Maia Morgenstern: Teatrul Evreiesc de Stat, o cutie fără capac
http://www.ziarulmetropolis.ro/maia-morgenstern-teatrul-evreiesc-de-stat-o-cutie-fara-capac/

Teatrul Evreiesc de Stat din Capitală a fost afectat de viscolul care s-a abătut în ultimele zile peste Bucureşti, o bucată de 80 de metri pătraţi din acoperiş desprinzându-se de la locul ei. Maia Morgenstern, directorul instituţiei, numeşte incidentul de sâmbătă “Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Un articol de Petre Ivan|29 Ianuarie 2014

Teatrului Evreiesc de Stat din Capitală a fost afectat de viscolul care s-a abătut în ultimele zile peste Bucureşti, o bucată de 80 de metri pătraţi din acoperiş desprinzându-se de la locul ei. Maia Morgenstern, directorul instituţiei, numeşte incidentul de sâmbătă “Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Maia Morgenstern a declarat, zilele trecute, că Teatrul Evreiesc de Stat din Capitală arată “ca o cutie desfăcută, fără capac”, 80 de metri pătraţi de acoperiş fiind distruşi, ceea ce înseamnă 30% din suprafaţa acestuia, potrivit procesului verbal făcut de cei de la echipa specială de intervenţii.

De asemenea, directorul Teatrului Evreiesc de Stat a precizat că “apa curge pe scenă, în teatru”, notează Mediafax.

În ceea ce priveşte spectacolele care ar fi trebuit să aibă loc pe scena teatrului, Maia Morgenstern a declarat că acestea vor fi suspendate.

Directorul Teatrului Evreiesc de Stat a menţionat că Primăria Capitalei ştia de situaţia în care se află clădirea instituţiei de spectacole, spunând că incidentul care a avut loc sâmbătă s-ar putea numi “Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Maia Morgenstern

Maia Morgenstern, vorbind despre starea în care a ajuns acoperişul Teatrului Evreiesc de Stat

“Lucrurile trenează. Nu ştiu de ce trenează de atâta vreme. Primarul General al Capitalei (Sorin Oprescu, n.r.), în urmă cu vreun an, a fost în Teatru Evreiesc, a luat notă, a fost impresionat, după propriile sale mărturisiri, de starea acestui monument istoric şi când spun lucrul ăsta nu mă hazardez.

Am documente din partea Oficiului Monumentelor Istorice, în care există atestatul că imobilul Teatrului Evreiesc de Stat este un monument istoric”, a precizat actriţa.

De asemenea, Maia Morgenstern a declarat că au mai existat astfel de incidente. La un moment dat, s-a prăbuşit un coş de aerisire, iar autorităţile au fost informate despre această situaţie.

Maia Morgenstern

Îngrijorător este, potrivit actriţei, că pot exista victime în astfel de situaţii, mai ales că în apropiere se află şi o grădiniţă.

În urma incidentului de sâmbătă nu au fost victime, însă “au zburat bucăţi de acoperiş pe caldarâm”.

“Eram acolo mai mulţi artişti, ne pregăteam să întâmpinăm spectatorii”, a mai spus directorul Teatrului Evreiesc de Stat.

Totodată, actriţa a precizat că, în ultima perioadă, sălile Teatrului Evreiesc de Stat erau suprasolicitate, fiind foarte multe cereri de bilete.

Maia Morgenstern

Clădirea Teatrului Evreiesc de Stat din Bucureşti datează din ultima decadă a secolului al XIX-lea.

La începutul anilor 1940, câţiva artişti, scriitori, şi muzicieni au înfiinţat Teatrul Evreiesc Baraşeum, pe scena căruia au evoluat, jucând în limba română, o seamă de cunoscuţi actori evrei, printre care Alexandru Finţi, Beate Fredanov, Willy Ronea, M. Bradu, N. Stroe, Mircea Crişan.

În acea vreme, clădirea avea două săli: una la parter, unde se jucau piesele de teatru, şi o alta la etajul întâi, destinată spectacolelor de revistă, informează Mediafax.

În 1948 a fost înfiinţat Teatrul Evreiesc de Stat, iar între 1954-1955 clădirea a fost renovată în forma care s-a păstrat până astăzi.

Foto cu Maia Morgenstern şi acoprişul Teatrului Evreiesc de Stat – wikipedia, facebook şi Elena Simion

28
/03
/17

Editura Humanitas Fiction îi aşteaptă pe iubitorii de carte miercuri, 29 martie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38), la lansarea volumului "Fata cu fragi" de Lisa Strømme, recent apărut în colecţia Raftul Denisei în traducerea Irinei Bojin, un roman despre tumultoasa poveste de dragoste care a inspirat celebrul tablou Strigătul de Edvard Munch.

28
/03
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE În 1960 se năştea la Brăila o mică făptură căreia i s-a prezis un viitor strălucit. Proorocirea s-a împlinit doar până la o vreme. Ca şi alţi mulţi români, şi-a făcut studiile la Paris; a debutat în oraşul natal la 21 de ani dar consacrarea a început să se contureze la Paris, graţie lui Ch. Gounod care i-a încredinţat rolul Margaretei din opera Faust.

28
/03
/17

Într-o zi de 28 martie se nășteau Mario Vargas Llosa şi Maxim Gorki şi se stingeau din viaţă Eugen Ionescu, Grigoraș Dinicu, Gheorghe Tomozei, Ștefan Radof, Virginia Woolf, Serghei Rahmaninov, Marc Chagall, Billy Wilder şi Peter Ustinov.

28
/03
/17

Ieri, în ultima zi a Salonului Cărţii de la Paris, desfăşurat în perioada 24-27 martie 2017, standul României a fost inclus, pe primul loc în topul celor mai frumoase standuri de la Livre Paris 2017, în clasamentul realizat de site-ul actualitte.com. “Standul României ne captează întotdeauna atenţia. Ambianţa de artă contemporană este dată de oglinzi şi de o instalaţie de neoane, dar luminile sunt atenuate pentru a nu intimida publicul”, a scris actualitte.com.

28
/03
/17

One-man show, spectacol de teatru-dans, teatru nonverbal, ”perform(D)ance” de și cu Paul Cimpoieru. Regizorul, coregraful și dans-actorul Paul Cimpoieru a crescut în pepiniera de talente și limbaj artistic a Companiei Passepartout D.P. (unde a ajuns printr-o întâmplare), iar ulterior și-a continuat evoluția într-un mod uimitor pentru cineva care nu are niciun fel de studii de teatru sau dans ”oficiale”, caci este absolvent de Politehnică și fost inginer de telecomunicații.

28
/03
/17

O pictură timpurie a lui Leonardo da Vinci (1452-1519) va putea fi admirată din nou de către public la Florența, după aproape șase ani de restaurare. Maestrul renascentist a pictat "Adorația Magilor" în jurul anului 1481, însă lucrarea nu a fost niciodată terminată.

28
/03
/17

Manager al Teatrului Național din Cluj și al festivalului ”Întâlnirile internaționale de la Cluj”, organizate de TNC, co-fondator (împreună cu Alexandru Dabija și Marcel Iureș) al primul teatru intependent românesc, Teatrul Act, Distinguished Professor la University of California, autor al mai multor cărți de teoria teatrului, literatură și eseistică, regizor al multor zeci de spectacole de teatru, dintre care nu puține au luat premii importante și au călătorit în turnee internaționale. Un nume cu reverberații teatrale importante, niciodată liniare, deseori surprinzătoare: Mihai Măniuțiu. Aici, în calitate de regizor al unui spectacol pe care, într-un cuvânt, l-aș numi stupefiant: ”Iarna”.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

27
/03
/17

Mare comedie, mare!, în capitala țării noastre. A avut loc la, Palatul Național al Copiilor, spectacolul “All Inclusive” (după o piesă de Alexandru Popa), în regia lui Vlad Zamfirescu.

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

Page 1 of 60512345...102030...Last »