Muzica înlocuiește cuvintele în spectacolul ActOrchestra
http://www.ziarulmetropolis.ro/muzica-inlocuieste-cuvintele-in-spectacolul-actorchestra/

După repetiţia deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generaţie de creatori din data de 26 iunie, am avut senzaţia că s-a produs o mare deşteptare a lumii teatrale româneşti, un soi de înnoire şi strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivităţii pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit şi a înflorit. În consolidarea afirmaţiei mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.

Un articol de Judy Florescu|2 Iulie 2014

Răzvan Penescu, Liternet: “Mi se pare foarte important că există o sală care să fie dedicată pentru o anumită perioadă teatrului tânăr și tinerilor actori care ar putea să joace într-o stagiune permanentă a unui teatru cu tehnica necesară, cu lumini, cu scenografie, cu un public până la urmă format deja. Cred că e un lucru foarte bun și să meargă bine și să se permanetizeze.”

Despre spectacolul ActOrchestra, Răzvan Penescu spune că: “e un spectacol care te binedispune, un spectacol cu foarte multă muzică, e un spectacol care arată că ei sunt foarte buni actori și foarte buni instrumentiști și foarte vii și foarte inventivi și creativi. Nu am avut senzația că asist la o repetiție cu publicul, ci la un spectacol finalizat.”

Isabela Neamțu, actriță: “Demersul TNB-ului mi se pare mai mult decât binevenit, pentru că doi tineri foarte talentați și entuziaști au mare nevoie de spații să se exprime. E nevoie de suport în permanență. Ce am văzut în seara aceasta m-a bulversat foarte mult pentru că era o cantitate de energie și entuziasm și pe scenă și pe sală și asta s-a simțit. Pur şi simplu, aerul vibra datorită muzicii.”

Anul trecut, Isabela Neamțu a colaborat cu regizorul Horia Suru, a cărui pasiune veche este legată de muzică: “Noi, cei de la echipa LSD Show, avem un proiect care să încorporeze multă muzică. Știu că el este atras de zona asta și vrea să pună în spectacolele lui multă muzică. Îi doresc să aibă multă putere de muncă și sănătate și încredere în forțele proprii. Și să fie răsplătit pe măsura eforturilor sale.”

La final de spectacol

Despre întâlnirea spectacolului ActOrchestra cu publicul, regizorul Horia Suru spune:  “A fost prima repetiție cu publicul, urmează concediu și repetițiile se reiau la toamnă pe 6 și pe 7 septembrie. Au fost 55 minute dintr-un spectacol de o oră și 10 minute. Nu am putut prezenta zece minute din spectacol pentru că depind foarte mult de niște lucruri tehnice pe care nu le-am putut face în două zile. Spectacolul mai are nevoie de multe lucruri.”

În ceea ce privește participarea sa cu două proiecte în cadrul 9G-Noua generație de creatori, Horia Suru nu se consideră privilegiat, afirmând că toate cele șapte proiecte sunt câștigătoare. “Depinde de Teatrul Național dacă dorește să cumpere unul dintre ele sau pe toate 7. Nu e o competiție între proiecte.  Pentru mine e important ca spectacolele să iasă.”

Cristiana Gavrilă, secretar literar TNB și inițiatoarea proiectului 9G –Noua generație de creatori,  spune că: “ActOrchestra este mai mult decât un gen de teatru muzical, este un teatru de improvizație de mișcare, de expresivitate corporală, care se face în România la un nivel nu atât de profesionist pe cât îl face echipa spectacolului. Există niște variațiuni pe tema asta. Este foarte important că spectacolul are și un concept regizoral, care introduce toate elementele într-o poveste și le controlează, și cred că de aceea nivelul spectacolului depășește ideea de improvizație muzicală.”

În privința participării publicului în număr foarte mare la repetițiile deschise, Cristiana Gavrilă se declară mulțumită, accesul în sala de spectacol fiind gratuit în baza rezervarilor efectuate pe e-mail. “Solicitările de rezervări au depășit cu mult limita locurilor din sală. Oamenii par foarte interesați de un astfel de program. Este ceva nou pentru Teatrul Național și pentru viața teatrală din București. “

22
/09
/17

După ce a deschis Festivalul "George Enescu" la București, pe 2 septembrie 2017, cu opera „Oedipe“, în variantă concertantă, alături de London Philharmonic Orchestra, Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", conduce aceeaşi celebră orchestră la ea acasă, prezentând opera lui George Enescu, pe 23 septembrie 2017, la Royal Festival Hall din Londra.

21
/09
/17

Festivalul Enescu aşază, de ceva vreme, România pe harta festivalurilor de muzică clasică din lumea largă. Citim topuri în care Festivalul Enescu se află pe locul trei după evenimente precum BBC Proms (Marea Britanie) şi Festivalul din Lucerna (Elveţia).

19
/09
/17

O dată la doi ani Festivalul Enescu aduce împreună, timp de trei săptămâni, în Bucureşti, iubitorii muzicii clasice. Începători ori melomani cu ştate vechi, tineri sau oameni în puterea vârstei ori bunici, specialişti şi amatori, copii visători, făuritori de frumos, exploratori sau pur şi simplu curioşi.

15
/09
/17

“Asta înseamnă har, talent: să nu poţi trăi fără a crea... Talentul vine de la Dumnezeu. Şi aşa cum arta nu are vârstă, tot astfel nici artistul adevărat nu-şi numără anii ca orice muritor.” – Dida Drăgan. Îndrăgita noastră cântăreață a împlinit, ieri, venerabila vârstă de 70 de ani!

12
/09
/17

Într-o zi de 12 septembrie se stingeau din viaţă Johnny Cash (2003) , unul dintre cei mai influenţi artişti ai secolului trecut, şi actorul american Anthony Perkins (1992). Tot într-o zi de 12 septembrie, se năşteau scriitorii Ion Agârbiceanu si Stanislav Lem, actorul și șansonetistul francez Maurice Chevalier si actrita americană Linda Gray.

09
/09
/17

În luna septembrie, SoNoRo Conac pune din nou muzica în slujba salvării patrimoniului arhitectural românesc și derulează o campanie de strângere de fonduri pentru reabilitarea conacului Neamțu din Olari, județul Olt.

08
/09
/17

Artistul belgian Wim Vandekeybus va prezenta, alături de compania sa, Ultima Vez, miercuri, 27 septembrie, de la ora 20:00, la Sala Studio a Teatrului Național “I.L. Caragiale” Bucureşti, spectacolul “In Spite of Wishing and Wanting (Revival 2016)”, un eveniment ce readuce în atenția publicului român vocabularul inconfundabil al celebrului creator flamand, prezent în cadrul eXplore festival și în edițiile din 2010 cu Monkey Sandwich (Teatrul Odeon) și 2012 cu booting Looting (WASP-Working Art Space and Production).

07
/09
/17

„TragiComedy”, în regia și coregrafia lui Gigi Căciuleanu, un spectacol dedicat memoriei marii balerine Maya Plisețkaia, pe muzica lui Rodion Șcedrin, soțul artistei, va avea loc în cadrul Festivalului Internațional ,,George Enescu”, ediția a XXIII-a, vineri, 8 septembrie, ora 18:30, la Opera Națională București.

06
/09
/17

Soprana Kristine Opolais, recunoscută pentru rolurile sale de pe cele mai importante scene ale lumii, de la Metropolitan Opera New York, la Wiener Staatsoper, Teatro alla Scala şi Royal Opera House Covent Garden, va susține pe 22 septembrie un recital extraordinar pe scena Ateneului Român, în cadrul ediției 2017 a Festivalului Internațional George Enescu.

05
/09
/17

Și a venit a doua zi de festival. Și a venit Joshua Bell la București. Fostul copil-minune al viorii, ajuns acum la 50 de ani, devenit între timp și dirijor, și director muzical al Academy of St. Martin in the Fields (din 2011), e cunoscut nu doar pentru calitatea intepretărilor sale, ci și pentru apetența pentru joacă și pentru explorare.

Page 1 of 10812345...102030...Last »