Marius Manole joacă „Însemnările unui nebun” la Florența
https://www.ziarulmetropolis.ro/marius-manole-joaca-insemnarile-unui-nebun-la-florenta/

Sub titlul „Diario di un Pazzo“, spectacolul „Însemnările unui nebun”, de N V. Gogol, în regia lui Felix Alexa, cu Marius Manole şi muzicianul Alexander Bălănescu, va avea două reprezentaţii în cadrul Festivalului Internaţional Fabbrica Europa, pe 15 şi 16 mai la Teatro Cantiere Florida din Florenţa, Italia.

Un articol de Judy Florescu|30 aprilie 2014

Din februarie 2013, spectacolul „Însemnările unui nebun”, cu Marius Manole, a avut 26 de reprezentații la Sala Arcub. S-a jucat cu biletele vândute în întregime, acesta fiind singurul spectacol care are toate locurile ocupate, lucru ce poate fi probat consultând site-ul teatrului.

Festivalul Fabbrica Europa se află la cea de-a XXI-a ediție și reprezintă o reflecţie asupra condiției umane și asupra memoriei contemporane. Abordează conceptul de identitate, de comunitate şi vorbeşte despre diferențele ce se regăsesc în creația artistică.

Aflat la cea de-a XXI-a ediție, Fabbrica Europa se desfășoară în perioada 8 mai – 28 iunie, în şapte teatre din Florența, iar prin evenimentele culturale ce vor avea loc, festivalul își propune să ofere noi viziuni generației în tranzit și să creeze o imagine de ansamblu poeticii de rezistență, prin spectacole ale artiștilor internaționali din care se vor desprinde profunzimea teatrului de artă și a dansului, în diferite contexte internaționale europene.

Marius Manole:Însemnările unui nebun? O  nebunie de-a lui Felix Alexa. Eu am intrat, de fapt, în nebunia lui. Alexander Bălănescu a venit din Anglia, a stat doar trei săptămâni, iar spectacolul s-a făcut în trei săptămâni. La început am fost ca șoarecele și pisica, el era cu muzica și voia să înțeleagă importanța muzicii în acest spectacol. Eu eram cu textul și voiam să înțeleg importanța textului în acest spectacol. Cred că textul are o energie foarte puternică. La un moment dat simți că plutești pe ceva, habar n-ai pe ce, dar simți că vine finalul și nu știi când ai ajuns acolo.”

Felix Alexa: „Sunt un regizor care repetă intens. Îmi place să repet în plin, întotdeauna, și de asta îmi place foarte mult de Marius ca actor pentru că el nu se menajează niciodată. Ideile se succedau foarte rapid. Eu am fost ca un dirijor de data asta: să acordez foarte fin fiecare instrument – instrumentul Bălănescu și instrumentul Manole – și să-i pun împreună.”

Alexander Bălănescu: „Mi-a venit ideea ca eu să fiu un fel de alter ego al personajului principal. Muzica exprimă ce simte, ce gândește el. Primordial este textul, nu numai înțelesul, dar eu mă inspir foarte mult din ritmurile vorbirii, însă fără ca muzica să fie un acompaniament“.

Foto & Video cu Marius Manole – Judy Florescu

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.