Oana Pellea: „Tinerii vin să schimbe lumea. Cum îi ajutăm?“
http://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-tinerii-vin-sa-schimbe-lumea-cum-ii-ajutam/

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Un articol de Corina Vladov|21 Octombrie 2013

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Premiul acordat post-mortem lui Amza Pellea vine drept recunoaştere pentru întreaga activitate şi sprijinul pe care actorul l-a adus de-a lungul carierei sale la construcţia comediei româneşti, iar cel oferit Oanei Pellea este un semn de mulţumire pentru curajul de a-i urma pe scenă tatălui ei şi pentru munca depusă de-a lungul vieţii artistice pentru ca teatrul şi filmul românesc să fie recunoscute şi apreciate internaţional.

„Premiul o să-l împărţim, excelenţa este numai a lui Amza. Este onorant pentru mine să primesc premiul aici, la Cluj. Îi lăsăm excelenţa lui Amza şi eu o să îmi văd de treabă în continuare“, a spus Oana Pellea.

Iată alte declaraţii făcute de Oana Pellea

Despre filmele româneşti:  „Filmele de comedie din România… Orice film, dacă are poarta deschisă spre universalitate, poate fi gustat. Dacă face referire la probleme sociale, se îngustează puţin drumurile. Nu ştiu să definesc umorul românesc tipic; tata spunea că e o salvare.

Mi-au plăcut foarte mult filmele româneşti din ultimul timp. Vin din spate talente foarte bune, dar trebuie să ştim să le preţuim. Eu am avut o întâlnire cu tineri care pictează, fac grafică, vioară, cu nişte copii care nu stau foarte bine social. E datoria fiecăruia să susţină astfel de talente”.

Citiţi şi: Oana Pellea, jignită dur într-o publicaţie de satiră. Marius Manole sare în apărarea actriţei

Despre actorii din noul val: „Sunt mulţi actori pe care îi iubesc, cu care am avut onoarea să fiu pe scenă. De nouă ani am un spectacol cu Răzvan Vasilescu, este ca un vin bun, cu cât îmbătrâneşte capătă carne şi ne îndrăgostim unul de celălalt. Marius Manole este un profesionist desăvârşit.

Văd foarte bine noua generaţie de actori, vine o generaţie de actori excepţională. Tinerii care au fost selecţionaţi la Gala Hop au fost remarcabili. Vin fete extraordinar de bune, mi-a crescut sufletul când le-am văzut. Problema e ce facem noi ca societate cu talentele acestea? Toţi oamenii tineri vin să schimbe lumea, dar noi ce facem, cum îi ajutăm? Asta este problema”.

Oana Pellea

Regizorul de teatru Mihai Măniuţiu o aplaudă pe Oana Pellea

Despre România: „Ducem lipsă de ceea ce ştim cu toţii, de voinţă. Valoarea trebuie să fie în prim-plan. (…) Ce ne lipseşte este voinţa de a exista. Nu sunt eu specialistă, nu fac politică, dar simt că lumea e din ce în ce mai îngândurată, sub tensiune, şi mă doare. Iubesc ţara asta, aş fi putut să plec de mult, dar am rămas aici.

Dramatic e când tu începi să te comporţi aşa cum nu îţi place la alţii să vezi. Am o teorie că trebuie să facem toţi curăţenie pe o rază de un metru şi nu pot să le pretind altora dacă eu nu fac curăţenie. Aria asta, de a munci cinstit, de a gândi frumos, de a trăi demn”.

Citiţi şi: ARHIVĂ Amza Pellea: „Radu Beligan m-a luat la Teatrul de Comedie“

Despre rolurile ei în filmele străine: “Nu sar să joc orice, nu mai sunt nici foarte tânără, nici foarte blondă. Un rol bun e cel care îmi relevă altă faţetă a mea, o devenire ca om, ca artist, un rol care să fie o cărămidă. Dacă o să-mi fie dor de flash-uri, am un aparat foarte bun şi mă duc în baie”.

Despre filmul „I really hate my job”, în care joacă: “Distribuirea mea a fost o surpriză pentru mine, nu fac distincţie între comedie şi dramă şi cred foarte tare, aşa cum şi tata credea, că este ca în viaţă, între lacrimă şi râs. Valoarea unui rol în comedie i-o dă tuşa de dramatic şi invers. A fost o muncă extraordinară la acest film, m-am regăsit, îmi place foarte tare comedia britanică. Aveam experienţă, joc de mult în franceză, italiană, dar în engleză a fost senzaţional, e un ritm alert, fără greşeală, alergi galopând spre o engleză rapidă. Filmul vine după «Children of men».

Am rămas pe lista scurtă a distribuţiei, am avut o singură întâlnire cu Oliver Parker, regizorul, a fost dezamăgitor, eram pregătită să fac faţă unui refuz, dar el a zis «You are my Rita». (…) Am avut repetiţii două săptămâni înainte, apoi în două săptămâni a fost filmarea şi filmul a fost gata. Personajul meu e caraghios şi nu e, are şi lacrimă… M-am luptat”.

Despre filmul Nea Mărin miliardar: “Cel mai mirat că filmul se proiectează cu sala plină ar fi aici Amza. El ştia ce face şi unde se poziţiona, ştia că lumea va vorbi despre film. Eu sunt foarte bucuroasă, mai ales anul acesta când se fac 30 de ani de când nu mai e pe pământ. Calitatea unui artist e în strânsă legătură cu calitatea umană.

Amza a fost un mare om, asta s-a reflectat în artist, nu mă mir că sala e plină la «Nea Mărin miliardar» şi că eu râd încă la film. A fost făcut într-o vară, scenariul îi aparţine, e sufletul lui acolo. Valoarea lui Amza e dată de excelenţa în comedie şi în dramă.  O faţetă fără alta nu ar fi completă. I-a fost frică că va rămâne doar ca Nea Mărin, l-ar fi durut tare, că e doar o faţetă”.

Foto cu Oana Pellea – Lehel Makara, Festivalul Internaţional de Film „Comedy Cluj“

25
/05
/17

În 1977, nimeni auzise despre săbii laser, jedi sau bikini de cupru, și oamenii nu se salutau încă cu formula ''Forța fie cu tine''. Însă, lucrurile erau pe cale să se schimbe - George Lucas, un tânăr regizor de 33 de ani, pregătea cel de-al treilea film al său, o saga intergalactică despre lupta dintre bine și rău avându-l în prim-plan pe Luke Skywalker, un băiat fermier cu un trecut vag. În urmă cu 40 de ani, într-o zi de 25 mai (1977) avea loc loc premiera filmului Războiul stelelor, în regia lui George Lucas, una dintre cele mai de succes pelicule din istorie.

25
/05
/17

O retrospectivă de patru filme clasice realizate de mari regizori ai celebrului Nou Val ceh va putea fi văzută, cu susţinerea Centrului Ceh, la cea de-a patra ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara.

24
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes: În "The Square", regizorul suedez Ruben Östlund ia peste picior mai multe subiecte dintr-o societate civilizată: echitatea socială și raporturile de putere între indivizi, limitele libertății de expresie, lumea publicitară și efectele perverse generate de media, arta contemporană și artists talk(s).

23
/05
/17

Actorul britanic Roger Moore, celebru pentru rolurile sale din seria James Bond, a murit în Elveția, după o scurtă luptă cu cancerul. Actorul avea 89 de ani. "Cu inima grea, anuntam decesul iubitului nostru tata, Sir Roger Moore, astazi in Elvetia, dupa o scurta dar curajoasa lupta cu cancerul", au scris copiii actorului pe Twitter.

23
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Difuzate în România pe HBO, primele două episoade din noua serie „Twin Peaks”, extrem de aşteptată, ne reintroduc în universul coşmaresc-suprarealist, deopotrivă perturbator şi fascinant, al lui David Lynch.

22
/05
/17

Filmikon & Therapy lansează propunerea de terapie prin film: în fiecare marți, din 23 mai până pe 15 septembrie, Filmikon va prezenta la Therapy o selecție de producții cinematografice, autohtone și internaționale, pe terasa bistro-ului.

22
/05
/17

Corespondenţă de la Cannes, de Mihai Cristea: Despre celebrul sistem de acreditări de pe Croazetă. Şi despre două din filmele din cursa pentru Palme d`Or: "Jupiter’s Moon", al ungurului Kornél Mundruczó, şi "Loveless", al rusului Andrey Zvyagintsev.

19
/05
/17

Regizat de Bogdan George Apetri şi cu Ana Ularu în rolul principal, "Periferic" (2010), unul din cele mai de succes debuturi româneşti ale ultimilor ani, este acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub.

17
/05
/17

Pentru al șaselea an consecutiv, Festivalul Internațional de Film Transilvania continuă să promoveze profiluri noi de actori în cinematografia română. 10 dintre artiștii care s-au remarcat pe scenele de teatru, dar nu au avut până acum roluri semnificative pe marele ecran, vor fi în lumina reflectoarelor la TIFF, în programul 10 pentru FILM.

16
/05
/17

Una dintre cele mai iubite actrițe de teatru și film din România, Tora Vasilescu,va fi celebrată la cea de-a 16-a ediție a FestivaluluiInternațional de Film Transilvania. La gala de închidere din 10 iunie, de la Teatrul Național Cluj-Napoca, actrița va fi distinsă cu Premiul de Excelență pentru meritele sale artistice deosebite și pentru contribuția adusă cinematografiei românești.

15
/05
/17

„Persona”, „Nostalgia”, „Pe aripile vântului”, „Cei șapte samurai”, „Metropolis”. Sunt doar câteva din filmele clasice pe care, într-o anchetă realizată de Ziarul Metropolis, oameni din lumea cinematografiei (critici, regizori, actori, producători, programatori de cinematografe sau de festivaluri), dar și jurnaliști și scriitori mărturisesc că nu le-au văzut.

15
/05
/17

„Ouăle lui Tarzan”, cel mai recent documentar regizat de Alexandru Solomon, va avea premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Documentarul va fi proiectat în afara competiției, în cadrul programului „Zilele filmului românesc”.

13
/05
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează câteva repere ale istoriei recente a României prin prisma unul simbol al industriei din timpul comunismului, al cărui importanță s-a prelungit până în prezent: celebrul autoturism produs la Mioveni.

13
/05
/17

Aclamatul realizator Guy Ritchie își imprimă stilul dinamic noului film de aventură și acțiune „King Arthur: Legenda Sabiei”, care vine în întâmpinarea fanilor din România de vineri, 12 mai, când  va putea fi vizionat în avanpremieră pe durata întregului weekend, pe marile ecrane din toată ţara.

12
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Într-un  top al celor mai atipice filme româneşti recente, „Ultima zi”, noul lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, ar câştiga  premiul pentru cea mai bizară atmosferă. Promovat prin formularea de „thriller comic”, „Ultima zi” este o îndrăzneaţă parabolă apocaliptică minimalistă, în care umorul negru şi absurdul degenerează în tragic.

Page 1 of 17112345...102030...Last »