Impro’Velo’City – de ce improvizaţie?
https://www.ziarulmetropolis.ro/improvelocity-de-ce-improvizatie/

În ultimii ani, pe piaţa de entertainment din Bucureşti (şi nu numai) au apărut numeroase echipe şi trupe de teatru, de stand-up comedy şi de improvizaţie. Publicul, însă, cere tot mai mult.

Un articol de Petre Ivan|1 aprilie 2014

 

Spectatorii au demonstrat o nevoie tot mai acută şi mai crescândă de a se relaxa, de a râde şi de a uita de problemele acestui cotidian apăsător şi sufocant ce-i înconjoară. Astfel, a luat naştere o nouă trupă de improvizaţie. De ce „astfel”? Pentru că membrii grupului şi-au dorit exact asta: să le ofere spectatorilor şi consumatorilor de divertisment un mod alternativ de a-şi petrece timpul liber.

Şi totuşi, de ce o nouă trupă de improvizaţie? Pentru că Impro’Velo’City aduce un plus de energie, un suflu tineresc de bucurie a jocului. Trupa „Impro’velo’city” s-a format în 2013, la iniţiativa tânărului şi talentatului actor Antonio-Tadeus Mincă (colaborator al Teatrului Masca, din Bucureşti), care şi-a adunat câţiva colegi de breaslă la fel de tineri şi de dăruiţi, pentru a construi o trupă de improvizaţie inedită, inovatoare şi imaginativă.

Trupa are în componenţă şase actori: Ştefania Antonescu, Viorela Diac, Ana Maria Iordache, Mihaela Puiu, Antonio-Tadeus Mincă şi Adrian Rădulescu, „acompaniaţi” de Tudor Sicomaş, care asigură sunetul spectacolului.

_MG_2090

Fiecare dintre aceşti tineri artişti au grijă ca, la fiecare spectacol „Impro’velo’city” să-şi încânte publicul cu umor de cea mai bună calitate. Jocurile de improvizaţie pe care le propune trupa sunt uşor de recunoscut pentru consumatorii obişnuiţi ai teatrului de improvizaţie. Spectacolele trupei sunt caracterizate de suflul tineresc şi de energia debordantă, alături de pasiunea şi de entuziasmul depuse de talentaţii protagonişti.

Ce se întâmplă, însă, la un spectacol de improvizaţie? În primul rând, nimic nu este prestabilit. Căci altfel nu ar fi vorba de improvizaţie! Actorii se antrenează, într-adevăr, un timp îndelungat, însă nimeni nu poate şti rezultatul final.

Trupa vă invită vineri, 4 aprilie, de la ora 20.00, la Centrul Cultural Artidava, pe strada Henri Coandă nr. 38, Bucureşti, la o imensă porţie de râs, la o gură proaspătă de voie bună, astfel încât să vă delectaţi cu rafinatele arome de umor şi cu zefirul talentelor unor tineri artişti frumoşi (la figurat, căci la propriu rămâne să vă convingeţi singuri).

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!