Ivanov- o poveste autentică despre neîncetata luptă dintre parvenire şi dreptate
http://www.ziarulmetropolis.ro/ivanov-o-poveste-autentica-despre-neincetata-lupta-dintre-parvenire-si-dreptate/

Următoarea reprezentaţie a piesei Ivanov în regia lui Andrei Şerban va fi pe 28 ianuarie ora 18:30 la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu, din proximitatea parcului Grădina Icoanei. Este bine când unica soluţie pentru o seară ceţoasă de ianuarie este o piesă de teatru, pe care o ştii cel puţin după rezonanţa numelui regizorului şi […]

Un articol de Judy Florescu|18 Ianuarie 2013

Următoarea reprezentaţie a piesei Ivanov în regia lui Andrei Şerban va fi pe 28 ianuarie ora 18:30 la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu, din proximitatea parcului Grădina Icoanei.

Este bine când unica soluţie pentru o seară ceţoasă de ianuarie este o piesă de teatru, pe care o ştii cel puţin după rezonanţa numelui regizorului şi a celor din distribuţie, dar la care mergi poate pentru a-ţi forma,  sau reforma, propria idee despre Cehov, teatru şi particularităţile sale.

Pe regizorul Andrei Șerban am avut ocazia să îl văd şi să îl ascult în conferinţa intitulată „Despre Cehov sau Cine mai vrea să meargă la Moscova?”, ce a avut loc în Sala Atelier de la Teatrul Naţional Bucureşti în ianuarie 2011. Andrei Şerban ne-a povestit despre montarea piesei Ivanov, despre faptul că Teatrul Bulandra şi-a închis Sala Toma Caragiu de la Grădina Icoanei pentru repetiţiile sale şi că personajul principal numit în buletin tot Ivanov.

“ Exact ca în viaţă, poţi avea milă şi tandreţe faţă de altcineva cinci minute, dar după aia, gata, tot la tine te gândeşti.Poate dumneavoastră sunteţi mai buni.” (Andrei Şerban, DVD, Conferinţele TNB, 2011)

Nu am simţit când au trecut cele 4 acte ale piese întinse pe trei ore şi jumătate de emoţii aprinse şi stinse cu replici foarte actuale despre neîmplinirea umană şi de căile abordate pentru obţinerea desăvârşirii sufleteşti, materiale şi a ecunoaşterii sociale. Actorii sunt frumoşi fiindcă întrr-o simplă vorbă surprinzi mai multe emoţii; chiar şi când plâng sunt frumoşi-  acel tablou al expresivităţii lor rămâne cumva intact şi continuă să te inspire şi după terminarea piesei.

Energia supremă şi vitalitatea incandescentă cu care ne învăluie domnul Victor Rebengiuc, prin fiecare reacţie, mimică şi joc scenic sunt ca o lecţie de viaţă, iar dintre replicile personajului său, Contele, carismatic şi profund, mi-au rămas întipărite în suflet:

“ Mai rău decât e, nu are cum să fie. „

„Când ai speranţă suporţi şi bătrâneţea. „

„E bine de tine că nu ai nici o concepţie despre viaţă.”

Nu ştiu dacă există o relaţie în sine a actorilor cu personajele lor, dacă există o înţelegere reciprocă între cele două părţi sau un acord de punere în valoare  a operei artistice, totuşi un lucru rămâne de netăgăduit: unii oameni se nasc pentru a ne impresiona permanent, pur şi simplu;  reprezintă un model de eleganţă şi vivacitate în modelarea artei pe scenă, iar noi suntem suficient de norocoşi să asistăm la făurirea ei.

08
/12
/16

Final de decembrie, cu 27 de ani în urmă, la radio, după ani, grei, se difuzează un colind cântat de corul Madrigal. Doi bărbați, tata și fratele lui, oameni destul de greu de impresionat – pentru că viața avusese grijă să-i călească suficient - plângeau discret, privind spre focul din sobă.

08
/12
/16

Considerată o revelație a cinematografiei europene, actrița Ada Condeescu, starul din “Eu când vreau să fluier, fluier”, “Loverboy” sau “Dincolo de calea ferată”, debutează cu un prim proiect fotografic, expoziția “Colentina”, care va fi vernisată joi, 15 decembrie, de la ora 18.30, la Galeria Rotenberg-Uzunov din București.

08
/12
/16

Un tablou al pictorului belgian James Ensor, "Squelette arrętant masques" ("Schelet oprind măștile"), a fost achiziționat, miercuri, pentru suma de 7,4 milioane de euro, un record mondial pentru o lucrare a artistului, în cadrul unei vânzări organizate de casa de licitații Sotheby's la Paris

07
/12
/16

A fost o vreme când ideea de a te cultiva, de a înţelege arta în accepţia ei cea mai diversă, apoi de a colecţiona opere de valoare şi a le expune îi cuprinsese şi pe români. Între aceştia, Anastisie Simu, de obârşie balcanică, cu proprietăţi bine gospodărite în judeţele Teleorman şi Brăila, decide, în 1910, să întemeieze un muzeu.

07
/12
/16

„La UNTEATRU, luna decembrie e o lună ca oricare altă. Tot cu cadouri, tot cu mult teatru, cu multă muzică, tot cu bucurie și amintiri minunate. Sperăm că ultima lună din an să fie plină de daruri din care să facem și noi parte. Fă-ți cadou o experiență!” - iată provocarea lansată de Andreea și Andrei Grosu, regizori și fondatori UNTEATRU.

07
/12
/16

Proiecția filmului „Biserici de lemn din România – un documentar”, va avea loc joi, 15 decembrie, de la ora 12, la Cinemateca Eforie din București. Filmul se proiectează în cadrul celei de-a XI-a ediții a IPIFF – „Festivalul Indie al Producătorilor de Film Independenți”.

07
/12
/16

Anul 2099, toamna târziu, la o şcoală din Bucureşti (în continuare capitala României, cele mai apropiate capitale ale unor state vecine sunt Viena şi Moscova) mai mulţi adolescenți discută, la ora de istorie, despre eroii neamului din ultimele două secole.

06
/12
/16

Iubitorii de carte sunt invitați în această seară (5 decembrie), de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, la lansarea romanului “Inocenţii” de Ioana Pârvulescu. Alături de autoare vor fi prezenţi: Adriana Bittel, Tania Radu, Dan C. Mihăilescu, Mircea Cărtărescu şi Lidia Bodea. Lansarea va fi urmată de o sesiune de autografe.

06
/12
/16

Pentru a celebra aniversarea a 60 de ani de existenţă, Comisia Naţională a României pentru UNESCO organizează proiectul „Porţi deschise la CNR UNESCO”. În cadrul acestuia, se vor desfăşura, la sediul din str. Anton Cehov nr. 8, până pe 15 decembrie, o serie de evenimente care să aducă în atenţia publicului rolul UNESCO în promovarea colaborării între naţiuni prin cultură, educaţie, ştiinţă, comunicare şi informare.

06
/12
/16

Audiția Națională se adresează tinerilor actori cu vârsta până în 35 de ani, studenților din ultimul an de studiu (anul III – Licență; anii I și II – Master) și absolvenților Facultăților de Teatru din toată țara. Nu există condiții restrictive referitoare la statutul profesional - angajat, independent etc.

Page 1 of 57712345...102030...Last »