Muzica înlocuiește cuvintele în spectacolul ActOrchestra
http://www.ziarulmetropolis.ro/muzica-inlocuieste-cuvintele-in-spectacolul-actorchestra/

După repetiţia deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generaţie de creatori din data de 26 iunie, am avut senzaţia că s-a produs o mare deşteptare a lumii teatrale româneşti, un soi de înnoire şi strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivităţii pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit şi a înflorit. În consolidarea afirmaţiei mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.

Un articol de Judy Florescu|2 Iulie 2014

Răzvan Penescu, Liternet: “Mi se pare foarte important că există o sală care să fie dedicată pentru o anumită perioadă teatrului tânăr și tinerilor actori care ar putea să joace într-o stagiune permanentă a unui teatru cu tehnica necesară, cu lumini, cu scenografie, cu un public până la urmă format deja. Cred că e un lucru foarte bun și să meargă bine și să se permanetizeze.”

Despre spectacolul ActOrchestra, Răzvan Penescu spune că: “e un spectacol care te binedispune, un spectacol cu foarte multă muzică, e un spectacol care arată că ei sunt foarte buni actori și foarte buni instrumentiști și foarte vii și foarte inventivi și creativi. Nu am avut senzația că asist la o repetiție cu publicul, ci la un spectacol finalizat.”

Isabela Neamțu, actriță: “Demersul TNB-ului mi se pare mai mult decât binevenit, pentru că doi tineri foarte talentați și entuziaști au mare nevoie de spații să se exprime. E nevoie de suport în permanență. Ce am văzut în seara aceasta m-a bulversat foarte mult pentru că era o cantitate de energie și entuziasm și pe scenă și pe sală și asta s-a simțit. Pur şi simplu, aerul vibra datorită muzicii.”

Anul trecut, Isabela Neamțu a colaborat cu regizorul Horia Suru, a cărui pasiune veche este legată de muzică: “Noi, cei de la echipa LSD Show, avem un proiect care să încorporeze multă muzică. Știu că el este atras de zona asta și vrea să pună în spectacolele lui multă muzică. Îi doresc să aibă multă putere de muncă și sănătate și încredere în forțele proprii. Și să fie răsplătit pe măsura eforturilor sale.”

La final de spectacol

Despre întâlnirea spectacolului ActOrchestra cu publicul, regizorul Horia Suru spune:  “A fost prima repetiție cu publicul, urmează concediu și repetițiile se reiau la toamnă pe 6 și pe 7 septembrie. Au fost 55 minute dintr-un spectacol de o oră și 10 minute. Nu am putut prezenta zece minute din spectacol pentru că depind foarte mult de niște lucruri tehnice pe care nu le-am putut face în două zile. Spectacolul mai are nevoie de multe lucruri.”

În ceea ce privește participarea sa cu două proiecte în cadrul 9G-Noua generație de creatori, Horia Suru nu se consideră privilegiat, afirmând că toate cele șapte proiecte sunt câștigătoare. “Depinde de Teatrul Național dacă dorește să cumpere unul dintre ele sau pe toate 7. Nu e o competiție între proiecte.  Pentru mine e important ca spectacolele să iasă.”

Cristiana Gavrilă, secretar literar TNB și inițiatoarea proiectului 9G –Noua generație de creatori,  spune că: “ActOrchestra este mai mult decât un gen de teatru muzical, este un teatru de improvizație de mișcare, de expresivitate corporală, care se face în România la un nivel nu atât de profesionist pe cât îl face echipa spectacolului. Există niște variațiuni pe tema asta. Este foarte important că spectacolul are și un concept regizoral, care introduce toate elementele într-o poveste și le controlează, și cred că de aceea nivelul spectacolului depășește ideea de improvizație muzicală.”

În privința participării publicului în număr foarte mare la repetițiile deschise, Cristiana Gavrilă se declară mulțumită, accesul în sala de spectacol fiind gratuit în baza rezervarilor efectuate pe e-mail. “Solicitările de rezervări au depășit cu mult limita locurilor din sală. Oamenii par foarte interesați de un astfel de program. Este ceva nou pentru Teatrul Național și pentru viața teatrală din București. “

22
/02
/17

Cu 30.000 de bilete individuale epuizate în primele ore de la punerea în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10, în rețeaua Eventim, și un total de 34.000 de bilete epuizate în primele 24 de ore, Festivalul Internațional George Enescu a înregistrat și pentru ediția 2017 noi recorduri de vânzare. Abonamentele pentru ediția 2017, puse în vânzare pe 5 decembrie, s-au epuizat, de asemenea, într-un timp record.

21
/02
/17

Foștii membrii Beatles Paul McCartney și Ringo Starr au avut prima lor colaborare după șapte ani. Veteranii muzicieni, singurii membri în viață ai celebrului grup din Liverpool, s-au reunit la sfârșitul săptămânii trecute pentru o colaborare de studio la ultimul album al lui Ringo Starr.

21
/02
/17

Corul Național de Cameră “Madrigal-Marin Constantin” va susține un concert extraordinar pentru a marca Ziua Madrigalului, pe 26 februarie 2017, începând cu ora 17:00, la Sala de Spectacol “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică București. Concertul este consacrat împlinirii a 92 de ani de la nașterea regretatului dirijor și compozitor Marin Constantin, fondatorul Corului Madrigal.

16
/02
/17

Biletele individuale pentru Festivalul Enescu 2017 s-au pus în vânzare în această dimineață (16 februarie), de la ora 10.00, în rețeaua EVENTIM, atât online, cât și în rețeaua magazinelor EVENTIM din întreaga țară la birourile EVENTIM din București și din țară, precum și pe site-urile EVENTIM din străinatate şi în reţelele EVENTIM internaţionale. Între 2 și 24 septembrie, Festivalul Enescu aduce la București și în alte șapte orașe din peste 3.000 de artiști din întreaga lume în cadrul a 80 de evenimente.

15
/02
/17

Concertul Orchestrei Naţionale Radio din 17 februarie 2017, ora 19.00, de la Sala Radio, îl va aduce la pupitru pe cunoscutul dirijor Cristian Oroșanu. Programul va cuprinde exclusiv muzică rusă, respectiv Simfonia concertantă în mi minor pentru violoncel şi orchestră, op. 125 de Prokofiev, avându-l ca solist pe tânărul violoncelist Ştefan Cazacu, şi superba Simfonie Manfred în si minor, op. 58, de Ceaikovski.

13
/02
/17

Cântăreaţa britanică Adele a câştigat cinci trofee cea de-a 59-a ediţie a galei premiilor Grammy, la categoriile cel mai bun album al anului, cel mai bun cântec al anului, înregistrarea anului, cel mai bun album pop şi cea mai bună interpretare pop. David Bowie a fost premiat postum, pentru ”Blackstar”, cu un trofeu Grammy.

Page 1 of 9912345...102030...Last »