HOP, ziua doi. Încotro merge teatrul românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/hop-ziua-doi-incotro-merge-teatrul-romanesc/

Miercuri, în cea de-a doua zi a Galei HOP, au participat la individual: Dana Marineci, Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu.

Un articol de Andrei Crăciun|11 septembrie 2014

Pentru proba impusă (imitarea unui personaj, a unui alt actor sau chiar a unui personaj de desene animate) au urcat scena de la Vox Maris: Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu, Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Anca Pascu, Cosmina Rusu.

În secțiunea grup/spectacole, ne-am putut delecta cu Feromonii (de Theo Herghelegiu), în regia lui Vlad Volf, cu Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Ada Lupu, Anca Pascu și Cosmina Rusu. A fost un spectacol care i-a lăsat fiecăruia dintre actori șansa unui monolog cu care să convingă juriul (Gianina Cărbunariu, Ana Ularu, Tudor Giurgiu, George Mihăiță, Ioana Marchidan).

S-au remarcat următoarele aspecte: tinerele absolvente de la Iași (Acalfoae, Pascu, Rusu) și-ar fi dorit să fie prezentate la HOP de Marius Manole, un veritabil idol în teatrul tânăr. N-au fost. Le-a prezentat același șarmant Pavel Bartoș.

Răzvan Corneci a făcut un foarte convingător Bod Dylan (așa cum a fost el interpretat de Cate Blanchett în I’m Not There), Ana Maria Bercu a fost din nou la înălțime imitând-o pe Ella Fitzgerald (puteți paria linișiți pe viitorul acestei actrițe!), Cătălin Asanache a avut ambiția să se apropie de Al Pacino în “Avocatul diavolului”, Andrea Bokor a reușit să-și puncteze foarte bine calitățile (deloc puține!), chiar dacă în proba la alegere a jucat în limba maghiară, Andrei Morariu a intrat cu succes în hainele lui Charlie Chaplin, Petruț Butuman s-a jucat de-a Gigi Becali, mă-nțelegi?

Alexandra Acalfoae - Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae – Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae și Anca Pascu și-au arătat atuurile, fiind cât se poate de Amy Winehouse și de Marilyn Monroe. Cosmina Rusu a fost o foarte energică Tina Turner, smulgând deja caracterizarea de veritabilă Magda Catone a tinerei generații.

Încotro se îndreaptă teatrul românesc? Se schimbă – e clar – nu doar generațiile, ci și direcțiile, interesele tinerilor actori (cei mai mulți au interpretat și într-o engleză fluentă, spre încântarea regizorilor și producătorilor de film). Directorul artistic al festivalului, Radu Afrim, le-a lăsat libertate totală, să pună în scenă ce îi reprezintă, să cânte muzica lor și chiar dacă de cele mai multe ori nu era de acord cu ea, nu i-a oprit, n-a intervenit decât atunci când simțea că și-ar face groaznice deservicii.

Tinerii actori nu sunt nici mai talentați, nici mai puțin talentați decât cei de acum zece sau cei de acum douăzeci sau chiar patruzeci de ani. Sunt oamenii timpului lor, sunt pur și simplu altfel, cu totul altfel. Și, așa cum remarca tot Afrim, în Occident se pun tot mai des în scenă musicaluri și tot mai puține piese de artă. Mai devreme decât credeți, drumul acesta se va urma și-n România.

Fotografii de la Gala Hop – Maria Ştefănescu

20
/07
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI  Denisa Nicolae, actriţă. 29 de ani. Parteneră în teatru, dar şi pe scena vieţii, cum frumos spune şi clişeul, a actorului Liviu Romanescu. Activează împreună în Vanner Collective, o întreprindere teatrală co-întemeiată de Liviu. Aşa a învăţat el în Anglia, unde a făcut carte (teatru!) pe la Oxford, că e bine.

05
/07
/16

NOUA GENERAȚIE DE ACTORI. Liviu Romanescu, tânăr actor român. Până-n 30. Cunoscut pentru rolurile din “Emancipare” (Teatrul de Comedie) sau “Lungs” (Green Hours) sau „Paganini” (Metropolis). A studiat la UNATC, dar și la Oxford. Este co-fondator al unei companii de teatru româno-britanice, aflată la început de drum. Liviu Romanescu, moldovean la bază. De la Iași. Noua generație.

06
/04
/16

Continuăm campania „100 de tineri artişti pentru 100 de ani de România“ cu un nou interviu-portret. Ilona Brezoianu, douăzeci şi şase de ani. Actriţă în mare vogă la Bucureşti. Face furori, la Godot, cu spectacolul “Fata din Curcubeu”, de Lia Bugnar. În curând, o veţi vedea şi pe marile ecrane, în noul lungmetraj al lui Cristi Puiu. Ilona, aşadar.

06
/09
/15

Gala Tânărului Actor HOP va avea loc la Costineşti, între 8 şi 11 septembrie 2015 şi este organizată de UNITER şi Vox Maris Grand Resort. Site-ul Uniunii Teatrale din România, www.uniter.ro, i-a prezentat în ultima lună pe tinerii calificați în marea finală, printr-o serie de interviuri. Ziarul Metropolis vă arată ce au răspuns zece dintre ei, la întrebarea: „de ce te-ai făcut actor/actriță?“

31
/08
/15

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Lia Sinchevici (25 spre 26 de ani). Actriţă. Basarabeancă. Finalistă în acest an la Gala  HOP, care urmează să aibă loc la Costineşti. A jucat deja în filme de serie B. A jucat şi cu Jean-Claude Van Damme, şi cu Shia LaBeouf. Acum îşi construieşte un nume în teatrul românesc. Cum? Lia Sinchevici e – toată – o poveste.

30
/08
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Astăzi vi-l prezentăm pe Andrei Huțuleac (douăzeci și patru de ani), actor, pe la Metropolis, pe la Godot, pe la Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”. Un actor, dar și un personaj, căci Huțuleac este, dacă nu știați, și puțin cam poet.

02
/08
/15

Mădălina Craiu (douăzeci și patru de ani), actriță. Joacă în “Paravan. Două telefoane”, la Godot, și în “Steaua fără nume”, la Centrul Cultural pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu”. Și în filme. Am prins-o, greu, între filmări la două scurt-metraje. A fost, anul trecut, una dintre vedetele serialului de televiziune “Umbre” (produs și difuzat de HBO).

07
/06
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Letiția Vlădescu (27 de ani). O știți din “Peretele”, musicalul de la Teatrul Metropolis. Letiția provine dintr-o familie de muzicieni și până să dea la Teatru a studiat vioara. Sora ei este pianista Cezara-Lucia Vlădescu. În prezent, pe Letiția o mai puteți vedea și la Teatrul Mignon, dar și la Operetă.

27
/05
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Alexandru Unguru a fost cercetător universitar, are un doctorat în arta actorului și joacă la Teatrul Odeon din Bucureşti.  În ultimul an, a scris nouă piese pe care le-a montat în teatrul independent. “De veghe în lanul de ocară”,  „Akasă”, “Declick”,  „Köln”, „Ka-chiiing!”, “Doi și un Tulnik” sunt câteva dintre ele.