Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu, Dorel Vişan şi Dorina Lazăr, în Ana, de Alexa Visarion
https://www.ziarulmetropolis.ro/mircea-albulescu-razvan-vasilescu-dorel-visan-si-dorina-lazar-in-ana-de-alexa-visarion/

La 33 de ani de la premiera lungmetrajului Înghiţitorul de săbii – unul dintre filmele de referinţă realizat înainte de ’89 – actorii Răzvan Vasilescu, Mircea Albulescu şi Dorina Lazăr se regăsesc pe genericul noului film regizat de Alexa Visarion: Ana. Filmul va avea premiera în România vineri, 12 decembrie, la Cinematograful Studio.

Un articol de Petre Ivan|9 decembrie 2014

Ana este un film închinat memoriei marelui actor Ștefan Iordache, care s-a stins din viață în urmă cu șase ani. Din distribuția filmului mai fac parte: Dorel Vișan, care a colaborat cu Alexa Visarion în teatru şi film, dar și András Demeter și Cristina Drăghici, aceasta din urmă făcându-și astfel debutul în lungmetraj.

În primăvara acestui an, filmul a avut avanpremiera mondială la Salonic, în deschiderea Zilelor Francofoniei, fiind proiectat, de asemenea, la Atena şi la Institutul Cultural Român din New York.

Ana – Sinopsis

Povestea unui bărbat în pragul batrâneții, a unei tinere ajunsă printr-o întâmplare nefericită prostituată în Italia și a unui adolescent încercat de viață, care reușesc să comunice, susținuți în dialogul lor de legenda „Meșterului Manole”. Un film despre prezent, care nu te lasă să uiți trecutul.

Despre Ana, regizorul Alexa Visarion spune: „Singurătatea este temă majoră în Creația mea, alături de ambiguitatea apelor umane și de degradarea ce ne amenință constant. Când eram tânăr credeam că autoritate înseamnă putere, și că disciplina și ordinea înseamnă responsabilitate.

Acum știu că dragostea poate să ne împlinească și artistul trebuie să îl caute necontenit pe omul care a fost cândva liber. Ana este un capitol din opera deschisă pe care o trăiesc și prin care mă mărturisesc.”

Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu și Dorel Vișan despre Ana

Mircea Albulescu:

„Ana certifică încă o dată calitățile de cineast ale lui Alexa Visarion. În măsura în care în acest film sunt reprezentate, în imagini esențializate, așa cum mărturisește chiar regizorul, „existența, pragurile și răspântiile venite din copilărie, frica, detenția tatălui, teama de risipire și ratare, atacul agresiv al nimicniciei… suferința și bolile celor dragi… bătrânețea care nu iartă pe nimeni.” Am pornit la drum împreună, pe scenă și în film, și mă bucur că Ana dă valoare prieteniei noastre artistice.”

Răzvan Vasilescu:

„Cred că am fost un actor norocos. Mulțumesc Cerului că am avut noroc mare să încep primele ore în viitoarea mea meserie cu profesori de teatru adevărați. Alexa Visarion, profesorul meu, m-a învățat să fac din arta interpretării o știință, așa ca matematica. Personajul la el trebuie să fie individualitatea aparte, complexă, care să descopere încet, încet, pas cu pas, o ființă născută dintr-o mulțime de calități şi cantităţi măsurate matematic, alcătuite muzical armonic ca într-o crimă perfectă, fără pată și urmă de autor. Aici e aici! Aici e nebunia! Aici e arta! Și Alexa Visarion are această nebunie.”

Dorel Vișan:

„Alexa Visarion nu poate fi comparat decât cu el însuși. Face parte din cei puțini și mari. Mare artist, mare regizor, mare profesor, mare prieten, mare om. Mulți au învățat de la el un țel nobil în viață: orice acțiune să faci după puterea propriului tău talent. Fapta lui de acum este Ana, un film pe care vă invit să aveți răbdare, înțelepciune și suflet pentru a-l vedea.”

Foto: Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu, Dorel Vişan şi Dorina Lazăr, Ana – cinemagia

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.