Grace of Monaco, primit cu râsete, ironii şi critici
https://www.ziarulmetropolis.ro/grace-of-monaco-primit-cu-rasete-ironii-si-critici/

Filmul „Grace of Monaco”, cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

Un articol de Petre Ivan|15 mai 2014

Grace of Monaco este un film uşurel, modern, într-un decor elegant (…) şi în multe locuri este teribil de comic. Problema este că nu s-a vrut a fi o comedie”, se arată într-o recenzie a publicaţiei Empire’s Damon Wise, informează bbc.co.uk, citat de Mediafax.

„Ca şi Grace Kelly, vedeta care a renunţat la Hollywood şi se luptă să găsească un sens al vieţii ca prinţesă de Monaco, Kidman se străduie cu aplomb să găsească tonul firesc. Dar proiectul pare lipsit de logică, în ciuda prezenţei lui (Olivier, n.r.) Dahan ca regizor, realizatorul filmului «La vie en rose»”, afirmă Fionnuala Halligan în cronica din revista Screen Daily.

Dacă unii critici au considerat filmul comic, Stephen Dalton, de la Hollywood Reporter, l-a considerat „plictisitor”, afirmând că este „o operă teatrală, insipidă, care a generat mai multă dramă în jurul său decât pe ecran. Este posibil să faci un film plictisitor dintr-un material bogat, suculent în intrigi? Aşa se pare”, a declarat Dalton.

Amplasat în anii ’60, filmul realizat de Olivier Dahan urmăreşte primii ani ai lui Grace Kelly ca prinţesă a principatului Monaco, într-o perioadă în care a fost tentată să se întoarcă la Hollywood, după ce a primit o ofertă din partea lui Alfred Hitchcock pntru a juca în filmul „Marnie”.

Filmul a fost, de asemenea, criticat de prinţul Albert al II-lea de Monaco şi de cele două surori ale sale, prinţesele Caroline şi Stéphanie, care au considerat că este bazat pe „referinţe istorice eronate şi îndoielnice”, catalogând acest lungmetraj drept „o farsă”.

Pe de altă parte, Nicole Kidman, care interpretează rolul lui Grace Kelly în film, a spus la conferinţa de presă de miercuri că „Grace de Monaco” a fost realizat fără nicio rea intenţie la adresa familiei regale.

„Bineînţeles că sunt tristă, deoarece filmul nu are nicio rea intenţie faţă de această familie, mai ales faţă de Grace şi Rainier. Am un mare respect pentru modul în care se simt (urmaşii acestora, n.r.) şi aş vrea să le spun că am interpretat acest rol cu multă dragoste”, a afirmat Nicole Kidman.

Grace Kelly a murit într-un accident de maşină în 1982. Prinţul Albert al II-lea a urcat pe tronul principatului Monaco după moartea tatălui său, Rainier, în 2005.

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes, care a debutat miercuri seară, se va încheia pe 25 mai.

Foto cu Grace of Monaco – Cinemagia

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.