cărui moarte comemorăm 100 de ani.

Alături de cele trei secţiuni ce şi-au propus să reflecte în mod specific creaţia unor personalităţi ale scenei universale, festivalului a cuprins şi un număr de spectacole semnificative pentru fizionomia stagiunii 2011/2012, grupate sub titluri generice „De toate pentru toţi”, „Actorii, în prim-plan” şi „Teatrul de mâine”.

 

Sursa: Agerpres

03
/02
/17

Teatrul Tineretului are plăcerea de a anunța cea dintâi premieră a anului 2017: Un stejar de Tim Crouch, regia Bobi Pricop. Reprezentațiile vor avea loc cu participarea extraordinară a actorilor Claudiu Bleonț și Ana Ciontea, în zilele de sâmbătă, 4 februarie, și duminică, 5 februarie, de la ora 19.00.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

03
/02
/17

Concluzie: e unul dintre cele mai frumoase, luminoase, bine jucate, credibile și emoționante spectacole pe care le-am văzut de multă vreme încoace. Simplu. Iar o prietenă actriță îmi șoptește că rar vezi mașiniștii aplaudând o piesă din culise. Înseamnă că chiar „a coborât Îngerul”. Un spectacol frumos te pune pe gânduri (nu negre), îți dă bucurie (nu -doar- hlizeală goală) și îți dă un ”ceva” pe care îl porți, apoi, cu tine ca pe o bijuterie pe dinăuntru, mult timp.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

Ștefan Bănică dă viață unui nou personaj fascinant din galeria dramaturgului Neil Simon, Jake, singurul rol masculin din piesa “Jake și femeile lui”. Piesa este regizată de Claudiu Goga, iar din distribuție fac parte: Carmen Tănase, Anca Dumitra, Andreea Vasile, Luminița Erga, Ada Galeș, Diana Roman, Nadiana Sălăgean, Roberta Mitache – femeile care populează lumea reală și imaginară a lui Jake, interpretat de Ștefan Bănică.

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.