Metallica: Through the Never. Baroc cine-muzical
https://www.ziarulmetropolis.ro/metallica-through-the-never-baroc-cine-muzical/

CRONICĂ DE FILM „Metallica: Through the Never“ este, în primul rând, o oprire obligatorie pentru fanii cunoscutei formaţii şi ai muzicii rock. Dar îi poate mulţumi şi pe cei în căutare de artificii vizuale.

Un articol de Ionuţ Mareş|28 septembrie 2013

CRONICĂ DE FILM „Metallica: Through the Never“ este, în primul rând, o oprire obligatorie pentru fanii cunoscutei formaţii şi ai muzicii rock. Dar îi poate mulţumi şi pe cei în căutare de artificii vizuale.

Regizat de cineastul american cu origini ungureşti Nimrod Antal, Metallica: Through the Never este un experiment, o operă la intersecţia mai multor genuri.

Realizat în 3D şi disponibil pe ecran IMAX, „Metallica: Through the Never” este, înainte de toate, un film-concert, care oferă spectatorilor posibilitatea nu doar să asculte, ţintuiţi în scaunul confortabil de cinema, hiturile din ultimele decenii ale trupei, dar şi să-i vadă performând, foarte de aproape, pe membrii Metallica. Iar mişcările camerelor de filmat par a accentua aura de legende ale muzicii rock pe care o au James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett şi Robert Trujillo.

Metallica: Through the Never – patru proiecţii pe zi, timp de o săptămână

Construit special pentru realizarea acestui film marcat de o uşoară tuşă de narcisism, concertul propune o scenografie barocă, în care scena este invadată, printre altele, de flăcări, cruci, ecrane-sicriu sau o statuie gigant înfăţişând justiţia oarbă. O imagerie care, în 3D, capătă o grandoare pe măsura faimei de care se bucură trupa în întreaga lume.

Pe de altă parte, lungmetrajul are şi accente de film documentar care îşi propune să capteze atmosfera şi dinamica unui concert, precum şi relaţionarea celor de pe scenă cu zecile de mii de spectatori, a căror dezlănţuire este surprinsă în mai multe instantanee.

metallica through the never

Dane DeHaan apare în mai multe scene din filmul Metallica: Through the Never

Pentru a nu rămâne doar la nivelul de concert filmat şi pentru a-şi justifica prezenţa în cinematografele IMAX, „Metallica: Through the Never” propune şi o naraţiune vizuală, în ton cu derularea hiturilor, construită de Nimrod Antal şi de cei patru membri ai trupei.

Concertul este astfel „spart” cu momente din aventura unui tânăr, intrepretat de Dane DeHaan, un actor în ascensiune care aduce uşor cu Leonardo DiCaprio în tinereţe şi care s-a făcut remarcat recent, în filme precum „Chronicle”, „Lawless”, „The Place Beyond the Pine” sau „Kill Your Darlings”.

Trip este trimis de stafful trupei, chiar în timpul concertului, să recupereze o geantă misterioasă într-un oraş pustiit, unde, după un accident de maşină, încep să se deruleze o serie de lucruri stranii, care culminează cu urmărirea sa de către un grup de hooligans şi de către un călăreţ în armură şi cu o mască de gaze pe faţă.

Story-ul capătă, treptat, accente ofertante de oniric şi suprarealism, sugerate a fi rezultante ale imersiunii tot mai puternice în muzica de la concertul care pare să stea la originea golirii întregului oraş.

Filmul a intrat de vineri la cinematograful IMAX din AFI Palace Cotroceni, unde poate fi văzut numai timp de o săptămână, în patru proiecţii pe zi.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriţi-ne şi pe Facebook!

INFO

Metallica: Through the Never (SUA, 2013)

Regia: Nimród Antal

Cu: Dane DeHaan, James Hetfield, Lars Ulrich, Jeremy Raymond

Rating: ●●●○○

Ionuţ Mareş, autorul cronicii,
este şi colaborator al blogului
de film şi cultură cinematografică

Marele Ecran

 



17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

10
/02
/17

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din "Bucureşti NonStop", filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

09
/02
/17

Astăzi începe cea de-a 67-a editie a Berlinalei. România participă în competiţia principală cu lungmetrajul „Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, câștigătorul unui Urs de Aur, cu „Poziția copilului” (2013).

08
/02
/17

21 de lungmetraje de ficțiune, 15 documentare și 52 de scurtmetraje au intrat oficial în cursa pentru nominalizările la Premiile Gopo 2017. Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, va avea loc pe 21 martie 2017, în București.

06
/02
/17

Cineastul Damien Chazelle a fost recompensat cu marea distincție acordată la cea de-a 69-a ediție anuală a premiilor Sindicatului Regizorilor Americani - The Directors Guild of America (DGA Awards) pentru comedia muzicală romantică "La La Land". Premiul obținut de regizorul filmului "La La Land" consolidează poziția de favorită la Oscar a peliculei din distribuția căreia fac parte Ryan Gosling și Emma Stone.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.