Making Waves – Proiecţii sold out, în primul weekend al festivalului
http://www.ziarulmetropolis.ro/making-waves-proiectii-sold-out-in-primul-weekend-al-festivalului/

Vineri, 29 noiembrie, a debutat la Lincoln Center o nouă ediţie a festivalului filmului românesc din New York, Making Waves, cu proiecţia în premieră mondială a filmului „Closer to the Moon“ de Nae Caranfil.

Un articol de Andrada Văsii|5 Decembrie 2013

Vineri, 29 noiembrie, a debutat la Lincoln Center o nouă ediţie a festivalului filmului românesc din New York, Making Waves, cu proiecţia în premieră mondială a filmului „Closer to the Moon“, de Nae Caranfil.

Evenimentul a avut loc cu casa închisă, biletele fiind vândute cu mult timp înainte de începutul festivalului, în prezența regizorului Nae Caranfil, a producătorilor Michael Fitzgerald şi Renata Rainieri, şi a cîtorva dintre interpreți: Harry Lloyd, Monica Bârlădeanu şi Smaranda Luna.

Corina Şuteu, preşedinte Making Waves, şi Mihai Chirilov, director artistic, au introdus ediţia de anul acesta, mulţumindu-le în primul rând numeroşilor suporteri ai evenimentului, devenit încă de anul trecut complet independent.

Invitat pe scenă, unul dintre principalii susținători financiari ai Making Waves, Alexandre Almăjeanu, şi-a exprimat o dată în plus aprecierea pentru festivalul organizat în metropola americană de către Romanian Film Initiative.

Printre invitații prezenți la ceremonia de deschidere s-au numărat regizorul de teatru Andrei Şerban, actriţa Luminiţa Gheorghiu, invitată de onoare a festivalului, Simona Miculescu, ambasador al României la ONU, Richard Peña, fostul director de programe la Film Society of Lincoln Center şi profesor la Columbia University (mare iubitor de film românesc), regizoarea Mona Nicoară, criticul Evgeny Gusyatinskiy, istoricul de film Dominique Nasta, analistul financiar Nouriel Rubini, Marina Drăghici, Ulla Wolcz, Marina Sturdza, şi numeroşi alți susţinători financiari ai Making Waves.

Filmul românesc convinge în festivalul Making Waves 

Prezentat în fața a 300 de spectatori, „Closer to the Moon“ a avut parte de reacții intense din partea unui public eterogen, stârnind chiar și unele controverse la Q&A-ul de la final. La proiecție a fost prezentă și nepoata Monicăi Sevianu, singura femeie din grupul celor cinci care au jefuit Banca Națională în 1959 şi care nu a fost, ulterior, condamnată la moarte.

„Când avem o primă coproducţie româno-americană, unde putem s-o dăm mai bine decât la Festivalul Making Waves, care face legătura dintre publicul american şi filmul românesc, şi mai ales într-o ediţie în care tema principală este propaganda, filmul meu având din start în premiză această temă? Vreau să adaug faptul că primul om care m-a încurajat să urmăresc această poveste şi s-o transform într-un film de ficţiune a fost Alex. Leo Şerban, acum mai bine de zece ani” a declarat Nae Caranfil.

După un start în forță, festivalul a fost în atenția spectatorilor români şi americani și în următoarele două zile. Proiecțiile (cele la Love Building, Poziția copilului şi Experimentul Bucureşti au fost sold-out), s-au mutat de la Walter Reade Theater la Francesca Beale Theater din Elinor Bunin Monroe Center.

După trei zile dintre cele 11 cât durează festivalul, numărul de spectatori a ajuns la cifra de 1500.

Making Waves

Luminiţa Gheorghiu a fost prezentă la Making Waves 

La prima prezentare din New York a filmului Poziţia copilului, actriţa Luminița Gheorghiu s-a întâlnit cu distribuitorii americani de la Zeitgeist şi a stat de vorbă cu publicul într-un Q&A prelungit. „Ce bucurie mai mare pentru un actor decât să afle că nu mai sunt bilete la filmul lui! Într-adevăr, când am venit aici, nişte români m-au rugat să-i ajut să intre în sala de cinema şi le-am zis «Îmi pare rău, nu sunt şef aici!». Mi-a părut rău, dar mi-a părut şi bine că nu sunt bilete”, a povestit Luminiţa Gheorghiu.

Prin această proiecție, la care a fost prezent şi scriitorul Norman Manea, festivalul Making Waves sprijină campania pentru Oscar și Globul de Aur a filmului Poziția copilului, în plin sezon de promovare ale ceremoniilor de decernare a celor mai importante premii din America.

„Aici… adică acolo”, de la Laura Căpăţână Juller, a avut parte de aplauzele unei săli pline. De o proiecție sold out a avut parte și Experimentul Bucureşti, un hibrid de ficţiune şi documentar regizat de Tom Wilson.

Q&A-ul de la final s-a lăsat cu remarci interesante din partea publicului alcătuit din americani, români tineri sau dintre cei emigraţi, urmăriţi de Securitate şi cu propriile versiuni despre „ce s-a întâmplat”.

La fel ca în anii trecuți, festivalul a captat interesul unora dintre cele mai importante publicații americane. The New York Times a recomandat printr-un slide show câteva dintre filmele incluse în selecția acestei ediții, iar Visul lui Liviu, mediumetrajul din 2005 al lui Corneliu Porumboiu (căruia Making Waves îi dedică o retrospectivă completă) a avut parte de o recenzie foarte bună în prestigiosul săptămânal The New Yorker. Porumboiu va fi intervievat alături de Luminița Gheorghiu şi de Corina Şuteu, în cadrul celebrului show TV al lui Charlie Rose.

Info:

Mai multe detalii despre primul weekend al festivalului sunt disponibile pe site-urile filmetc.org şi filmreporter.ro.

Foto credit: Making Waves

23
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Difuzate în România pe HBO, primele două episoade din noua serie „Twin Peaks”, extrem de aşteptată, ne reintroduc în universul coşmaresc-suprarealist, deopotrivă perturbator şi fascinant, al lui David Lynch.

22
/05
/17

Filmikon & Therapy lansează propunerea de terapie prin film: în fiecare marți, din 23 mai până pe 15 septembrie, Filmikon va prezenta la Therapy o selecție de producții cinematografice, autohtone și internaționale, pe terasa bistro-ului.

22
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes, de Mihai Cristea: Despre celebrul sistem de acreditări de pe Croazetă. Şi despre două din filmele din cursa pentru Palme d`Or: "Jupiter’s Moon", al ungurului Kornél Mundruczó, şi "Loveless", al rusului Andrey Zvyagintsev.

19
/05
/17

Regizat de Bogdan George Apetri şi cu Ana Ularu în rolul principal, "Periferic" (2010), unul din cele mai de succes debuturi româneşti ale ultimilor ani, este acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub.

17
/05
/17

Pentru al șaselea an consecutiv, Festivalul Internațional de Film Transilvania continuă să promoveze profiluri noi de actori în cinematografia română. 10 dintre artiștii care s-au remarcat pe scenele de teatru, dar nu au avut până acum roluri semnificative pe marele ecran, vor fi în lumina reflectoarelor la TIFF, în programul 10 pentru FILM.

16
/05
/17

Una dintre cele mai iubite actrițe de teatru și film din România, Tora Vasilescu,va fi celebrată la cea de-a 16-a ediție a FestivaluluiInternațional de Film Transilvania. La gala de închidere din 10 iunie, de la Teatrul Național Cluj-Napoca, actrița va fi distinsă cu Premiul de Excelență pentru meritele sale artistice deosebite și pentru contribuția adusă cinematografiei românești.

15
/05
/17

„Persona”, „Nostalgia”, „Pe aripile vântului”, „Cei șapte samurai”, „Metropolis”. Sunt doar câteva din filmele clasice pe care, într-o anchetă realizată de Ziarul Metropolis, oameni din lumea cinematografiei (critici, regizori, actori, producători, programatori de cinematografe sau de festivaluri), dar și jurnaliști și scriitori mărturisesc că nu le-au văzut.

15
/05
/17

„Ouăle lui Tarzan”, cel mai recent documentar regizat de Alexandru Solomon, va avea premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Documentarul va fi proiectat în afara competiției, în cadrul programului „Zilele filmului românesc”.

13
/05
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează câteva repere ale istoriei recente a României prin prisma unul simbol al industriei din timpul comunismului, al cărui importanță s-a prelungit până în prezent: celebrul autoturism produs la Mioveni.

13
/05
/17

Aclamatul realizator Guy Ritchie își imprimă stilul dinamic noului film de aventură și acțiune „King Arthur: Legenda Sabiei”, care vine în întâmpinarea fanilor din România de vineri, 12 mai, când  va putea fi vizionat în avanpremieră pe durata întregului weekend, pe marile ecrane din toată ţara.

12
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Într-un  top al celor mai atipice filme româneşti recente, „Ultima zi”, noul lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, ar câştiga  premiul pentru cea mai bizară atmosferă. Promovat prin formularea de „thriller comic”, „Ultima zi” este o îndrăzneaţă parabolă apocaliptică minimalistă, în care umorul negru şi absurdul degenerează în tragic.

11
/05
/17

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, parțial filmat în România, vine pe marile ecrane din România din 9 iunie, distribuit de Transilvania Film. Premiera oficială va avea loc pe 5 iunie, la Cluj-Napoca, la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie), în prezența lui Radu Mihăileanu și a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

11
/05
/17

Cele mai noi filme românești vor fi proiectate în premieră la Cluj, în cadrul celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania(2-11 iunie). Zilele Filmului Românesc(8-10 iunie) includ, în acest an, 27 de titluri - 13 lungmetraje și 14 scurtmetraje -, selecționate din peste 120 de înscrieri. Cinci lungmetraje vor putea fi văzute la Cluj în premieră mondială. Ca în fiecare an, TIFF-ul va reuni sute de profesioniști români și străini din lumea filmului.

10
/05
/17

„Şansa este numele dat de nebuni destinului.” - Fred Astaire. Într-o zi de 10 mai (1899) se năștea, în Omaha, SUA, dansatorul, actorul şi coregraful Frederick Austerlitz (Fred Astaire), cel care avea să fie considerat cel mai mare dansator al tuturor timpurilor.

08
/05
/17

Competiția celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie), dedicată exclusiv regizorilor aflați la primul sau al doilea film, este o veritabilă zonă de conflict: povești pe muchie de cuțit, inspirate de evenimente reale sau experiențe personale, situații provocatoare și abordări temerare, fabule morale nuanțate sau extreme, semnate de regizori care își asumă riscuri și despre care, cu siguranță, se va mai auzi.

Page 1 of 17112345...102030...Last »