New York Post: „După dealuri” este un film excelent, chiar dacă nu ca „lovitura de trăsnet” „4, 3, 2”
https://www.ziarulmetropolis.ro/new-york-post-dupa-dealuri-este-un-film-excelent-chiar-daca-nu-ca-lovitura-de-trasnet-4-3-2/

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, […]

Un articol de |28 septembrie 2012

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, prezentată în cadrul New York Film Festival.

 
 
 
Scenariul este o adaptare liberă a cărţii unei foste jurnaliste de la BBC despre o tânără care a fost supusă unei exorcizări într-o mănăstire izolată din România, în urma căreia a murit, scrie jurnalista americană.

Există discuţii între critici dacă filmul redă sau nu o imagine proastă asupra bisericii, adaugă autoarea, reamintind că şi în cazul lui ‘4 luni…’ au existat voci care au insistat cu încăpăţânare că filmul nu spunea nimic rău despre legislaţia privind avorturile din România.

Farran Smith Nehme susţine că regizorul a dorit în mod ‘indiscutabil’ să critice şi că, în ciuda reticenţei cineastului, interviurile lui Mungiu în care afirmă că filmul este despre ‘superstiţie’ îi confirmă afirmaţia.

„Însă el (n.r. – Mungiu) nu este mai dur cu personajele religioase decât cu cele laice; Mungiu nu pare deloc înnebunit după autorităţile române”, adaugă autoarea.

Jurnalista remarcă faptul că ‘ambele tinere actriţe sunt fascinante’, evidenţiind totuşi interpretarea Cosminei Stratan, cea care joacă rolul măicuţei Voichiţa. „Ea arată o credinţă iradiantă, dublată de îndoială, (n.r. – care se insinuează) puţin câte puţin, ca picăturile de la un robinet care umplu o chiuvetă”, îşi încheie ea recenzia.

 

Sursa: Agerpres

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.