Intr-un an se vor retrage de pe piata cartile care apar cu un ziar
http://www.ziarulmetropolis.ro/intr-un-an-se-vor-retrage-de-pe-piata-cartile-care-apar-cu-un-ziar/

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România. “Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă […]

Un articol de Andrada Văsii|28 Noiembrie 2012

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România.

“Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă în următorul an, adică nu se vor mai publica titluri noi. Vor mai fi şi excepţii, în sensul că se va mai găsi câte unul care să publice o carte la câteva luni. Fenomenul de carte cu ziarul e cam pe final“, a spus Mario De Mezzo, care ocupă şi funcţia de director general al grupul editorial ALL.

El a explicat că editurile care publicau cărţi pentru ziare aveau tiraje de 100.000 de exemplare pentru un titlu, din care au vândut aproximativ 40.000 în ultimii ani, şi-au acoperit costurile de producţie, dar au rămas 60.000 de cărţi în depozite. Cu fiecare an care trece acele cărţi devin mai greu vandabile şi ajung, astfel, să fie scoase la vânzare cu trei lei exemplarul.

“Cea mai mare problemă cu aceste cărţi este că învaţă publicul cu o mentalitate greşită. Ajung să nu aprecieze cartea la valoarea ei şi aşteaptă s-o ia cu trei lei. În momentul în care scoţi o carte într-un tiraj de 100.000 de exemplare, din 40.000, pe care le vinzi la preţ normal, ţi-ai acoperit costurile de tiraj şi poţi da cartea cu oricât, şi cu un leu. Dacă o dă cu un leu, are un leu profit. Dar când scoţi o carte normală cu un tiraj de 2.500 de exemplare, pentru că ăsta e tirajul mediu în România, n-o poţi vinde cu trei lei, pentru că nu-ţi scoţi drepturile de autor, nu-ţi scoţi depozitare, transport… Trebuie să coste peste 20, în funcţie de calitate, de tipar“, a spus preşedintele Uniunii Editorilor din România (UER).

Acesta crede că fenomenul cărţilor apărute cu ziare s-a întors deja împotriva editorilor. Piaţa s-a suprasaturat, iar acum există o inflaţie de titluri într-un tiraj de inflaţie.

Pentru a deveni rentabile la preţuri mici, cărţile respective au fost publicate în tiraje de 60.000-100.000 de exemplare. Cărţile cu ziarele au început cu tiraje de 120.000 de exemplare, iar în prezent au scăzut pe la 40.000.

“Publicul de carte cu ziarul e un public aparte. O parte mare nu ar fi intrat în librării şi cumpără cărţi doar pentru colecţie. Din cei care au cumpărat cărţi cu ziare o parte ar fi intrat în librării, sub 30% după estimarea mea, deci ne-au luat şi nouă din public. Cei care au cumpărat pentru colecţie şi-au cam umplut rafturile. Cât să cumperi? Cumperi 10, 20, 30… Şi-au făcut plinul. Şi-au luat şi ei trei metri de cărţi şi s-au oprit. Acum nu mai cumpără la fel de mult nici ei şi nu mai ai cu ce să-i atragi. Oamenii nu mai cumpără şi au rămas stocuri foarte mari nevândute, de zeci de mii pe titluri. Editurile încearcă să scoată nişte bani şi din ele, vânzându-le cu trei lei. Dar tocmai cele de trei lei canibalizează cărţile lor care se vând cu 20-30 de lei. Trebuie să fii dispus să îngropi un titlu pe care îl scoţi cu ziarele. Cinci ani nu-l mai vinzi. Ziarul nu pierde nimic din afacerea asta, ci doar editurile“, a afirmat De Mezzo.

El crede că pe piaţă mai sunt încă cel puţin câteva sute de mii de cărţi, în librării, supermarketuri şi depozite.

 

 

Sursa: Mediafax

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

O cărticică scrisă în 1943 de Antoine de Saint-Exupery, pasionat aviator, autor de cărţi de aventuri şi amintiri, reporter de război, avea să devină cea mai celebră operă literară de limbă franceză din secolul XX şi să creeze un simbol cu valoare de cult. După succesul înregistrat la Cluj Napoca si Brașov, unde s-au jucat cate doua reprezentații cu casa închisă, "Micul Print" pornește mai departe în călătorie, oprindu-se si la Alba Iulia și Sibiu.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

17
/02
/17

Într-o zi de 17 februarie avea loc, la Milano, premiera mondială a operei "Madame Butterfly" de Puccini. Tot într-o zi de 17 februarie încetau din viață Giordano Bruno (susţinător al teoriei coperniciene conform căreia Pământul şi celelalte planete se rotesc în jurul Soarelui şi în jurul propriilor axe) și celebrul dramaturg francez Moliere (Jean Baptiste Poquelin).

Page 1 of 59412345...102030...Last »