Opera din Madrid anticipeaza bicentenarul nasterii lui Verdi cu o viziune lumeasca si orwelliana a “Macbeth”
http://www.ziarulmetropolis.ro/opera-din-madrid-anticipeaza-bicentenarul-nasterii-lui-verdi-cu-o-viziune-lumeasca-si-orwelliana-a-macbeth/

Opera din Madrid marchează anticipat bicentenarul naşterii compozitorului italian Giuseppe Verdi (1813-1901) cu nouă reprezentaţii, pe durata lunii decembrie, ale coproducţiei Operei din Novosibirsk şi a Operei din Paris, “Macbeth”, care au avut premierele în 2008 şi respectiv 2009. Regizorul şi scenaristul Dmitri Cerniakov a avut o viziune neliniştită, lumească şi universală, înclinată către observarea […]

Un articol de Andrada Văsii|28 Noiembrie 2012

Opera din Madrid marchează anticipat bicentenarul naşterii compozitorului italian Giuseppe Verdi (1813-1901) cu nouă reprezentaţii, pe durata lunii decembrie, ale coproducţiei Operei din Novosibirsk şi a Operei din Paris, “Macbeth”, care au avut premierele în 2008 şi respectiv 2009.

Regizorul şi scenaristul Dmitri Cerniakov a avut o viziune neliniştită, lumească şi universală, înclinată către observarea mizeriei omeneşti, astfel că a decis să plaseze tragedia shakespeariană într-o locaţie cumplită, închisă şi endogamă, unde nimeni nu scapă de patimile sufletului, şi care capătă totuşi o dimensiune universală mulţumită zoom-ul implacabil al Google Earth, care iscodeşte această lume precum un Big Brother a la George Orwell.

“Această operă a lui Verdi m-a preocupat mult”, susţine regizorul. “Mereu i-au recunoscut teatralitatea şi forţa de a evoca, însă nu am crezut că este cu adevărat serioasă şi profundă /…/ Am decis să nu mă gândesc prea tare la Shakespeare”, recunoaşte el, “pentru a nu avea în faţa mea mai mult decât o singură lucrare, care este opera. Iar această versiune a “Macbeth”, de Verdi, care înainte mi se părea ceva simplist, liniar, a sfârşit prin a-mi ridica aceleaşi probleme dificile pe care le ridică Shakespeare: de ce vrăjitoarele, cine sunt ele, de fapt? De ce le rămân privirile tocmai la Macbeth şi ce aşteaptă de la el? Împotriva cui se luptă Macbeth pe durata acestei poveşti? Ce rol joacă soţia, Lady Macbeth, în viaţa lui? Şi în ultimul rând, ce îl face să-l ucidă pe Duncan?”. “Acestea sunt numai câteva dintre întrebările foarte complexe la care am încercat să răspund, închipuind acest spectacol”, explică regizorul Dmitri Cerniakov.

Opera este dirijată la Madrid de tânărul dirijor grec Teodor Currentzis, care a transformat Opera din Perm într-un punct de referinţă în viaţa culturală rusă, şi care a fost deja aclamat la Madrid, odată cu versiunea prezentată în premieră a operelor “Iolanta”, de Piotr Ilici Ceaikovski, şi “Persefona”, de Igor Fiodorovici Stravinski, alăturate în acelaşi spectacol. Pe scena Operei din Madrid vor urca aproape toţi protagoniştii producţiei lui Şerniakov: soprana lituaniană Violeta Urmana (Lady Macbeth) baritonul grec Dimitris Tiliakos (Macbeth), şi başii ruşi Dmitry Ulianov (Banco) şi Yuri Kissin, precum şi tenorii italieni Stefano Secco (Macduff) şi Alfredo Nigro (Malcolm). Corul Operei din Madrid, (Coro Intermezzo), va interpreta, aşa cum prevăzuse chiar Verdi pentru corul operei sale, al treilea rol principal, şi va fi acompaniat de Orchestra Operei din Madrid.

Sursa: Agerpres

23
/03
/17

„Faust”, unul dintre cele mai așteptate spectacole produse de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, revine la Fabrica de Cultură, cu primele reprezentații din acest an, programate în 8 și 9 aprilie. Spectacolul a avut până acum 160 de reprezentații, vizionate de aproximativ 57.600 de spectatori.

22
/03
/17

Vineri, 24 martie 2017, de la ora 19.00, dirijorul Cristian Măcelaru, unul dintre cei mai reprezentativi dirijori români pe scenele muzicale din Statele Unite și Europa, revine la Sala Radio, alături de Orchestra Națională Radio, într-un concert care o avea ca protagonistă pe tânăra pianistă Alexandra Dariescu.

22
/03
/17

Despre cum „Sieranevada”, „Câini” și „Inimi cicatrizate” și-au împărțit cele mai multe trofee Gopo. Despre cele mai inspirate și mai puțin inspirate momente ale galei. Și despre refuzul unor regizori precum Cristian Mungiu de a fi asociați cu Premiile Gopo.

22
/03
/17

Joi, 23 martie, de la ora 19:00, la Café Verona, Librăria Cărtureşti (str. Arthur Verona, 13-15, sector 1) din Bucureşti, jurnalistul Adrian Georgescu va vorbi despre Exitus, cel mai nou roman al său, apărut recent în colecţia „Ego. Proză” a Editurii Polirom, disponibil în librăriile din ţară şi în format electronic.

22
/03
/17

“Noi toţi vrem ca oamenii să nu ne mintă şi totuşi ne doare cumplit adevărul.” – Tora Vasilescu. Actrița care a debutat pe vremea studenției în “Cursa” lui Daneliuc (1975) împlineşte, astăzi, 66 de ani.

22
/03
/17

Cel mai râvnit trofeu la Gala Premiilor Gopo, “Cel mai bun film de lungmetraj al anului”, a fost câștigat de pelicula "Sierranevada", în regia lui Cristi Puiu. Filmul lui Puiu a primit șase premii, la fel ca și pelicula "Câini", în regia lui Bogdan Mirică.

21
/03
/17

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

21
/03
/17

Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, va avea loc în această seară. Evenimentul va fi transmis în direct de la ora 20.00 pe TVR 2, TVR 3 și TVR HD, dar și online pe www.premiilegopo.ro și www.cinepub.ro.

20
/03
/17

În această seară (20 martie), de la ora 20:10, pe TVR 2 iubitorii teatrului pot vede în premieră spectacolul „Poker”, de Adrian Lustig, o preluare a producţiei Teatrului de Comedie. Spectacolul regizat de Alexandru Tocilescu a avut premiera oficială în 17 aprilie 2004.

20
/03
/17

Fotograful Mircea Albuțiu vă prezintă 10 imagini din seria de 40, numită New Energy. Seria a fost expusă la Arcade 24 în Bistrița Năsăud în septembrie 2015; în 28 aprilie 2017 va fi vernisată la Teatro Jose Lucio da Silva din Leiria, Portugalia iar în august 2017 la sediul ICR din Lisabona.

20
/03
/17

Au mai rămas doar 80 de zile până la startul celei de-a XXIV-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), 9-18 iunie, desffășurat sub genericul IUBIRE. Programul FITS 2017 va fi anunțat în 27 martie, de Ziua Mondială a Teatrului și tot atunci se va pune și primul set de bilete în vânzare.

Page 1 of 60312345...102030...Last »