La Sala Rapsodia de pe Lipscani, România este închisă pentru inventar şi Toţi cinci sunt prezenţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-sala-rapsodia-de-pe-lipscani-romania-este-inchisa-pentru-inventar-si-toti-cinci-sunt-prezenti/

Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele „România. Închis pentru inventar“ (sâmbătă, 18 mai, de la ora 19.00) şi „Toţi cinci“ (duminică, 19 mai, de la ora 19.00).

Un articol de Andrada Văsii|17 mai 2013

Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele  „România. Închis pentru inventar“ (sâmbătă, 18 mai, de la ora 19.00) şi „Toți cinci“ (duminică, 19 mai, de la ora 19.00).

„România. Închis pentru inventar“ este o poveste dulce-amară despre o lume dispărută în ’89; o călătorie în timp, o rememorare a trecutului nostru, un spectacol vintage, care a avut premiera în 2010.

Protagoniștii (Dragoș Huluba, Eduard Adam și Violeta Huluba) și-au imaginat un scenariu suprarealist. Cum ar fi dacă, la întoarcerea în ţară, am găsi sub inscripţia ROMÂNIA, o alta scrisă de mână și în grabă: închis pentru inventar. Acest spectacol nu este o teză sau o lecţie de istorie.  E doar o înşiruire de diapozitive colorate sau alb-negru reprezentând imagini din viaţa unor oameni din acea lume.

Dragoş Huluba şi Violeta Huluba construiesc două personaje arhetip, oscilând în permanenţă între duioşie, tristeţe, amărăciune, furie, umor şi faptul în sine de a fi om… de a trăi şi de a visa.

Spectacolul – scenariu, regie, interpretare – este, cu siguranţă, una dintre cele mai valoroase poveşti care s-au spus, scris sau filmat de la Revoluţie încoace, despre acea perioadă.

Monica Andronescu,
Yorick

Un spectacol fără decor

„Toți cinci“  este o tragi-comedie fără decor, fără cuvinte, despre omul contemporan: visele, iubirile, speranţele sale traduse în dans, pantomimă, teatru. Frânturi de viaţă: priveşti, primeşti şi îţi construieşti propriul fir narativ. Concluzia aparține spectatorului. 

Spectacolul „Toți cinci“ vorbeşte despre nebunia lumii, despre bucuria ei, despre miracolele care ne înconjoară, dar pe lângă care trecem cu toţii, în viteză, în fiecare zi; o poveste spusă în tăcere despre ceea ce nu se vede decât cu ochiul… liber.

Foto credit: Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric

 

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

30
/01
/17

Tipătescu (terminând de citit o frază din jurnal): "... Ruşine pentru oraşul nostru să tremure în faţa unui om!... Ruşine pentru guvernul vitreg, care dă unul din cele mai frumoase judeţe ale României pradă în ghearele unui vampir!..." (indignat) "Eu vampir, 'ai?... Caraghioz!” - O scrisoare pierdută (1883), Ion Luca Caragiale. Astăzi se împlinesc 165 de ani de la nașterea celui mai important dramaturg român.

30
/01
/17

Pe 25 ianuarie 2017, la Teatrul de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera spectacolului ''Micul prinţ''. Povestea scrisă de Antoine de Saint-Exupéry (traducere Ileana Cantuniari) a fost pusă în scenă de regizorul Alexandru Dabija, cu semnătura scenografică a lui Mircea Cantor și muzica Adei Milea, micul prinţ fiind interpretat de Dorina Chiriac.

30
/01
/17

La un an de la moartea lui George Alexandru (1957-2016), Televiziunea Română şi Teatrul Nottara îi aduc un omagiu celui care, între copertele primelor și ultimelor sale spectacole, a interpretat zeci de roluri în teatru și film. Astfel, iubitorii teatrului pot vedea în această seară, de la ora 21.20, pe TVR 2, spectacolul IN MEMORIAM George Alexandru.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

30
/01
/17

Seară romantică la Sala Radio pentru iubitorii muzicii pe data de 3 februarie (vineri, de la ora 19.00). Orchestra Națională Radio dirijată de Gheorghe Costin și având-o ca solistă pe Cristina Anghelescu va interpreta un program ce va cuprinde lucrări celebre ale repertoriului romantic: C. M. von Weber - Uvertura operei Oberon, P. I. Ceaikovski - Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 și J. Brahms - Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.

29
/01
/17

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four împingeau granițele muzicii rock și stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte își juca propriul rol revoluționar.