Julianne Moore, lăudată de Cronenberg / Maps to the Stars
https://www.ziarulmetropolis.ro/julianne-moore-laudata-de-cronenberg-maps-to-the-stars/

Satiră cinematografică la adresa lumii showbiz de la Hollywood, Maps to the Stars a fost considerat de presă drept cel mai bun film al regizorului din ultimii zece ani. De săptămâna trecută rulează în toate cinematografele din România, distribuit de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|4 noiembrie 2014

Julianne Moore, premiul pentru “Cea mai bună actriţă” la Cannes 2014, are rolul principal în cel mai recent lungmetraj al lui David Cronenberg, Maps to the Stars / Hărţi către stele.

Aceasta interpretează rolul Havanei Segrand, o starletă cam trecută de la Hollywood, a cărei carieră este în declin. Mama ei, Clarice, a fost o vedetă cu un succes mult mai mare, iar acum fiica este disperată că s-ar putea să nu iasă niciodată din umbra mamei.

Julianne Moore a fost primul actor cooptat în proiectul Maps to the Stars, cu câţiva ani buni înainte de filmare. “Au fost de-ajuns două nume pentru a mă convinge pe loc să intru în acest proiect: David Cronenberg şi Bruce Wagner”, spune actriţa.

“Tot timpul mi-am dorit să lucrez cu David. Iar Bruce este atât de creativ în scris, cu o imaginaţie atât de bogată… Şi ştie cum să potrivească ridicolul cu sublimul. Ai momente de comedie la cel mai înalt nivel, pentru ca mai apoi totul derapează în noir, în dramatic.”Juliane Moore

Actriţa consideră că Maps to the Stars este o cronică despre cum ne trăim viaţa astăzi, dar totul refractat prin lentilele unei vedete. Portretul Havanei Segrand, din perspectiva actriţei care o interpretează, este un amalgam de persoane pe care Julianne Moore le-a cunoscut şi observat de-a lungul carierei.

“Havana e o tipă care trăieşte în lumea ei imaginară, izolată complet. E foarte supărată pe mama ei din cauză că, spune ea, a abuzat-o în copilărie. A trăit întotdeauna în umbra mamei, aşa că în mintea ei e un haos freudian”, spune Julianne.

După filmări, degizorul Cronenberg remarca la Julianne Moore un amănunt interesant: “Julie e atât de amuzantă, de pricepută şi de agilă: o dată ce a pătruns în pielea personajului nu mai e nevoie de prea multă îndrumare. Şi nu e chiar uşor pentru o actriţa să poată juca rolul unei actriţe. De fapt, mulţi actori chiar refuză să joace roluri de actori”.

Maps to the Stars a avut iniţial un fake working title

Pentru a nu atrage atenţia fanilor şi a păstra o cât mai mare discreţie asupra proiectului, echipa lui Cronenberg a lucrat într-o primă etapă cu un fake working title. Astfel, Maps to the Stars s-a numit iniţial Bailey’s Quest, aşa cum apare de la un anumit moment şi pe site-ul IMDb.

foto: Julianne Moore, Maps to the StarsDaniel McFadden, Caitlin Cronenberg

28
/02
/17

Între 28 martie și 2 aprilie, în parteneriat cu Arsenal - Institute for Film and Video Art și cu sprijinul generos al Goethe-Institut, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF oferă publicului românesc rara oportunitate de a viziona câteva dintre cele mai provocatoare titluri din selecția prestigiosului Festival Internațional de Film de la Berlin, din secțiunea sa de avangardă: Berlinale Forum Expanded.

28
/02
/17

„Moonlight” / „În lumina lunii” a câștigat, ieri dimineață, premiul pentru Cel mai bun film la cea de-a 89-a ediție a galei Premiilor Oscar. Drama scrisă și regizată de Barry Jenkins a mai obținut statuetele pentru Cel mai bun actor în rol secundar (Mahershala Ali) și Cel mai bun scenariu adaptat (Barry Jenkins). Din 10 martie, Moonlight poate fi văzut în cinematografele din țară, distribuit de Transilvania Film.

28
/02
/17

CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN Despre filmul maghiar câştigător al Ursului de Aur, „A Teströl és Lélekröl”/„On Body and Soul”, regizat de Ildikó Enyedi. Şi despre „The Dinner”, în regia Oren Moverman şi cu Richard Gere şi Steve Coogan - o dramă americană desfășurată în jurul unei cine dintr-un restaurant simandicos.

27
/02
/17

Într-o zi de 27 februarie se năștea Elizabeth Taylor, ”actriţa cu ochi violet”, considerată cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Elizabeth Taylor, „ultimul star al Hollywoodului de altădată”, a fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, cea mai “scumpă”, pentru rolul din “Cleopatra” primind în anul 1962, peste un milion de dolari...

27
/02
/17

CORESPONDENȚĂ DE LA BERLIN Despre cât de greu se obţin biletele la proiecţiile din cadrul Festivalului de Film de la Berlin. Despre filmul care a deschis ediţia din acest an - "Django", povestea celebrului chitarist de jazz Django Reihardt. Şi despre o dramă japoneză plină de sensibilitate şi candoare.

26
/02
/17

Filmul „Lion/Saroo: Drumul spre acasă” care se bucură de un succes răsunător în toate colţurile lumii, se bazează pe o poveste reală, emoţionantă şi plină de candoarea şi speranţa regăsirii familiei.

25
/02
/17

În perioada 14-17 septembrie 2017, va avea loc a doua ediție a DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București. Proiecțiile, concertele, evenimentele și atelierele pentru copii și tineri se vor desfășura în mai multe cartiere ale capitalei.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.