HOP, ziua doi. Încotro merge teatrul românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/hop-ziua-doi-incotro-merge-teatrul-romanesc/

Miercuri, în cea de-a doua zi a Galei HOP, au participat la individual: Dana Marineci, Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu.

Un articol de Andrei Crăciun|11 septembrie 2014

Pentru proba impusă (imitarea unui personaj, a unui alt actor sau chiar a unui personaj de desene animate) au urcat scena de la Vox Maris: Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu, Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Anca Pascu, Cosmina Rusu.

În secțiunea grup/spectacole, ne-am putut delecta cu Feromonii (de Theo Herghelegiu), în regia lui Vlad Volf, cu Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Ada Lupu, Anca Pascu și Cosmina Rusu. A fost un spectacol care i-a lăsat fiecăruia dintre actori șansa unui monolog cu care să convingă juriul (Gianina Cărbunariu, Ana Ularu, Tudor Giurgiu, George Mihăiță, Ioana Marchidan).

S-au remarcat următoarele aspecte: tinerele absolvente de la Iași (Acalfoae, Pascu, Rusu) și-ar fi dorit să fie prezentate la HOP de Marius Manole, un veritabil idol în teatrul tânăr. N-au fost. Le-a prezentat același șarmant Pavel Bartoș.

Răzvan Corneci a făcut un foarte convingător Bod Dylan (așa cum a fost el interpretat de Cate Blanchett în I’m Not There), Ana Maria Bercu a fost din nou la înălțime imitând-o pe Ella Fitzgerald (puteți paria linișiți pe viitorul acestei actrițe!), Cătălin Asanache a avut ambiția să se apropie de Al Pacino în “Avocatul diavolului”, Andrea Bokor a reușit să-și puncteze foarte bine calitățile (deloc puține!), chiar dacă în proba la alegere a jucat în limba maghiară, Andrei Morariu a intrat cu succes în hainele lui Charlie Chaplin, Petruț Butuman s-a jucat de-a Gigi Becali, mă-nțelegi?

Alexandra Acalfoae - Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae – Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae și Anca Pascu și-au arătat atuurile, fiind cât se poate de Amy Winehouse și de Marilyn Monroe. Cosmina Rusu a fost o foarte energică Tina Turner, smulgând deja caracterizarea de veritabilă Magda Catone a tinerei generații.

Încotro se îndreaptă teatrul românesc? Se schimbă – e clar – nu doar generațiile, ci și direcțiile, interesele tinerilor actori (cei mai mulți au interpretat și într-o engleză fluentă, spre încântarea regizorilor și producătorilor de film). Directorul artistic al festivalului, Radu Afrim, le-a lăsat libertate totală, să pună în scenă ce îi reprezintă, să cânte muzica lor și chiar dacă de cele mai multe ori nu era de acord cu ea, nu i-a oprit, n-a intervenit decât atunci când simțea că și-ar face groaznice deservicii.

Tinerii actori nu sunt nici mai talentați, nici mai puțin talentați decât cei de acum zece sau cei de acum douăzeci sau chiar patruzeci de ani. Sunt oamenii timpului lor, sunt pur și simplu altfel, cu totul altfel. Și, așa cum remarca tot Afrim, în Occident se pun tot mai des în scenă musicaluri și tot mai puține piese de artă. Mai devreme decât credeți, drumul acesta se va urma și-n România.

Fotografii de la Gala Hop – Maria Ştefănescu

03
/12
/17

ANCHETĂ Vă prezentăm cinci dintre cei mai promiţători tineri regizori români de film ai momentului. Nu au debutat încă în lungmetraj, dar sunt şanse mari - scurtmetrajele lor stau deja mărturie - să tot auzim de ei în anii următori: Octav Chelaru, Ana-Maria Comănescu, Ruxandra Ghiţescu, Roxana Stroe şi Andrei Tănase.

06
/09
/17

Între 7 și 10 septembrie, trăim într-un oraș al dansului, datorită Bucharest International Dance Film Festival, care ne propune cele mai atrăgătoare filme de dans ale momentului. Despre provocările unui astfel de eveniment, am stat de vorbă cu coregrafa și regizoarea Simona Deaconescu, cofondatoare a festivalului ajuns la a treia ediție.