Florica Prevenda expune ,,Obsesia Facebook’’ la Brukenthal
https://www.ziarulmetropolis.ro/florica-prevenda-expune-obsesia-facebook-la-brukenthal/

Luna aprilie aduce o nouă expoziţie semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu.

Un articol de Andrada Văsii|8 aprilie 2013

În luna aprilie 2013, Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu găzduiește expoziția “Obsesia Facebook” a artistei Florica Prevenda. 

Curator: Adrian Luca

,, Începând cu anii ’90, Florica Prevenda și-a derulat activitatea între doi poli, unul cu referire la sinele uman, inclusiv la cel personal, celălalt cu referire la societatea “on-line” ce a marcat în mod obiectiv omenirea sfârșitului de mileniu și postmileniu, din toate punctele de vedere. În tot acest timp doamna Prevenda a încercat, prin lucrările sale, să descifreze ființa umană în sine și ca rezultat al amprentei socio-culturale date de epoca în care traiește.

Printre expozițiile realizate în trecut se numară: “Chipuri fără chip” (“Faces without a Face”), ”Timp Regăsit” (“Time Regained”), “Serenitate” (“Serenity”), “Rețeaua oamenilor” (“Net People”), “Umbre ale Prezentului” (“Shadows of the Present”). Pe lânga activitatea din țară, doamna Prevenda a organizat expoziții în importante centre culturale ale lumii, cum ar fi: Bruxelles (Belgia), Amsterdam (Olanda), Milano (Italia) sau Granvillar (Franta).

Anul 2013 ne aduce o nouă expoziție semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Arta Contemporană a Muzeului Național Brukenthal din Sibiu. Facebook-ul tinde sa devină, tot mai mult, un mod de viață. Generații întregi, îndepartate ca vârsta, sunt prinse în ceea ce este recunoscută drept cea mai mare rețea de socializare din lume, cu aproape un miliard de utilizatori zilnici. Pe ălângă părțile bune ale acestor mari rețele de socializare, trebuie sa ne întrebam însă care sunt și minusurile unei rețele care își propune să devină registrul de identitate al lumii.

În expoziție, din punct de vedere tehnic, “Facebook” este entitatea umană rezultată din “bare” cromatice în relief, compuse sugestiv de la o pânză la alta, în încercarea sugerării unui traseu ideatic. Semnul folosit este chipul uman, fragmentat, abordat volumetric pe pânză.

Expoziția se constituie în grupuri de lucrări ce vor încerca sa sugereze comunicarea virtuala cu aspectele ei pozitive dar și cele negative: pozitive pentru că vizează viteza de comunicare la scară globală, negative pentru că vizează lipsa contactului uman, dimensiune ce caracterizează ființa umană în esența ei.”

Foto credit: Florica Prevenda

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.

19
/08
/22

Ai Weiwei, unul dintre cei mai mari artiști ai secolului XXI, rememorează istoria vieții sale și a tatălui său în volumul autobiografic „1000 de ani de bucurii și dureri” (Editura Trei, 2022), oferind în același timp o captivantă incursiune în istoria recentă a Chinei.