Mobila si durere – premieră la Teatrul Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/mobila-si-durere-premiera-la-teatrul-nottara/

În această seară, începând cu ora 18:30, în sala „Horia Lovinescu“ a Teatrului „Nottara“, în cadrul primei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, va avea loc premiera spectacolului Mobila si durere de Teodor Mazilu.

Un articol de Andrada Văsii|15 octombrie 2013

În această seară, începând cu ora 18.30, în sala „Horia Lovinescu“ a Teatrului „Nottara“, în cadrul primei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, va avea loc premiera spectacolului Mobila si durere de Teodor Mazilu având regia, ilustraţia muzicală şi light-designul semnate de Alice Barb.

Distribuţia spectacolului Mobila si durere reuneşte nume cunoscute ale scenei româneşti: Gelu Niţu (Sile), Ion Besoiu (Paul), Dani Popescu (Gore), Şerban Gomoi (Urechiatu), Ada Navrot (Lizica), Ioana Calotă (Melania), Mircea Teodorescu şi Ştefan Bahnaru (Chelneri). La ţambal: Costel Istate. Scenografia este semnată de Dana Istrate.

Mobila si durere abordează un subiect actual, al îmbogăţiţilor peste noapte, lipsiţi de aspiraţii; ei se refugiază în dorinţe meschine şi gânduri de răzbunare şi achiziţionează lucruri minore şi lipsite de utilitate.

Într-o societate în care banii şi aparenţele primează, rivalităţile se găsesc la tot pasul. Sile şi Paul, amândoi proprietari de fabrici de mobilă, se detestă astăzi, deşi au fost odată prieteni. Lizica se angajează într-o căsnicie numai pentru a se răzbuna, şefii sunt trădaţi de subalterni, iar petrecerile se ţin numai pentru a impresiona.

Un câine vorbeşte în Mobila si durere

Regizoarea Alice Barb speră ca acest spectacol „să scoată la lumină adevărurile profunde pe care Teodor Mazilu le spune în piesă. Mobilă şi durere este ultimul mare text pe care l-a scris înainte de a muri şi pot să-l consider, şi datorită acestui lucru, ca fiind un text-testament. Fiind singura comedie scrisă de Teodor Mazilu în care se moare la final, eu am citit-o, întotdeauna, ca pe o mare tragicomedie. În lumina întâmplărilor din ţara noastră, începe să mi se pară un text aproape apocaliptic.’“

Mobila si durere

Actorii din distribuţia spectacolului Mobila si durere

Alice Barb consideră că pe vremea la care a fost scrisă piesa „puteam să ne separăm în două şi să spunem că personajele care evoluează în el nu suntem noi, sunt ceilalţi, dar astăzi graniţa aceasta mi se pare că a dispărut. E un text în care, la final, câinele Adolf, pe care Lizica tot speră să-l înveţe limba franceză, apare vorbind franţuzeşte şi ne transmite următorul mesaj: «Floarea trebuie să rămână floare, câinele trebuie să rămână câine şi omul trebuie să rămână om» (…). Este un text foarte dens, care forjează extrem de adânc şi care poate fi privit în foarte multe feluri“.

Citiţi şi: Marinela Ţepuş, manager al Teatrului Nottara: „69% din publicul bucureştean de teatru vrea comedie“

Autorul textului, Teodor Mazilu, spunea despre Mobila si durere: „Cred că titlul piesei are valoarea unui diagnostic; el s-ar putea traduce într-un limbaj mai ştiinţific şi mai medical cu «suferinţele bunăstării».  Sunt de acord cu regele Lear care susţine că omul nu e numai suma unor necesităţi legitime, omul n-are nevoie numai de o casă unde să nu sufle crivăţul, ci şi frumoasă. Dacă regele Lear are perfectă dreptate, are însă dreptate şi poporul când susţine că «ce e prea mult strică»… De boala acaparării fără noimă suferă personajele din comedia mea Mobila si durere”.

Info:

Spectacolul durează 2h 55 min (cu pauză).

Pentru spectacolul din această seară se mai pot cumpăra bilete de Casa de bilete, deschisă zilnic, între orele 10.00-20.00, de pe B-dul Magheru nr. 20.

Foto credit: Teatrul Nottara, spectacolul Mobila si durere

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.