Hilary Mantel, recompensată cu Costa Book Award pentru cel mai bun roman din 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/hilary-mantel-recompensata-cu-costa-book-award-pentru-cel-mai-bun-roman-din-2012/

Scriitoarea britanică Hilary Mantel a fost recompensată cu prestigiosul premiu literar Costa Book Award pentru cel mai bun roman pe 2012, ce i-a fost acordat pentru volumul „Bring Up The Bodies”, un roman istoric despre viaţa lui Thomas Cromwell, recompensat anul trecut şi cu Booker Prize.   Potrivit Reuters, femeile au fost marile câştigătoare la […]

Un articol de Andrada Văsii|10 ianuarie 2013

Scriitoarea britanică Hilary Mantel a fost recompensată cu prestigiosul premiu literar Costa Book Award pentru cel mai bun roman pe 2012, ce i-a fost acordat pentru volumul „Bring Up The Bodies”, un roman istoric despre viaţa lui Thomas Cromwell, recompensat anul trecut şi cu Booker Prize.

 

Potrivit Reuters, femeile au fost marile câştigătoare la ediţia din acest an a Costa Book Award, întrucât ele s-au impus pentru prima dată în istoria acestui premiu literar la toate cele cinci categorii.

Astfel, romanul scris de Hilary Mantel – prima scriitoare din istorie care a câştigat de două ori Man Booker Prize – s-a impus în acest an în faţa volumelor „The Heart Broke”, de James Meek, şi „Life! Death! Prizes!”, de Stephen May.

„Bring Up The Bodies”, de Hilary Mantel, este cel de-al doilea volum din trilogia ei consacrată lui Thomas Cromwell. Scriitoarea britanică a câştigat Man Booker Prize şi în 2009, cu „Wolf Hall”, primul volum din această trilogie dedicată consilierului regelui Henric al VIII-lea.

Soţii Mary şi Bryan Talbot s-au impus la categoria „cea mai bună biografie”, cu volumul „Dotter of her Father’s Eyes”, o biografie a fiicei scriitorului James Joyce.

Jurnalista şi romanciera Francesca Segal s-a impus la categoria „cel mai bun scriitor debutant” cu volumul „The Innocents”, a cărui acţiune este plasată într-o comunitate evreiască din nord-vestul Londrei.

Poeta scoţiană Kathleen Jamie a câştigat premiul pentru poezie, cu cel mai recent volum al ei, intitulat „The Overhaul”.

Graficiana şi scriitoarea Sally Gardner a triumfat la categoria „cea mai bună carte pentru copii”, graţie volumului „Maggot Moon”.

În 2012, Costa Book Award la categoria „cel mai bun roman” i-a revenit romancierului Andrew Miller pentru volumul „Pure”, recompensat ulterior şi cu Costa Book of the Year Award.

Costa Book Awards, care se acordă pentru cinci categorii de opere literare, recompensează volumele publicate în anul precedent, scrise de autori care locuiesc în Marea Britanie şi în Irlanda. Câştigătorul fiecărei categorii primeşte un cec de 5.000 de lire sterline (6.168 euro), iar câştigătorul Costa Book of the Year – ce va fi anunţat pe 29 ianuarie – este recompensat cu 30.000 de lire sterline (37.000 euro).

Prestigioasele premii Costa Book au fost cunoscute până în 2006 drept premiile Whitbread. Numele distincţiilor, create în 1971, a fost schimbat în 2007, pentru că Societatea Whitbread, activă în domeniul hotelier, a decis să se retragă din poziţia de sponsor. În prezent, premiile sunt sponsorizate de Costa Coffee, o filială a Whitbread.

 

 

Sursa: Mediafax

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.