Măşti la Veneţia la MTR
https://www.ziarulmetropolis.ro/masti-la-venetia-la-mtr/

Incepând de luni, 18 până pe 28 februarie 2013, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Sala Foaier, este deschisă expoziţia colectivă de fotografie intitulată MĂŞTI LA VENEŢIA Expoziţia Măşti la Veneţia , care prezintă circa şaizeci de fotografii de Renato Fornaseri, Gianni Avеsani, Dino Bacciolo, Renato Greco, Davide Toffanin, Alessandro Zanchini, Giuseppe Martini are scopul de a ne da […]

Un articol de Andrada Văsii|21 februarie 2013

Incepând de luni, 18 până pe 28 februarie 2013, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Sala Foaier, este deschisă expoziţia colectivă de fotografie intitulată

MĂŞTI LA VENEŢIA

Expoziţia Măşti la Veneţia , care prezintă circa şaizeci de fotografii de Renato Fornaseri, Gianni Avеsani, Dino Bacciolo, Renato Greco, Davide Toffanin, Alessandro Zanchini, Giuseppe Martini are scopul de a ne da o idee cât se poate de bogată şi de vivace despre lumea fascinantă a Carnavalului de la Veneţia, unde fantezia, culorile, bucuria şi plăcerea vieţii sunt trăite la maxim.

Sensibilităţile artistice ale autorilor de la Măşti la Veneţia ne dau posibilitatea de a intra în detaliile acestei lumi ireale, în care ne putem integra şi cu care ne putem identifica, nu ca spectatori, ci ca participanţi. Măştile şi veşmintele fastuoase ne răpesc identitatea, dar, în acelaşi timp, ne dau tuturor posibilitatea de a fi protagonişti. Acesta este de fapt adevăratul sens al Carnavalului, o sărbătoare comună, în care fiecare se integrează în mod spontan şi contribuie la buna dispoziţie şi la atmosfera multicoloră.

În cadrul acestei expoziţii Măşti la Veneţia spectaculoase Institutul Italian de Cultură organizează joi, 21 februarie 2013, la ora 19.00 o PETRECERE DE CARNAVAL care îşi propune să reproducă atmosfera de veselie trăită în această perioadă în multe pieţe din Italia. Vom putea să observăm la Măşti la Veneţia cu admiraţie imagini artistice care ne vor conduce în pieţele sau pe aleile veneţiene, dar şi să ascultăm muzică de Vivaldi, Albinoni, Benedetto Marcello şi alţi compozitori veneţieni, să admirăm spectacolul oferit de artişti de stradă şi de acrobaţi şi, în fine, să degustăm dulciuri tipice pentru carnaval din diferite regiuni italiene.

11
/11
/17

Spectacolul „Calul alb” de Ioana Păun, cu Ilinca Manolache, se va juca miercuri, 15 noiembrie, de la ora 19.00, la Teatrul „Andrei Mureșanu” din Sfântu Gheorghe, Sala Arta.

10
/11
/17

Opera Națională București prezintă sâmbătă, 11 noiembrie, de la ora 18:30 premiera –eveniment ,,Iubire nesfârșită (Opus 73)” de Ludwig van Beethoven și ,,Sacre du Printemps” de Igor Stravinsky. Regia și coregrafia poartă semnătura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic de balet al Operei Naționale București. Scenografia a fost creată de arhitectul Octavian Neculai, iar la pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

10
/11
/17

Astăzi, 10 noiembrie, începe Sibiu Jazz Competition, cel mai longeviv concurs internaţional de jazz din România. Anul acesta, pentru prima dată de la lansare, concursul se desfăşoară separat de Sibiu Jazz Festival, având identitate vizuală şi date de desfăşurare proprii.

10
/11
/17

Până în martie, anul trecut, nimeni nu putea înțelege această nedreptate a Hollywoodului: Ennio Morricone, cel mai influent și prolific compozitor de muzica de film, omul care a revoluționat muzica de film, a creat coloana sonoră a peste 500 de filme şi a compus peste 100 de melodii devenite clasice, să nu primească niciodată prestigioasa statuetă Oscar pentru o coloană sonoră.

09
/11
/17

"Ayrton Senna, comedia muzicală" a avut premiera pentru presă, marţi seară, la Teatrul Riachuelo, din Rio de Janeiro, iar realizatorii speră ca prin acest spectacol să păstreze vie în memoria brazilienilor legenda pilotului triplu campion mondial de Formula 1.

09
/11
/17

"Lucian Pintilie este unul dintre puţinii regizori români înaintaţi în vârstă şi activi în perioada comunistă care îi influenţează pe realiştii sceptici ai generaţiei tinere, dintre care cei mai mulţi dispreţuiesc perspectiva obtuză şi alegorică, precum şi politica de compromis a vechii generaţii (...)” scria cunoscutul critic de film american A.O. Scott, în urmă cu 5 ani, în New York Times.